Volvo 460 1.9 Turbo Diesel Experience Dynamic (1995)

autoreview

Volvo 460
Volvo 460Volvo 460Volvo 460Volvo 460Volvo 460Volvo 460Volvo 460Volvo 460Volvo 440 - interieur

Signalement

Uitvoering460 1.9 Turbo Diesel Experience Dynamic
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf1998
KM-stand bij aanschaf139.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Door het relatief lage gewicht (slechts 1.034 kg!) en de 90 pk is de auto erg vlot te rijden. Vanaf 1600 tpm heeft de motor al genoeg in huis om vlot te versnellen, dus dat betekent dat er bij 2200 tpm opgeschakeld kan worden. De turbo fluit vanaf zo’n 1900 tpm al een stevig deuntje mee. Boven de 3000 tpm hoef je eigenlijk niet te komen, tenzij je harder wilt dan 125 km/u (op de teller) en 65 km/u in de 5e versnelling gaat prima.
Een groot nadeel is dat de auto slechts 1.000 kg aan geremd aanhangergewicht mag trekken, terwijl z’n benzinebroertjes 1.200 kg mogen trekken...
Een doorsneeverbruik van 1:18 is goed haalbaar, dus 1.000 km op een tank is eerder regel dan uitzondering.
Schakeling en koppeling zijn voorbeeldig en de stuurbekrachtiging werkt niet te sterk.
De voorstoelen zijn een schoolvoorbeeld van hoe autostoelen moeten zijn.

PROBLEMEN

Het dashboard laat graag een kraakje horen en ook de ophanging is niet helemaal rammel- en kraakvrij.

Links- en rechtsachter zijn remcilinders vervangen.

De handle van de richtingaanwijzer komt niet altijd meer terug na een linker bocht.

De airco is toe aan een re-fill.

De auto lust wel wat lampjes, maar dat is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat de lichten onder het rijden altijd aan zijn.

Het voorgloeirelais heeft het al eens een keer begeven.

De merkdealer is niet goedkoop en er staan altijd zaken als lampjes en ruitensproeiervloeistof op de rekening, terwijl ik van tevoren altijd juist dat soort zaken naloop. Tevens klopte de tellerstand op de fakturen een aantal keren niet, hetgeen - ondanks correctie - te denken geeft over wat er inmiddels bij de NAP is vastgelegd.

Bij de werkplaatsreceptie is men kortaf. Je voelt je bezwaart als je iets wilt vragen.
Erg slordig: Men vertelde mij dat het stuur gedemonteerd moet worden om de dashboard-verlichting te vervangen. Dit stuur heeft een airbag dus dat kan alleen in de werkplaats gedemonteerd worden... Ik heb zelf uitgevogeld dat ik kon volstaan met het loskoppelen van de snelheidsmeterkabel van de transmissie...! Een fluitje van 1 eurocent.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.