Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150pk R-Line Edition (2024)

autoreview

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 150pk R-Line Edition (2024)

Signalement

UitvoeringT-Roc 1.5 TSI 150pk R-Line Edition
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf21.774 km
KM-stand laatst25.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste jonge auto.

  • 25.500 km

Sinds eind juni 2025 de trotse eigenaar van deze jonge T-Roc uit februari 2024.
Ik heb mijn vorige auto, een Vw Polo 1.4 TDI met 110pk (getuned) na 285.000 km ingeruild.

Zag de T-Roc te koop staan bij een VW dealer in en was eigenlijk direct verkocht. Heb er velen gezien en deze viel meteen in de smaak. De uitvoering met het zwarte dak en de sportieve velours beklede alcantara look zetels zie je hier bijna niet. De meeste hebben standaard zetels met een grijs streep motief erin. Ook de zwarte accenten in de bumpers en de zwarte sportieve nep einddempers maakte hem wel af.

Zoals gezegd veel gezien maar deze leek wel degelijk van een particuliere eigenaar te zijn geweest en uit Duitsland, geïmporteerd door VW. Tja in Duitsland heb je toch net even vaker dat extra's erop.
Velen die te koop stonden kwamen bv uit Denemarken vanuit de huurmarkt en waren erg standaard R-lines met ook soms de nodige gebruiksporen bij een lage KM stand. Ik heb gewoon wat langer gezocht. Bijna alles wat je kan bedenken zit erop. Alleen niet het digital pro dashboard maar het standaard digitaal dashboard. Maar dat werkt ook prima.

Rij er nu 2 maanden in en ben zeer tevreden. Elke dag ontdek ik nog kleine dingen qua techniek of zaken die het rijcomfort verhogen. Bv de fijne bestuurderszetel. Deze is zeer fijn af te stellen, verlengde zitting, stoelmassage en lende steun wat ingesteld kan worden. Hij zit fijner als mijn vorige Vw polo die ook geen standaard zetel had. De automaat, 7 traps DSG met droge koppeling loopt fijn. Omdat deze auto zo jong is kan de motor nog niet getuned worden door bijvoorbeeld VAG techniek. Ze hebben nog niet de juiste software. Of ik het ga doen weet ik nog niet. Je wint er wel wat mee maar moet zeggen dat deze auto je vrij rustig doet rijden. Ik warm de motor vaak op in de eco stand waardoor hij korter opschakelt. Als de olie de 90-91 graden heeft bereikt zet ik hem op normaal of sport.

De auto is behoorlijk stil en dat merk je. Ik had gelezen dat hij voorin vanuit de wielkasten rumoerig was, maar dat ervaar ik totaal niet. Ik heb goed naar de plus en minpunten gekeken en heb tot nog toe na ongeveer 4 duizend km nog geen klachten. De auto heeft fijne remmen is goed geveerd. Qua rij dynamiek mis ik op bv rotondes weleens het directe. In de sport stand gaat dit al beter. Maar een T-roc koop je niet om de straatstenen eruit te trekken. Het is vooral een fijne rijdersauto. Het liefst had ik de 2.0 200pk versie gehad maar dan betaal je een klap meer Bpm. Jammer, maar dat is Nederland.
Over een kleine 5 duizend KM komt de eerste onderhoudsbeurt. Ik ben voornemens om dan elke 15 duizend de olie te verversen i.p.v elke 30 met 0W-20 olie.
Hij rijdt behoorlijk zuinig. Op lange ritten van 150 km enkele reis wat ik geregeld rij heb ik al vaker 1 op 18-19 gehaald. En dan geef ik best af en toe ook wel eens gas.

Zijn er minpunten?:

-Heel soms moet je het digitale scherm opnieuw opstarten omdat bv de telefoon niet werkt of blijft hangen. Dat schijnt een bekend probleem te zijn
- Heb je hem op ACC en je rijdt middels IQ drive 80 kan hij soms snelheidsborden op een ventweg lezen, bv 50 en dan gaat hij ook ineens terug naar 50. Dit is erg wennen. Je kan je eraan storen, maar ervaring leert je ook ermee om te gaan.
- verder geen noemenswaardige zaken.

Binnenkort gaan we met de auto op vakantie en zal ik later verder mijn ervaringen delen.

Leuk om te zien dat een bijna naamgenoot ook recent een mooie review heeft geschreven van ook een R-line T-Roc.

Ik sta open voor vragen, opmerkingen en tips..

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen T-Roc

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.