Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline (2015)
autoreview

Signalement
| Uitvoering | Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Highline |
|---|---|
| Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
| Bouwjaar | 2015 |
| Jaar van aanschaf | 2015 |
| KM-stand laatst | 1.250 km |
De eerste kilometers met plug in hybride
- 1.250 km
Overstappen van een BMW X3 high executive naar een Volkswagen passat GTE. Ik zal er niet omheen draaien, de enige rede is de fiscale bijtelling van 7%.
Maar valt dat nou tegen? Hier kan ik eerlijk over zijn: Nee!
Ik heb het geluk gehad om een zeer uitvoerig gespecificeerde passat gte te bemachtigen:
- highline
- executive plus
- advance pakket
- bestuurdersassistentie
- active display
- nappa leer
- electr. trekhaak
- areaview
- aanhangers assistentie
- easy open
- reflex zilver
- 18 inch Marseille
- electr. stoelen
Aan luxe en gimmicks niks te klagen dus!
Wat mis ik:
- De hoge zit, wat ik toch wel relax vindt op de grote afstanden.
Wat mis ik niet:
- Het hoge brandstofverbruik van de bmw!
Wat valt me positief op:
- Rijcomfort staat op hoog niveau:
- comfortabele vering
- goede geluidsisolatie
- zwevend karakter (lijkt mijn inziens veel op vorig model audi A6 (mijn auto voor de bmw)
- Brandstofverbruik ook zonder laden zeer acceptabel: (na 1.250 kilometer en 3 x opladen (dus ongeveer 125 km elektrisch) heb ik 66 liter verbruikt. Dat is 1 op 17!
- De auto is op zijn best als hij opgeladen is: GTE mode is heerlijk en indien je rustig rijdt nagenoeg geen extra verbruik. In stadsverkeer en bebouwde kom is elektrisch zeer fijn.
- Zeer stille auto's en op dit moment nog zonder irriterende rammeltjes en kraakjes.
Wat valt me negatief op:
- De instap is wel laag als je het niet gewend bent.
- Sommige afwerkingsdetails minder netjes dan bmw/audi echter eerlijk is eerlijk die moet je echt gaan zoeken (bijvoorbeeld mechanisme ventialtierooster is zichtbaar en bij schoonmaken is dit erg scherp!)
Conclusie:
cadeautje van de overheid. Een heerlijke complete auto met 7% bijtelling. Opladen betekend een fijner rijdende auto. Ik zal derhalve waar mogelijk de auto aan de stekker hangen en hopelijk zullen de andere berijders dit ook doen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI ACT Highline / LED / Virtual / Camera / Apple-Carplay / Elek-klep / = TOP !!
- 2017
- 203.304 km

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI GTE Connected Series Plus | Panoramadak
- 2016
- 273.241 km

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI ACT Highline | Pano | Navi | Massagestoel | Camera | LED | Adaptive Cruise
- 2018
- 137.055 km
Lees ook

SUV of stationwagon: occasionprijzen Volkswagen Tiguan versus Passat Variant

Praktijkervaring Volkswagen Passat B8: de laatste hardloper

Praktijkverbruik Volkswagen Passat TDI, TSI en GTE

Volkswagen Passat Variant 1.8 TSI Highline - Klokje Rond Special
