Volkswagen Up! 1.0 60pk BMT move up! (2012)

autoreview

Volkswagen Up! 1.0 60pk BMT move up! (2012)

Signalement

UitvoeringUp! 1.0 60pk BMT move up!
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst20.000 km
Lezerswaardering: 79%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaring na 2 jaar in m'n Uppie.

  • 20.000 km

Toen onze 2e dochter op komst was gingen we op zoek naar een opvolger voor onze Twingo. Een andere leuke kleine auto maar dan met achterportieren en helemaal up- to- date qua veiligheid.Tsja kleine kinderen hè.

We hebben gekeken naar de Mii (vond ik leuker om te zien als de Up, al is mijn mening inmiddels veranderd), de Picanto en de Up.
De Picanto vind ik de mooiste maar, hij maakt meer geluid en we zaten er niet lekker in. De hoofdsteunen komen dusdanig naar voren dat ze tegen je hoofd aan drukken, dit stoorde ons tijdens de proefrit.

Het is de Up geworden omdat hij lekker zat, stil was en (iets) goedkoper als de Mii en hij de in hoogte verstelbare kofferbak loerplank had die de Mii niet had. Het prijsvoordeel kwam door een inruilactie van Volkswagen waarmee de lokale Seat dealer (nota bene hetzelfde bedrijf, beide AutoArena te Venlo) niet tegenop kon.

We hebben gekozen voor 4 deurs witte 60 PK een Move Up! met als extra's een pakket met daarin het Maps & More navigatiesysteem en airco. We hebben de auto laten afleveren op 4 seizoenenbanden (Goodyear Vector 4- Seazons) aangezien we net aan de grens met Duitsland wonen en graag het hele jaar met onze auto rijden.

Deze Up! is de "2e" auto in ons gezin, ik gebruik hem vooral voor woon- werk verkeer (dan zit ik er toch allen in en issie meer dan groot genoeg) en voor het ophalen van de kinderen bij het kinderdagverblijf en/ of de BSO.

Sinds april heb ik een andere baan waardoor ik meer ben gaan rijden. Voorheen reed ik 5 kilometer naar het station en reisde ik verder met de trein. Nu rijd ik dagelijks 58 kilometer enkele reis naar kantoor waarvan 48 kilometer snelweg. Dat we gekozen hebben voor de stilste auto komt nu erg goed uit!

Het gemiddelde verbrui voor april lag op 1: 18,87. Sinds 1 april ligt dit op 1: 21,22. Totaal nu 1: 19,50. Ik moet er aan toe voegen dat ik een rustige rijstijl heb en ik het het start- stopsysteem benut .

Toen we de Up 1 maand hadden was hij erg vochtig, waren de ramen beslagen en rook het muf. Een lekkage aan een kitnaad onder het schutbord linksvoor bleek de boosdoener. En euvel waar meer Up's / Mii 's en Citigo's last van hebben gehad. Aanvankelijk was dit bij de dealer/ importeur nog niet bekend maar als snel werd het netjes opgelost. ik heb 2 dagen een leenauto gehad en toen hebben ze de lasnaad opnieuw gekit, de auto gedroogd en getest. Netjes opgelost dus al was het geen fijn gevoel om een lekkage te hebben in en auto van nog geen 5 weken oud...

verder hebben zich gelukkig geen problemen of narigheden voorgedaan.

Minpunten: De auto is snel vochtig (nee niet meer linksvoor bij het schutbord), maar met korte ritjes heb je snel beslagen ruiten. Ik heb hierover meer gelezen van Up eigenaren. De dealer heft ernaar gekeken en kan niets vinden, ik kreeg wat tips over het gebruik van de airco en ventilatie maar dat was niets wat ik nog niet deed. Nu ik grotere afstanden rijd merk ik het ook niet meer.

Een tweede minpunt is dat de auto vrij laag ligt en op drempels snel met de bodemplaat voor over de grond schaaft. Hier in de buurt ligt een drempel in een 30KM zone waarmee ik over de grond schuur als ik meer dan 15K per uur rijd! Stapvoets nemen dus...

Laatste minpuntjes zijn de hoedenplank, een touwtje is echt zó handig... Renault laat al jaren zien in de Twingo hoe je een hoedenplank met de achterklep mee kunt laten gaan. Tevens is de doorgang naar de kofferruimte (die voor het formaat auto vrij ruim is) erg krap. Een boodschappenkrat inladen gaat vrijwel niet zonder de dorpel te beschadigen.
Verder zou ik graag een grotere benzinetank hebben, maar dat komt vooral doordat ik nu vrij veel rijd.

Positief is:
Het verbruik, dit is verreweg de zuinigste auto die wij ooit hebben gehad en daarbij zaten 2 Renault Twingo's en een Daihatsu Cuore.
Het geluidsniveau, de auto is ook op de snelweg prettig stil.

De wegligging is erg stabiel en rustig en het ruimteaanbod is erg goed. Je kunt er met 4 volwassenen prima in zitten voor een rit van een uurtje ofzo.

Het Maps & More navigatiesysteem werkt als navigatie heel fijn, als MP3 speler prima en als carkit redelijk. Verbinden met de Iphone gaat soms slecht en het geluid met bellen is niet meer dan redelijk.

De auto is net naar de garage geweest voor zijn 2e beurt. Onderhoudskosten tot nu toe dus zoals verwacht.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum