Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Vento

Volkswagen Vento 1.8 90pk CL (1996)

autoreview

11
Volkswagen Vento 1.8 90pk CL (1996)
Anoniem
  • Anoniem7
  • Gebruikersreview
15 september 2013 om 23:29
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringVento 1.8 90pk CL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf167.000 km
KM-stand laatst262.400 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaringen van 12-2010 tot nu toe

  • 230.860 km
  • 15 september 2013

Na vele jaren weer een Volkswagen voor de deur. Nu na bijna 3 jaar een terugblik.
De Vento aangeschaft met 169.000 km op de teller. Voor zijn leeftijd een nette kilometerstand. De auto is in zeer nette staat en rijdt als nieuw.

De auto (begin 12-2010)particulier gekocht, dus eerst maar eens groot onderhoud uit laten voeren:
Carterpan pakking vervangen, alle riemen, nieuwe olie en filters. Verder nog nieuwe winterbanden en een rvs eindstuk op de uitlaat.

04-2011 Voor de A.P.K. nieuwe remschijven en blokken laten monteren. Wiellagers voor vervangen. Verder een probleemloze keuring. De Vento lijkt erg betrouwbaar te zijn.

07-2011 Schokdempers achter maar eens laten vervangen. De auto heeft het daarna in de vakantie geweldig gedaan. Wel gebruikt de motor vrij veel olie.

04-2012 A.P.K. keuring met wederom nieuwe olie en filters. Olieverbruik blijft vrij hoog, maar binnen de marges.

08-2012 Nieuwe wiellagers achter en een nieuwe handremkabel. Vervolgens naar Duitsland op vakantie. Wederom probleemloos. Voldoende power in de bergen. De 1.8 90pk is echt een geweldige motor!

03-2013 Opeens veel lawaai bij het linker voorwiel. Op advies van de Wegenwacht af laten slepen. De wiellager bleek alweer kapot te zijn.

04-2013 A.P.K. en de wiellagers achter vervangen.

08-2013 Op vakantie in Duitsland heeft de koppeling het begeven. Alles volledig vervangen. Dure grap! Terug in Nederland wat klein onderhoud gedaan, en de auto uit laten lijnen omdat we hem op de autobahn naar rechts voelden trekken. Nu rijdt hij weer als nieuw!

Sterke punten:
- grote kofferbak
- relatief veel binnenruimte
- sterke en soepele motor
- betrouwbaar
- eenvoudige techniek

Zwakke punten:
- olieverbruik
- geen bochtenridder

Kleine update

  • 240.000 km
  • 29 januari 2014

Vanavond de 240.000 km bereikt. Een mooi moment voor een kleine update.
De auto bevalt nog steeds uitstekend. Vorige maand een kleine onderhoudsbeurt laten geven. Tevens 2 nieuwe Vredenstein Snowtrack 3 banden voor laten monteren. Prima banden. Ik rij nu al 3 winters op Vrdenstein Snowtrack, en dat bevalt me prima!
Toch zijn er een paar probleempjes bij gekomen. Eind december ging de elektrische raammotor rechts achter kapot. Een 2-tal van de sloop geprobeerd. Helaas allebei ook kapot. Om van het gezeur af te zijn heb ik hem maar naar handbediening omgebouwd. Kosten: 20 euro.
Inmiddels wordt de kofferbak nat. Vooral aan de rechterkant. Oorzaak nog onbekend.
Laatst wou de Vento niet starten. Een kwartier laten staan, en hij startte weer probleemloos. Mogelijk de bougiekabels of de bobine. Binnenkort even tijd vrijmaken om dit uit te zoeken, evenals de lekkage.

Verder ben ik me aan het oriënteren op wat anders. Het in- en uitladen gaat me wat moeilijker af. Ik heb wat last van slijtage aan m'n gewrichten. Daar door is het lastig om spullen achter uit de kofferbak te halen. Misschien eens naar een 5-deurs of een station kijken. Ik heb nog geen idee wat het moet worden. In elk geval goedkoop en betrouwbaar.

Hij blijft!

  • 242.000 km
  • 15 februari 2014

De startproblemen zijn voorbij! De gehele ontsteking is ingespoten met een spray die vochtafstotend is, en de flens onder de elektronische carburateur is vervangen. Deze bleek doormidden te zijn. Kosten: 106 euro. Kun je niets van zeggen, dacht ik.

De Vento loopt weer als nooit tevoren. Aangezien dit nu de 4e monteur binnen een jaar was die mij adviseerde om met deze wagen door te gaan, hebben we besloten de Vento gewoon te houden. Eigenlijk kan ik ook niets vinden wat de Vento kan vervangen. We zijn er eigenlijk best wel aan gehecht geraakt. Technisch is het een erg sterke auto en hij rijdt ook nog eens erg goed.

Redenen genoeg om lekker er mee door te rijden. Nu maar eens kijken naar een leuk setje zomerwielen.

Tijd voor de A.P.K.

  • 243.000 km
  • 27 maart 2014

Met de A.P.K. datum in zicht de Vento naar de garage gebracht. Gelijk maar even wat extra werkzaamheden laten doen.

De A.P.K. was geen enkel probleem. Alleen de CO en de koplampen moesten afgesteld worden. Verder een keuring zonder aantekeningen.

Verder de distributieset uit voorzorg laten vervangen. De schakeling van de 1e versnelling ging al een tijdje niet zoals het hoort. De 1e versnelling zat wel erg dicht naast de achteruit versnelling. Ook dit is nu verholpen. Hij schakelt weer als nieuw! De auto is verder helemaal nagekeken. Het luchtfilter is vervangen, en de remmen inclusief de handrem zijn bijgesteld. Verder zijn de vloeistoffen bijgevuld.

Totale rekening bedroeg 490 euro. Valt me niet tegen. Voorlopig kan hij er weer tegen.

Lekke uitlaat

  • 244.000 km
  • 18 mei 2014

Helaas net na de A.P.K. de uitlaat lek. De einddemper. Door de garage is een rvs exemplaar gemonteerd voor de prijs van een gewone. Super service! Anders had ik een dag langer zonder de auto gezeten. De sonore brom van de motor klinkt nu nog iets lekkerder zonder overdreven te zijn.

Weer startproblemen.

  • 245.400 km
  • 18 mei 2014

Vanmorgen startte de Vento weer moeilijk. Ik dacht dat we nu wel eens van de vochtproblemen af waren. Niet dus... Binnenkort maar eens informeren bij de garage wat we er nog aan kunnen doen.

Edit 15-05: Vanmorgen liep hij eerst op 3 cilinders. Nog geen tijd gehad om hem naar de garage te brengen. Het is weer droger, dus starten gaat weer goed. Komende week maar eens langs de garage.

De kwart miljoen!

  • 250.000 km
  • 27 juli 2014

Tijdens de terugreis van onze vakantie de km stand van 250.000 overschreden!
We hebben deze vakantie ruim 1.000 km probleemloos met de Vento gereden en ons in de bergen weer eens verbaasd over het gemak waarmee deze oude 1.8 met slechts 90 pk bij de steile hellingen omhoog gaat. Wel even een beetje olie bijgevuld, maar dat mag.

De startproblemen weet iki tot op heden met WD40 op te lossen. We zullen met verloop van tijd eens een nieuwe bobine gaan / laten monteren.

Einde oefening (ja, echt!)

  • 262.400 km
  • 4 maart 2015

Aanstaande zaterdag zullen we waarschijnlijk de opvolger van de Vento ophalen. Het is helaas economisch gezien niet haalbaar om met deze auto verder te gaan. De onkosten worden nu echt te hoog.
- De koppakking is lek
- Weer een wiellager kapot
- De brandstofmeter doet het niet meer (waarschijnlijk de vlotter)
- laswerk aan de dorpel (rv) en wielkuip (ra).
- Verder nog wat kleine dingetjes

Het is jammer. Ik was deze auto nog lang niet zat. De opvolger wordt waarschijnlijk een Fiat Multipla.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Vento? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Vento
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Vento specificaties
  • Volkswagen Vento occasions
  • Volkswagen Vento video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Vento tests
  • Volkswagen Vento gebruikersreviews
  • Volkswagen Vento index
PREMIUM
Volkswagen Multivan vs. Hyundai Santa Fe - Dubbeltest

Volkswagen Multivan vs. Hyundai Santa Fe - Dubbeltest

Personenbussen zijn in Nederland doorgaans onbetaalbaar, maar dankzij plug-in hybridetechniek...

Lees meer
 

Volkswagen Vento reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Vento 2.0 GT (1994)

    Volkswagen Vento 2.0 GT (1994)

    • 11 juni 2016
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Vento 1.8 90pk CL (1996)

    Volkswagen Vento 1.8 90pk CL (1996)

    11
    • 15 september 2013
  • Volkswagen Vento (1996)

    1
    • 22 mei 2011
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Vento 2.0 GT (1996)

    Volkswagen Vento 2.0 GT (1996)

    4
    • 13 augustus 2010
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Vento 1.8 90pk GL (1993)

    Volkswagen Vento 1.8 90pk GL (1993)

    • 17 juli 2010
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Vento 1.9 Diesel CL (1992)

    Volkswagen Vento 1.9 Diesel CL (1992)

    4
    • 1 januari 2010
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Vento 1.6 CL (1995)

    Volkswagen Vento 1.6 CL (1995)

    2
    • 25 februari 2008
meer reviews
Volkswagen e-Up - 2013 - 45.170 KM - Accudegradatie

Volkswagen e-Up - 2013 - 45.170 KM - Accudegradatie

233

Is het alleen het gebruik dat voor degradatie van de accu zorgt of speelt de leeftijd ook mee?...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Volkswagen Vento - Eerste rijtest - Uit de Oude Doos

    Volkswagen Vento - Eerste rijtest - Uit...

    42
    • 9 februari 2022
  • Nieuws
    De Tweeling: Volkswagen Vento – Skoda Rapid

    De Tweeling: Volkswagen Vento – Skoda Rapid

    29
    • 23 juni 2019
  • PREMIUM
    Porsche Panamera - BMW M5

    Porsche Panamera - BMW M5

    • 3 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Vento 2.0 GT (1994)

    Volkswagen Vento 2.0 GT (1994)

    • 11 juni 2016
  • Volkswagen Vento (1996)

    1
    • 22 mei 2011
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Vento 2.0 GT (1996)

    Volkswagen Vento 2.0 GT (1996)

    4
    • 13 augustus 2010
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Vento 1.8 90pk GL (1993)

    Volkswagen Vento 1.8 90pk GL (1993)

    • 17 juli 2010
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    1
    • 9 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Polo 1.0 80pk Comfortline (2020)

    Volkswagen Polo 1.0 80pk Comfortline (2020)

    2
    • 8 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110pk Life (2022)

    Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110pk Life (2022)

    3
    • 6 augustus 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Up - Back to Basics

    Volkswagen Up - Back to Basics

    158
    • 6 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.4 TGI BlueMotion Comfortline (2014)

    Volkswagen Golf 1.4 TGI BlueMotion Comfortline...

    1
    • 5 augustus 2022
  • Nieuws
    Autoverkopen Duitsland: Tesla wint terrein

    Autoverkopen Duitsland: Tesla wint terrein

    262
    • 5 augustus 2022
  • Nieuws
    Volkswagen ID4 met 58 kWh uit Amerikaanse fabriek

    Volkswagen ID4 met 58 kWh uit Amerikaanse...

    23
    • 5 augustus 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden