Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 180pk 4Motion Highline (2016)

autoreview

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 180pk 4Motion Highline (2016)

Signalement

UitvoeringTiguan 2.0 TSI 180pk 4Motion Highline
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf20.000 km
KM-stand laatst120.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

45000km in een Tiguan

  • 65.000 km

Sinds juli 2017 in het bezit van een VW Tiguan 2
De Tiguan;
- bouwjaar 2016
- derde hands
- 2.0 TSI 4-motion
- DSG
- full options, behalve keyless entry en Dynaudio

De plussen;
- comfort; de auto rijdt heel relaxed, comfortabel en gaat toch ook strak door bochten
- vermogen; altijd voldoende vermogen om flink te versnellen
- zitpositie (hoewel de stoelen niet zo goed zijn als in mijn vorige auto , een v70)
- multimediasysteem (zeker in combinatie met het digitale info dashboard en de head over display) dat simpel en doeltreffend is
- ruimte en variabiliteit in de auto
- DSG altijd goed bij de les
- handelbaar; de auto is ruim maar tegelijk ook zeer handelbaar en overzichtelijk
- pakket aan veiligheidsopties die in de dagelijkse praktijk goed werken
- Nav-kaarten goed te updaten

Min;
- gekraak van het onderstel in de winter
- geluiden in de stuurkolom/sleepcontact, die de dealer niet weet te verhelpen
- nogal prijzig onderhoud
- bij warm weer heeft de airco het zwaar en is het leer (of eigenlijk degene die er op zit) zweterig
- mixed feelings bij de dealer (medewerkers helpen graag, management is wat afhoudend)
- audio; mager geluid

Problemen:
- terugroepactie electronica panaromaschuifdak, (verholpen)
- koelvoeistoflekkage (onder garantie verholpen)
- kraakjes in interieur (onder garantie verholpen)
- pingelend geluid bij motorbelasting bij buitentemps > 8 graden (nog niet verholpen)

Verbruik:

Bij 70% snelweg: 1:13

20000k verder

  • 85.000 km

Ik ervaar de Tiguan nog steeds als een erg prettige, comfortabele auto. Relaxed waar het kan en rap wanneer nodig.
De afgelopen periode deed zich één probleem voor, een storingsmelding mbt een sensor in de selectiehendel van de DSG. Ben daarom zowel content met de auto als ook content met de verlengde garantie: sensor is vervangen (wel wat treurig dat ik daarvoor uiteindelijk 5x naar de garage moest). Daar waar
de meeste auto's meer gaan piepen en kraken zijn ze bij deze auto goeddeels verdwenen.
Alleen de pingel zit er nog in, die is ook geconstateerd door de dealer. Ze weten alleen niet wat het is en het is dus nog niet verholpen. Voor het verlopen van de garantie moet dat natuurlijk nog wel gebeuren......

105000

  • 105.000 km

Stand van zaken bij 100000km+:
Tiguan is comfortabel, lekker ruim, heeft goede veiligheidsuitrusting en is eenvoudig in de omgang (goed zicht rondom, makkelijk bedienbaar).
Dealer/Pon heeft getracht een storende pingel te verhelpen, daarvoor motor onder garantie deels gedemonteerd, maar toen dit niet de goede aanpak bleek te zijn weigerde dealer iedere verdere actie. Pingel is er dus nog steeds, maar ik ben geen klant meer bij de dealer maar bij de garage om de hoek. Verademing!
Bij 100.000 storingsmelding ' proactieve inzittenden bescherming beperkt beschikbaar'. Nog maar even gelaten voor wat het is.....
Tiguan is nog nooit stilgevallen, rijdt heel goed, maar probleemloos is deze auto niet. Wat mij hierbij opvalt; ook eerdere auto's (Volvo, zelfs Toyota) waren niet probleemloos maar kijkend naar de manier waarop de dealer/importeur met deze problemen omgaat onderscheidt VW zich in negatieve zin.

Booster

  • 110.000 km

Corona leidde tot minder kilometers en vakantie in Nederland.
Zo belandden we in de een plaatsje waar toevallig ook een chiptuner zit met een goede reputatie.
Ik kon de verleiding niet weerstaan...
Nu is de Tiguan opeens flink sneller zonder dat het verbruik noemenswaardig is veranderd (1:13).
Overigens, alleen sneller bij rechtuit-versnelling, voor snelle(re) bochten moet je toch wat anders kopen.
Verder geen andere problemen dan eerder genoemd, het blijft een prettige reisgenoot.

going strong

  • 120.000 km

Tiguan toont zich een - zeker voor een VW - betrouwbare reisgenoot. Comfortabel op de lange afstand, zonder meer ruim, redelijk verbruik (1:13)
Geen nieuwe problemen anders dan dat plotseling, na flink wat regen, in de kofferruimte een laag met water stond. Oorzaak: de afwatering van het panoramadak was verstopt en dan zoekt het water een andere weg. Via youtube achterhaald hoe je dit op kan lossen; via slangetjes met klepjes in de wielkasten achter moet het water worden afgevoerd, dus deze even schoongemaakt en probleem gelukkig weer verholpen.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Tiguan

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens