Volkswagen Passat 2.3 V5 4Motion Sportline (2002)

autoreview

Volkswagen Passat
Volkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieur

Signalement

UitvoeringPassat 2.3 V5 4Motion Sportline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Passat V5 4Motion is een auto voor de liefhebber van rijgenot. 170 PK’s maken van deze auto geen sportwagen, maar indrukwekkend is wel hoe soeverein dit vermogen in vrijwel elk toerental op de weg wordt gezet, zonder daarbij veel te hoeven schakelen. In de vijfde versnelling kun je zowel aangenaam 60 km/h alsook vrij rustgevend met meer dan 220 km/h op de deutsche Autobahn rijden.

Als muziek in de oren klinkt de typische 5-cyllinder-roffel rond de 3500 toeren. Dankzij vierwielaandrijving en de in de „sportline“ aanwezige verlaging van het onderstel wekt hij ook onder moeilijkere wegomstandigheden (gladheid, scherpe bochten, hoge snelheid) veel vertrouwen. Een belangrijke reden de „sportline“-editie te kiezen, zijn de sportstoelen, die, in tegenstelling tot de standaard stoelen, wel voldoende steun geven aan mensen groter dan 1,90 meter. De optionele 17“-velgen geven de auto een zeer stug weggedrag, welke minder geschikt is voor mensen die veel kilometers per jaar maken. Standaard is de sportline overigens met zeer fraaie 16“-velgen uitgerust.

De kilometervreters onder ons zullen vanwege het benzineverbruik (1 op 9,5) eerder voor een andere motor kiezen. Noemenswaardig is verder de perfecte afwerking van de auto, evenals de kwaliteit van de gebruikte materialen. Deze auto geeft je het gevoel met een uiterste zorgvuldigheid in elkaar gezet te zijn. De uitrusting is vrij compleet (sportstoelen, lederen stuurrand, versnellingspook en handremgreep, cruise control, board computer, regensensor, lichtmetalen velgen (205/55/R16), armsteunen voor en achter), min of meer verplichte extra"s zijn een automatische airco, radio-cd-speler en metallic lak.

PROBLEMEN

Na ca. 5000 km elektronica-problemen met de achterklep. Deze wilde niet meer sluiten. De garage heeft dit euvel meteen verholpen. Ook de drukveren zijn vervangen, omdat de achterklep zeer moeizaam open en dicht ging.

De eerste servicebeurt moet al bij 23.000 km plaatsvinden (volgens de board computer).

Ook de banden slijten wat sneller dan gewend.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.