Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI 120pk Comfortline Business (2017)

autoreview

Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI 120pk Comfortline Business (2017)

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.6 TDI 120pk Comfortline Business
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf179.937 km
KM-stand laatst180.456 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kilometers met de Passat

  • 180.456 km

Auto gekocht met 179.743km op de teller. Plan is om er ca 4 jaar (4x 40.000km) mee te rijden. Stel we rekenen 50.000km per jaar (ook nog 2 vakanties, en wat extra ritten), dan zou er tussen de 340.000-380.000km op de teller staan bij verkoop.
I.v.m. een aanlopend lager in een spanrol van de distributieriem ben ik met de verkopend garagehouder overeengekomen om de distributieriem niet bij 210000km maar bij 180000km te laten vervangen, volgende week.

Ik hoop van niet, maar verwacht nog mogelijke problemen met de DSG automaat, al schijnt de DQ200 uit deze generatie betrouwbaarder te zijn dan eerder. Bij aanschaf schakelt de automaat goed, ook bij hoge toeren, in de S-stand vloeiende overgang (juist bij traag optrekken geeft de motor even iets meer toeren voor het volgende verzet in gang is gezet, maar bij feller accelereren verdwijnt dit). Net als bij mijn vorige auto (Golf 6) kraakt er bij de eerste verkeersdrepel wat bij de voorwielen, maar dat verdwijnt later in de rit.

Ik hoop geen problemen met het roetfilter of de EGR-kleppen te krijgen, maar als het roetfilter moet vervangen, dan liever bij 240.000km dan bij 330.000km, dan wordt de keuze wat makkelijker.

Inmiddels is de eerste rit gemaakt, naar het strand. Het is een heerlijke rijdersauto, met veel comfort, voor de kilometerstand nog stoelen in perfecte staat (niet versleten, niet doorgezeten - dat was bij de Golf bij aanschaf 186k km, wel anders). De adaptieve cruise control kan zoals bekend niet op normale cruise control worden gezet, alleen op een limiter. Maar tot zover is daar goed mee om te gaan - in noord-Nederland is dit denk ik minder een issue dan in de randstad (waar meer files zijn en minder afstand gehouden kan worden).

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.