Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI BMT Trendline (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Passat Variant 1.4 TSI BMT Trendline |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 1.000 km |
KM-stand laatst | 80.000 km |
Veel storingen VW Passat B7
- 80.000 km
Passat aangeschaft in 2012 met 1000 km op de teller.
Tot 2017 probleemloos gereden. Niet veel kilometers, begin 2018: 70000 km.
Eind 2017 te maken met bijzondere reparaties buiten regulier onderhoud:
- ABS sensor links achter vervangen;
- ABS sensor rechts achter vervangen;
- Eind 2018 bleef koppelingspedaal op de vloer liggen. Preventief zijn beide koppelingscilinders vervangen;
- vlak daarna startte de auto niet meer en bleef in het stuurslot staan. De ELV (elektrisch stuurslot) bleek defect. Auto moest worden weggesleept om te worden gerepareerd. Stuurkolom is uitgebouwd en ELV vervangen.
Dure reparatie.
Update 2020 (100.000 km)
- waterpomp vervangen na kleine lekkage pakking;
- alle remschijven en blokken vervangen vanwege 50% roest aan de achterzijde remschijven.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.