Volkswagen Sharan 1.8 5V Turbo Sportline (2002)

autoreview

Volkswagen Sharan
Volkswagen SharanVolkswagen SharanVolkswagen SharanVolkswagen SharanVolkswagen SharanVolkswagen SharanVolkswagen Sharan - interieurVolkswagen Sharan - interieur

Signalement

UitvoeringSharan 1.8 5V Turbo Sportline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf11.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Zeer goede auto. Vooral de hoge zitpositie en de krachtige 1,8 liter turbo motor zijn echt top. Eén van de grote pluspunten is de uitstekende wegligging, klaverbladen rolt deze auto werkelijk op. Het geluidsniveau is echt een verademing na een jaar een Sharan 1,9 tdi te hebben gereden. Ook handig zijn de stoelen die je makkelijk eruit kan halen en kan verplaatsen in de auto.
Enkele minpunten zijn de onoverzichtelijkheid bij inparkeren en de kleine bagageruimte als er zes stoelen zijn gemonteerd. Ook hebben lange mensen soms last van de lage zitpositie van de achterstoelen. Maar voor de rest een schitterende wagen, die zeer geschikt is om een caravan of vouwwagen te trekken; zeker met deze motor en natuurlijk ook de tdi.

PROBLEMEN

Bij ongeveer 20.000km begint de afdekplaat onder de motor steeds meer te rammelen. Dit wordt verholpen bij de 30.000km-beurt.

30.000 km beurt:
- gekraak werd onder andere veroorzaakt door kapotte stabilisator. Dit is onder garantie verholpen
- vastzetten van bodemplaat onder motor
- ruitenwisserarmen vervangen (ook onder garantie)
- verder het kleine spul zoals vervangen van vloeistoffen. (kosten van deze beurt: 500 euro)

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.