Volkswagen Polo 1.4 TDI 80pk BlueMotion Comfortline (2008)

autoreview

Volkswagen Polo
Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo - interieurVolkswagen Polo - interieurVolkswagen Polo - interieurVolkswagen Polo - interieur

Signalement

UitvoeringPolo 1.4 TDI 80pk BlueMotion Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 28 maanden was het contract met de vorige Polo afgelopen, zie mijn andere review. De review was niet heel positief, maar toch heb ik goede herinneringen aan het knorrende autootje. Ik heb er uiteindelijk 57.000 km mee gereden (bijna niks natuurlijk) en ben met name de plezierige stuureigenschappen in de stad (ik woon in Amsterdam) gaan waarderen. In september mocht ik een klasse groter gaan rijden (Golf, BMW 1), maar ik heb gekozen om door te rijden in de Polo omdat deze best voldoet als dagelijks vervoer, en veel goedkoper is in leasebedrag en bijtelling.
Ik heb intussen ook een appartement verbouwd (dat brengt een hoop kosten, vandaar de genoemde keuze), en de Polo heeft regelmatig als pakezel dienst gedaan. Met de achterbank neergeklapt kunnen verrassend veel en grote spullen opgeslokt worden. Qua betrouwbaarheid heeft de auto verder geen krimp gegeven. Toen de lampjes van de koplampen en knipperlichten eenmaal vervangen waren (hebben het allemaal begeven voor de 30.000km) is alles het keurig blijven doen. Dat verwacht je natuurlijk ook bij zo’n lage kilometrage, maar ik noem het toch even.

In januari heeft mijn werkgever voor mij een nieuwe Polo klaargezet. Opnieuw had ik geen inspraak. Het bleek een Bluemotion te zijn. De bluemotion bevalt minder goed dan de vorige. De vijfversnellingsbak heeft erg lange verhoudingen en dat voelt onnatuurlijk. Het verlaagde onderstel is hard en stoterig, en te laag voor de meeste drempels en trambanen. De dunne bandjes zorgen voor een matig weggedrag met veel minder stuurgevoel. Bij krachtig remmen slingert de auto hevig.
Er zijn ook wel wat positieve punten: Het verbruik is in de praktijk 1 l/100km minder dan de 70pk gewone Polo. Hij is iets stiller op de snelweg, en hij ziet er wat funkier uit.

Het slechte weggedrag (een paar keer goed geschrokken bij sterk remmen op de snelweg) was voor mij aanleiding om toch maar te upgraden naar een klasse hoger. Daar kon ik wel een auto uitkiezen; een BMW 118d, zie mijn nieuwe review.

PROBLEMEN

Geen technische problemen, alles werkt zoals het bedoeld is.

Update bij 7000km: nog immer geen problemen. Auto ingeruild voor een BMW 118d.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.