Volkswagen Polo GT G40 Coupé (1993)

autoreview

Volkswagen Polo Coupé

Signalement

UitvoeringPolo GT G40 Coupé
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf53.131 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Heerlijke auto! De GTI zonder GTI-badge! Zeker voor iemand met een kleine beurs (zoals ik), is dit een autootje waar je ontzettend veel plezier mee hebt. Het mooiste is natuurlijk het blokje, standaard 113pk bij 805kg, d.w.z. 0-100 in 8.2 tot 8.6 tellen (zonder of met kat) en een top van 196. Dit alles met een heerlijk bochtgedrag, zeer redelijk veercomfort (gezien de lengte van de auto en het standaard sportonderstel) en natuurlijk zeer lage vaste kosten! Ook het verbruik valt mee, met een rustige rijstijl heb ik meerdere malen 1:14,5 gehaald, terwijl ik toch behoorlijk veel stads- en buitenweg kilometers maak. Het enige nadeel van de auto is de binnenruimte, dat is domweg krap en een te verwaarlozen achterbank als de bestuurder 1.90m is. Maar, het mooiste van het autootje blijft toch die verbaasde blikken van BMW-rijders als ze heel stoer willen wegsprinten en zo"n klein paars bommetje scheurt ze helemaal zoek! Geweldig!

PROBLEMEN

Geen problemen. Zelfs na enige aanpassingen van het motortje (nu +/- 150 pk) geen problemen gehad. Het is echter oppassen geblazen met de G-lader, aangezien de dichtingen van deze compressoren het wel eens willen begeven, na ondeskundig, intensief gebruik. Aanbevolen wordt om de G-lader na 70.000km te reviseren. Wanneer men echter de motor rustig warm rijdt (+/- 10min) en goed laat afkoelen na geparkeerd te hebben (30s tot 1.5 min stationair lopen) valt er weinig te vrezen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.