Volkswagen Polo GT G40 Coupé (1993)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Polo GT G40 Coupé |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1993 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 53.131 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Heerlijke auto! De GTI zonder GTI-badge! Zeker voor iemand met een kleine beurs (zoals ik), is dit een autootje waar je ontzettend veel plezier mee hebt. Het mooiste is natuurlijk het blokje, standaard 113pk bij 805kg, d.w.z. 0-100 in 8.2 tot 8.6 tellen (zonder of met kat) en een top van 196. Dit alles met een heerlijk bochtgedrag, zeer redelijk veercomfort (gezien de lengte van de auto en het standaard sportonderstel) en natuurlijk zeer lage vaste kosten! Ook het verbruik valt mee, met een rustige rijstijl heb ik meerdere malen 1:14,5 gehaald, terwijl ik toch behoorlijk veel stads- en buitenweg kilometers maak. Het enige nadeel van de auto is de binnenruimte, dat is domweg krap en een te verwaarlozen achterbank als de bestuurder 1.90m is. Maar, het mooiste van het autootje blijft toch die verbaasde blikken van BMW-rijders als ze heel stoer willen wegsprinten en zo"n klein paars bommetje scheurt ze helemaal zoek! Geweldig!
PROBLEMEN
Geen problemen. Zelfs na enige aanpassingen van het motortje (nu +/- 150 pk) geen problemen gehad. Het is echter oppassen geblazen met de G-lader, aangezien de dichtingen van deze compressoren het wel eens willen begeven, na ondeskundig, intensief gebruik. Aanbevolen wordt om de G-lader na 70.000km te reviseren. Wanneer men echter de motor rustig warm rijdt (+/- 10min) en goed laat afkoelen na geparkeerd te hebben (30s tot 1.5 min stationair lopen) valt er weinig te vrezen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.