Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 150pk Highline Business R (2018)

autoreview

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 150pk Highline Business R (2018)

Signalement

UitvoeringPassat Variant 2.0 TDI 150pk Highline Business R
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aangenaam verrast

  • 800 km

Na BMW 5 een VW Passat.
Het klink misschien merkwaardig maar de zit achter het stuur verschilt niet heel veel t.o.v. de 5. Dit is misschien wel de hoofdreden waarom ik zo aangenaam verrast was.
De keuze viel om de Variant omdat ik meer spullen wil kunnen vervoeren en dat is met 1650 ltr best te doen.
De uitvoering die ik heb gekozen is de Highline Business R met de volgende opties:
- Bestuurdersassistentie pakket plus
- Dynaudio
- Elektrisch instelbare ERGO confortstoelen
- Advance pakket (schuifdak)
- Discover PRO
- Area view
- Geluidswerende ruiten
- Sfeerverlichting plus
- Datford 18" velgen

standaard zitten er een aantal opties op t.o.v. modeljaar 2017 en die zijn de elktrisch bedienbare achterklep en infrarood verwarmbare voorruit.
T.o.v. de "5" ben ik wel ietwat teleurgesteld in het Dynaudio systeem. Ik vond de Harman & Kardon installatie nog net wat ruimtelijker overkomen. Met name te weining focus op de centrale luidspreker maakt de "soundstage" wat diffuus en zijn instrumenten lastiger te plaatsen.
De zit positie is daarentegen perfect met goed zittende stoelen die goed verstelbaar zijn.
Wat valt verder nog posisitef op:
- De autonome mogelijkheden maakt rijden een stuk relaxter.
- De automaat doet zijn werk voortreffelijk (maar niet beter dan de ZF automaat in de 5)
- Het active info display maakt een heads-up display overbodig.
- De interieur ruimte (ik zit ruimer achter mijzelf in vergelijk met de 5).
- Het verbruik.
- De stoel beweegt naar achteren om uit- en instappen te vereenvoudigen.
- Het weggedrag doordat de auto een stuk lichter is als de 5.
- De verlichting.
- Geen spleet in de bekleding bij uittrekken van voorste deel bestuurdersstoel.

Valt valt tegen:
- Als je gebruik wil maken van de mogelijkheden van Car-Net dan is het niet handig om eerst een hotspot te moeten opzetten met je telefoon. Ik heb dus een extra sim kaart geplaatst (data only).
- Het motorgeluid is minder goed gedempt als bij de 5.
- De frontspoiler loopt erg laag door waardoor je goed moet opletten op lage drempels bij sommige parkeerplekken.
- De bekerhouders in de middenarmsteun van de achterbank (had dat niet weggestopt kunnen worden aan de voorzijde?)

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.