Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Business (2020) #4

autoreview

Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Business (2020)

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.4 TSI PHEV GTE Business
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf52.000 km
KM-stand laatst66.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prima gezinswagen

  • 66.000 km

Mijn eerste VW, maar wat voor een.
Vanaf het eerste moment ben ik fan van de Passat GTE.
Dit voornamelijk door zijn veelzijdigheid, ruimte, prestaties en weggedrag.

Het gaat om een GTE Business uitvoering met een iQ led matrix koplampen, panoramisch opendak, sperdifferentieel, alcantara bekleden. Kort samengevat een mooie uitrusting :-)!
Over de uitrusting ben ik dan ook voor de volle 100% positief en heb ik niet direct een aan- of opmerking te noemen.

De Passat biedt voldoende ruimte aan boord, mede ook een van de hoofdredenen waarom ik deze wagen heb gekocht. Met twee kleine kids en dus ook twee kinderstoelen op de achterbank is er nog steeds voldoende ruimte om de stoelen van voren naar wens in te stellen. Ook de kofferruimte zit bovengemiddeld goed voor dit segment.

Het rijgedrag is mooi comfortabel, de besturing redelijk direct en de wagen heeft naar mijn mening een strakke wegligging. Verwacht geen GTI achtige eigenschappen, maar de GTE is voldoende dynamisch.

De hybride combinatie vind ik TOP!
Het elektrisch rijden snakt naar meer, helaas kan dit maar voor een 45 a 50 tal km in de zomerperiode en een 30 a 35 tal km bij winterse temperaturen.
Voor mijn woon-werkverkeer is dit meer dan voldoende, dus ik gebruik hem hoofdzakelijk elektrisch.
In de E-mode gaat deze Passat meer dan vlot mee in het verkeer en is de acceleratie ook ruim voldoende. Het elektrisch rijden brengt dan ook een rust met zich mee.

De hybride stand gebruik ik zelf niet veel, voor de langere afstanden zet ik hem meestal in de GTE stand en profiteer ik van de vinnigheid en souplesse die deze combinatie met zich meebrengt.
Eens lekker doortrekken op de snelweg of een inhaalmanoeuvre doen vormt dan ook totaal geen probleem voor deze wagen.
Wat een genot die GTE stand!

Het verbruik valt reuze mee. Op de langere afstanden (200km+) in GTE stand zit mijn verbruik +- rond de 6l/100km of 1 op 17.
Elektrisch zit schommelt het verbruik afhankelijk van de buitentemperatuur tussen de 15kWh a 18kWh per 100km.

De betrouwbaarheid van de wagen zit (voorlopig) goed. Ik heb hem slechts een 10 maanden in mijn bezit, maar er hebben zich nog geen problemen voorgedaan.

Ik hoop nog veel plezier te beleven aan deze prachtige wagen.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.