Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI 105pk BlueM. T. Comfortl. (2011)

autoreview

Volkswagen Passat
Volkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen Passat

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.6 TDI 105pk BlueM. T. Comfortl.
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst1.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1e indrukken...

  • 1.500 km

Foto's volgen zsm

Eindelijk was het zover, vrijdag 9/9 jl mijn Passat Variant opgehaald na 'slechts' 10 weken levertijd. De selectieperiode duurde wel een aantal maanden waarbij de volgende auto's de revue passeerden:
-Mondeo 1.6 Econetic in titanium-uitv.
-Peugeot 508 SW 1.6 D in exec. uitv.

Uiteindelijk werd de doorslag gegeven door de leverbare opties op de Passat die ik erg belangrijk vond.

Het gaat hier om de volgende uitvoering + xtra's:
-Variant Comfortline met 1.6 tdi 105 pk diesel
-Geluidisolerend glas
-Multimedia aansluitbox
-Chromen dakreling
-Sport pakket I
-Mech. zonwering zijruiten achter
-Memorypakket (12-weg elek. verstelbare voorstoelen met geheugen)
-Elektrisch bedienbare achterklep (had mijn vorige auto ook dus..)
-17 "lichtmetaal Sao Paulo
-Mocca Anthraciet Pareleffect
-Soundsystem 'Dynaudio'
-RNS 315 achteraf ingebouwd
-Parkeersensoren achter (achteraf ingeb)
-Vaste trekhaak

In de week van de aflevering belde mijn dealer op met de mededeling dat de RNS 315 moeilijk leverbaar was en dat deze dus nu niet beschikbaar was voor inbouw. Alternatief was de Pioneer F 9310BT.

De dag van aflevering glom mijn Passat in de showroom.

Na inmiddels bijna 1800 km tijd voor een 1e indruk:
-Heerlijke stille reiswagen, doordat de motor erg goed is geisoleerd hoor je hierdoor met name bij 130+ snelheden wat bandengeruis en wat wind. Maar dit is zeker niet storend.
-De motor valt eigenlijk reuze mee. Nu kom ik uit een Vectra 150 pk diesel dus natuurlijk merk je boven de 120 km dat de trekkracht minder is..maar met veel cruis-control km kan ik er prima mee leven. En de sprintjes tot 100 gaan eigen verbazingwekkend vlot voor een 1600-tje!!
-De sportstoelen (onderdeel sportpakket I) zitten echt heerlijk. Kan ik iedereen aanraden. Wel krijg je hierbij ook het sportonderstel geleverd. Dit maakt de auto wel wat stugger maar hierdoor juist ook veel dynamischer met rijden. Een klaverblad, bochten etc het gaat allemaal net even strakker zonder dat de auto nu keihard geveerd is.
-Ik was heel benieuwd naar de Dynaudio installatie. Was best wel prijzig tov Soundsystem Sound (€ 1590 vs € 350).Dus maakt dit de belofte waar? Ik ben bst wel audiofiel en rij zo'n 60.000 km per jaar. Ja, het geluid is echt TOP! Wel moet je zelf eea uitzoeken qua instellingen want er zit geen enkel boekje of instructiewijzer bij hoe eea in te stellen. Het geluid kun je echt goed naar rechts draaien zonder dat er vervorming optreedt en de hoge tonen blijven mooi zuiver. Geen resonans (wel bij mijn proefrit VW). Ook de EQ is ruim in te stellen. Wel is de kwaliteit van de muziek belangrijk. Slechte mp-3 tjes drukken de kwaliteit in hoge en lage tonen bereik aanzienlijk. Maar...een CD of goed mp-3 tje Top!
-De Pioneer Radio/Nav dan: Ik moet zeggen het was ook hierbij flink puzzelen. De dealer heeft zelf ook weining ervaring met dit systeem. Maar we hadden snel het gehele telefoonboek overgezet en het opzoeken van nummers is heel handig dankzij de voorkeuzeprogrammering in groepen van het alfabet. De nav is eigenlijk veel mooier dan het even dure RNS 315 systeem (wel achteraf in laten bouwen (zonder bijtelling ;-)). Een groter beeldscherm met mooie grafische display (snelwegaanduiding met dito borden worden weergegeven). Op een schoonheidsfoutje na zijn de meest actuele wegen ingelezen...dus ok!
-Verbruik tot heden (incl wat spelen met het gaspedaal en bijna altijd rond de 140 km/u cruisesnelheid) valt mij niet tegen, zo rond de 1:16 a 17. Maar dit kan zeker zuiniger en dat ga ik ook testen.

Al met al de 1e 1,5 week zeker nog geen reden tot klagen. Wordt binnenkort vervolgd.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.