Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI 110pk Trendline (2000)

autoreview

Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieur

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.9 TDI 110pk Trendline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf180.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wegens gezinsuitbreiding moest ik op zoek naar een ruimere wagen, en vanwege de vele kilometers die ik jaarlijks maak moest het ook een hele goeie zijn, dus alle centen op een hoop en je gaat voor een Passat Variant, want dat is de beste auto ter wereld( zegt men ).

Wel moet mij van het hart dat het wagengewicht zich nogal laat gelden in het rijgedrag, dwz: het is niet echt een lichtvoetige bochtenmachine en het verbruik is al helemaal niet wat ik ervan verwacht had. (1:14) En dat komt toch niet omdat ik er woest mee omspring, want ook bij een rustig rijstijl wordt het niet veel beter. Ook een bezoek aan de dealer met proefrit bracht geen oplossing, ze vonden het normale verbruikscijfers.
Ik kom er vast nog wel achter.

Ook de rechtuitstabiliteit liet nogal wat te wensen over, elke vorm van druk op het stuur werd gevolgd door een koersverandering van heb ik jou daar en spoorvorming en zijwind waren ook een groot probleem, na de waardeloze Conti’s te hebben vervangen door Bridgestones werd het stukken beter.
De remmen zijn wel heel goed.

En dan de stoelen, wie heeft er in godsnaam model gestaan voor dat formaat? Met een enorm dikke reet pas je er vast wel goed in, maar ik schuif in elke bocht van links naar rechts. Op de snelweg zitten ze wel lekker en de zitpositie is goed aan te passen, fijne armsteun.

Wat mij echt heel erg is tegengevallen zijn de dealers, nu ik enkele problemen ben tegengekomen ben ik ervan overtuigd dat ik niet met zulke arrogantie om kan gaan.
Gek genoeg bij verschillende dealers hetzelfde gedrag.

- Rekeningen die twee keer zo hoog uitvallen dan afgesproken, daar ook nog over liegen, en als ik ze daarmee confronteer dreigen met juridische stappen...
(getuige zweert dat mijn auto binnen een uur weer buiten stond, echter de factuur vermeldt 1 uur en 3 kwartier storingzoeken, terwijl ik heel duidelijk vermeld had dat óf het kofferbakslot, óf het motortje daarvan kapot was, onderzocht door andere dealer!!!)

- 50 euro rekenen voor 3 bevestigings pinnetjes van de carterbeschermplaat.

- En ja jongens.... ook een Passat roest!! Deuren, kofferbak, en volgens de dealer gaat het dak er ook nog aan. Garantie?? Dacht het niet... Want het grote toverwoord is: Carrosserie. En niet CarrosserieDELEN.
De 12 jaar Carrosseriegarantie geldt dus niet voor de delen die je van de auto af kunt schroeven, en laten die nu net gaan roesten.

- En die zes jaar lakgarantie? Als ze zich eruit kunnen lullen zullen ze dat geheid doen, ik ben de strijd over mijn vervellende bumper reeds moe.

- Volkswagen AG, teer nog maar een paar jaar op de goede naam van de Golf 1 en 2, uiteindelijk klopt het toch: Hoogmoed komt voor de val.

Dit was mijn eerste en tevens laatste VW.

PROBLEMEN

-Het knopje van de spiegelverstelling doet niet altijd wat hij moet doen.
-De bekerhouders zijn niet erg stevig, achterin reeds gesneuveld.
-De asbak voorin zit helemaal los en de verlichting daarvan doet niets (meer).
-De klimatronik maakt bij recirculatie een luid suizend kabaal.
-Motortje slot 5de deur kapot, reuze duur wegens oplichting.
-Carterplaatbevestiging niet berekend op slappe schokbrekers (dus losgeklapt)
-Verbruik niet geweldig, echter niet dramatisch
-Bekleding bestuurdersstoel slijt behoorlijk, ik ben 1.80m en weeg 70kg
-Roest aan potierstijlen en kofferklep, garantie ho maar
-Aandrijfashoezen beide gescheurd.
-Diverse lampjes in dashboard kapot
-Rechter gordel rolt slecht op
-Bumper verliest lak
-sproeier achterruit doet het niet meer
-Achterwisserasje loopt regelmatig vast, vaak smeren helpt.

Jaja, nu er 260.000 km op de teller staan kun je wel wat verwachten, maar de opsomming is niet van gisteren hè?
Mijn vorige auto was even oud bij aanschaf, dezelfde km’s en kostte de helft.
Natuurlijk had die ook problemen, maar nooit was die dealer zo arrogant en stond mij altijd met raad en daad terzijde.

Ach, een klant meer of minder, die luxe zullen ze bij VW wel hebben denk ik...

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.