Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4Motion Highline (2016)

autoreview

Volkswagen Tiguan
Volkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen Tiguan R-LineVolkswagen Tiguan R-LineVolkswagen Tiguan R-LineVolkswagen Tiguan R-LineVolkswagen Tiguan R-LineVolkswagen Tiguan R-LineVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen TiguanVolkswagen Tiguan R-LineVolkswagen Tiguan R-LineVolkswagen Tiguan R-Line

Signalement

UitvoeringTiguan 2.0 TSI 4Motion Highline
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 52%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

testrit

Dit verslagje betreft een proefritje in de nieuwe Tiguan II.

Als VW fan en eerdere bezitter van zo'n 6 Volkswagens waren mijn verwachtingen hooggespannen na alle superlatieven bij de presentatie .
Dit had zomaar mijn volgende auto kunnen worden !

Algemeen : Nette auto . Veel binnenruimte. Goede zit achter het stuur. Netjes afgewerkt maar sommige kunststofdelen (ook exterieur) komen wat fragiel en goedkoop over.
Digitaal instrumentenpaneel goed afleesbaar met navigatiekaart tussen de beide tellers. Leuke gadget maar niet echt noodzakelijk. Het gewone navigatiescherm zit er immers vrijwel direct naast...
Bagageruimte en variabiliteit : Tja. Hier is echt ruimte voor verbetering. Achterbank is makkelijk te verschuiven naar voren . Hierdoor ontstaat een grotere kofferruimte.
Maar wel met een groot gapend gat tussen bank en bagagevloer !! Was ook niet af te dekken,dus niet praktisch. .Echt een misser ! Of ontbrak er soms iets aan de auto ? Achterbank ligt ook niet helemaal horizontaal.
Bij het terug omhoog brengen van de rugleuning moet je aan een lus trekken .Onhandig want hij zit soms tussen de neergeklapte achterbank geklemd en komt niet echt degelijk over.

Het rijden :
Vw geeft 180- pk op voor deze motor. Lijkt ruim voldoende maar toch komt deze wat gezapig over i.c.m. de DSG
Hij komt nogal traag uit de startblokken vanaf stilstand en
voor een klein tussensprintje moet je het gas flink intrappen voor er iets gebeurt terwijl hij dan wél flink geluid produceert..
Verbruik is niet beoordeeld.
Op de snelweg veel windgeruis rond de raamstijlen
Ook motorgeluid en rolgeluiden (Pirelli ) banden dringen goed door naar binnen.
Dan de DSG . Na veel problemen in het verleden en diverse aanpassingen zou je nu toch mogen verwachten dat alles op orde is. Helaas werd ik teleurgesteld. De bak verslikt zich nog steeds en gaf enkele keren een behoorlijke klap in de aandrijflijn bij een lichte acceleratie....Hier schrok ik echt van, ook mijn mede passagier.
Dat dit anno 2016 echt wel anders kan bewijzen andere (duitse) merken met uitstekende conventionele automaatbakken.
Besturing blijft ook een punt van gewenning . Sinds de intrede van de electromechanische stuurbekrachtiging voelt deze behoorlijk kunstmatig licht en gevoelloos aan.
Je mist het directe "contact" met de voorwielen een beetje.
You love it or you hate it.

Wordt dit mijn auto ?
Niet op basis van bovenstaande ervaring.Met name de aandrijflijn (DSG) stelde mij teleur.
Maar dat is puur persoonlijk en smaken verschillen nu eenmaal. Iemand anders kan er wel gelukkig mee zijn.
Ook is deze auto zeker geen koopje door het "F" label. Met een paar handige opties zit je al snel boven de € 50.000,- Dan schurk je ook al aan tegen het premium segment.
Keus is er tegenwoordig genoeg in de SUV klasse.



6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum