Volvo 460 1.8i (1996)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 460 1.8i |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 155.000 km |
KM-stand laatst | 191.000 km |
Afscheid
- 191.000 km
In 2005, deze Volvo 460 aangeschaft, omdat de Hyundai Excel die we toen hadden te klein werd voor een gezin met drie kinderen. De auto is gekocht bij een universeel dealer waar ik ook de Hyundai gekocht en in onderhoud had, de schappelijke prijs plus de hoge inruil en daarnaast het degelijke gevoel wat de Volvo maakte hebben toendertijd doen besluiten, de probleemloze excel in te ruilen. Onlangs is de Volvo ingeruild, hoe is de Volvo nu bevallen, tot aan de inruil.
Vlak na het verstrijken van de garantie termijn, op weg naar vakantie in Frankrijk viel de uitlaat er onder vandaan, dit is toen in Belgie bij een Volvo dealer gemaakt, door mijn eigen garage zijn achteraf de kosten vergoed, daarna tot aan de herfst van 2008 probleemloos gereden, wel zijn jaarlijkse onderhoud-beurtjes.
In Augustus 2008, heeft de Volvo ons voor het eerst echt laten staan, de ANWB constateerde dat de dynamo slecht was, die is vervangen, een aantal maanden later, steeds weer startproblemen, de startmotor is in januari 2009 vervangen. Bij de APK keuring 2008 bleek ook 1 van de achterschermen dusdanig slecht te zijn (Volvo kwaal) dat er gelast moest worden.
In April 2009, bleek toch wel dat de achterbank met drie kinderen wat te smal begon te worden, daarnaast ging het schakelen in de Volvo steeds moeilijker, en begon het andere achterscherm ook flinke roestsporen te vertonen.
In Mei 2009 de Volvo bij de universeel dealer (waar hij in onderhoud is) ingeruild, kreeg er wederom een goeie prijs voor.
Conclusie,
Ik heb in 4 jaar tijd ruim 35.000 kilometer met de Volvo gereden, een groot deel van de kilometers waren korte ritjes, daar is deze auto duidelijk niet geschikt voor, op de snelweg is het een zeer comfortabele auto, waar hij zich ook prettig voelt, de grote kofferbak maakt dat het overzicht matig is, vooral achteruit inparkeren is lastig, heel prettig is het degelijke gevoel wat de auto je geeft, het gevoel ik stap in een tank.
Wat de kosten betreft, qua onderhoud, de reguliere beurten vielen mee oa een keer de distributieriem, banden voor deze auto, vond ik flink schrikken, de uitlaat was duur, maar werd door de garage goed opgelost dus geen klagen, dynamo, startmotor en laswerk viel me tegen, overal niet echt klagen.
Hoewel de auto niet zo oogt, is het geen echt zware auto, dus de wegenbelasting viel mee, brandstof gebruik, mede door de korte ritjes viel me tegen, hij lust wel een slokje.
De afschrijving, in de 4 jaar dat ik er in heb gereden, heb ik 2600 euro afgeschreven op de aanschafprijs, dus geen klagen.
Zou ik weer een Volvo kopen, ja als ik meer dan 15.000 kilometer per jaar zou rijden, met name omdat het een comfortabele auto is, nee als ik onder die 15.000 kilometer blijf, het is geen auto voor korte ritjes of voor in de stad, dus nee deze auto zou ik niet weer kopen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren