Volkswagen Phaeton 3.0 TDI V6 4Motion 5-zitter (2011)

autoreview

Volkswagen Phaeton
Volkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen PhaetonVolkswagen Phaeton

Signalement

UitvoeringPhaeton 3.0 TDI V6 4Motion 5-zitter
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf30.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 30%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ik ben geen kilometervreter, maar zet op jaarbasis toch zo'n 30.000 km op de teller. Veel op de autobaan, veel lange ritten. Langzaamaan ontstond de behoefte aan wat meer comfort. Veel ruimte, lekkere stoelen, rust in het interieur, soepel rijgedrag, high-end geluidsinstallatie en wat extra luxe om je heen. Dan kom je al snel uit in de categorie 'grote limousines'. S-klasse, 7-Serie, A8, dikke Lexus en wat dies meer zij. Nou zijn dat niet de meest bescheiden en sympathieke auto's. Bovendien ben ik geen aannemer, vastgoedhandelaar of rechts achterin zittende CEO. Komt nog bij dat het prijzige voertuigen zijn. Toen ik er met een vriend over sprak, begon hij over een VW Touareg. In full option uitvoering heb je alles wat je hebben wilt. Hij had er eentje gekocht in Duitsland. Een jong gebruikte, die hij op een zeer gunstige manier had geïmporteerd. Die Touareg viel voor mij snel af, want ik heb niets met Suv's. Maar dat importeren uit Duitsland klonk aantrekkelijk. Zo kwam ik uiteindelijk uit op een Phaeton. Een auto die alles biedt waarna ik op zoek was en er van buiten uitziet als een iets te hard opgepompte Passat. Ik vond er eentje bij een VW dealer in de buurt van Dresden. Een zogenaamde 'Jahreswagen'. Iets meer dan een jaar oud (de naam zegt het al), nog net geen 30.000 kilometer op de teller en gereden door een manager van het VAG-concern. Een V6, 3.0 TDI met veel extra's, variërend van Dynaudio geluid, Exclusive leer tot alcantara hemelbekleding en TV-tuner. Volgens de configurator op de Nederlandse VW-site een auto met een nieuwprijs van ruim € 150.000,--. Ik heb er uiteindelijk € 59.000,-- voor betaald, inclusief BPM en alle invoerkosten. Ik rij er inmiddels drie maanden in en ben er zeer tevreden mee. De auto biedt bijzonder veel rijcomfort, heeft een aangenaam klassieke uitstraling en is op geen enkele manier opzichtig. De enige extra luxe die ik me heb veroorloofd, is chiptuning. Dat is op deskundige manier gedaan door de firma Wetterauer. De wagen is nu net wat levendiger en biedt een indrukwekkend koppel van 600 Newton meter. Niet verkeerd!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.