Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 150pk ACT Connected Series (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Tiguan 1.4 TSI 150pk ACT Connected Series |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand laatst | 31.000 km |
Tiguan '17 1,4TSI
- 31.000 km
Rij momenteel anderhalf jaar met mijn Tiguan. Heb ondertussen toch al wat km-ervaring achter de rug (31000km). Ben in het algemeen echt tevreden over mijn auto. Heb lang getwijfeld over benzine/diesel maar achteraf gezien toch blij met mijn beslissing. Ok, het verbruik hang sterk af van de rechtervoet, zoals bij alle kleine turbo benzinemotoren. Bij het toegelaten maximum op de snelweg verbruikt hij 7,1l/100km. Bij een gewone rit op binnenwegen kom ik aan 6,2l/100km maar zelfs bij extreem gebruik, wat ik zelden doe, niet boven de 10l/100km. Valt wel mee voor een auto van dit formaat vind ik. De auto beschikt over cilinderuitschakeling die goed functioneert maar waar ik de eerste 1000km een beetje aan moest wennen. Ik voel toch telkens een beetje de overschakeling. Dit ook omdat er voor de rest geen enkele trilling in de wagen voorkomt, zelfs geen kraakje, knap. Dit is dan het voordeel van een benzine natuurlijk. De auto rijdt super voelt echt stevig aan en ik kan er ook goed de bocht mee om. Het leukste aan de auto buiten mijn panoramisch dak vind ik de adaptieve cruise control, echt zalig bij het reizen. Ik beschik ook over het digitale dashboard. Is leuk maar zou hier niet extra voor betalen, het zat in een pakket.
Ik ben Belg maar heb, zoals redelijk wat Nederlanders, een “sleurhut” (Bürstner, 1400kg geladen). Mede daarom heb ik mijn auto laten her programmeren. Hij heeft nu 192pk/312Nm in plaats van de originele 150Pk/250Nm. Deze combinatie is vlot en heel stabiel op de weg. Helaas is parkeren (met de caravan) niet mijn sterkste kant en dit is een optie die ik niet heb. Oefenen dus zeker?
Wat mij aan mijn auto stoort is dat hij bij koud weer moeilijk opschakelt van eerste naar tweede versnelling. Mocht ik nu een nieuwe auto kopen zou ik voor een automaat gaan. Toch net iets makkelijker in files. Als ik bij vochtig weer in de eerste twee versnellingen een beetje teveel gas geef dan grijpt het antislip-systeem onmiddellijk in, een beetje te snel vind ik persoonlijk. Misschien ligt het ook aan die eco-banden (toch 255) die weinig grip hebben? Toen er vorige winter een beetje sneeuw lag raakte ik niet weg van mijn parkeerplaats. Achteraf gezien denk ik dat het de automatische handrem was die niet afsloeg. Nu weet ik ondertussen dat ik die bij sneeuw eerst handmatig moet afzetten.
Ben blij dat ik vorige winter een nano-coating (CarPro CQuartz) op mijn wagen heb aangebracht. Dit was twee dagen werk maar heeft nog steeds zijn effect. Rest mij nog te zeggen dat het een heel praktische auto is door zijn verschuifbare achterbank en zijn opbergvakken en dat ik hoop van er nog lang mee te rijden.
Neen, ik werd niet betaald door D’Ieteren (België) of jullie Pon voor publiciteit maar ben gewoon blij met mijn aankoop GrtZ!
P.S. Auto’s worden steeds duurder maar als ik dan kijk naar de prijzen bij jullie mogen wij hier in België nog van geluk spreken. De Nederlandse overheid moest zich schamen…
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volkswagen Tiguan
Had je deze auto's al gezien?

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4Motion Highline
- 2016
- 125.147 km

Volkswagen Tiguan 1.5 Tsi 150pk DSG ACT Comfortline Business · Panoramadak · Apple/Android Car Play · Navi · Elek. Trekhaak · Elek. Achterklep · Alarm · 17'' Inch ·
- 2020
- 66.672 km

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 150pk DSG7 Highline Business R | Wegklapbare Trekhaak | Panoramadak | 360° Camera's
- 2018
- 60.141 km