Volkswagen Passat 2.3 V5 4Motion Sportline (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Passat 2.3 V5 4Motion Sportline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De Passat V5 4Motion is een auto voor de liefhebber van rijgenot. 170 PK’s maken van deze auto geen sportwagen, maar indrukwekkend is wel hoe soeverein dit vermogen in vrijwel elk toerental op de weg wordt gezet, zonder daarbij veel te hoeven schakelen. In de vijfde versnelling kun je zowel aangenaam 60 km/h alsook vrij rustgevend met meer dan 220 km/h op de deutsche Autobahn rijden.
Als muziek in de oren klinkt de typische 5-cyllinder-roffel rond de 3500 toeren. Dankzij vierwielaandrijving en de in de „sportline“ aanwezige verlaging van het onderstel wekt hij ook onder moeilijkere wegomstandigheden (gladheid, scherpe bochten, hoge snelheid) veel vertrouwen. Een belangrijke reden de „sportline“-editie te kiezen, zijn de sportstoelen, die, in tegenstelling tot de standaard stoelen, wel voldoende steun geven aan mensen groter dan 1,90 meter. De optionele 17“-velgen geven de auto een zeer stug weggedrag, welke minder geschikt is voor mensen die veel kilometers per jaar maken. Standaard is de sportline overigens met zeer fraaie 16“-velgen uitgerust.
De kilometervreters onder ons zullen vanwege het benzineverbruik (1 op 9,5) eerder voor een andere motor kiezen. Noemenswaardig is verder de perfecte afwerking van de auto, evenals de kwaliteit van de gebruikte materialen. Deze auto geeft je het gevoel met een uiterste zorgvuldigheid in elkaar gezet te zijn. De uitrusting is vrij compleet (sportstoelen, lederen stuurrand, versnellingspook en handremgreep, cruise control, board computer, regensensor, lichtmetalen velgen (205/55/R16), armsteunen voor en achter), min of meer verplichte extra"s zijn een automatische airco, radio-cd-speler en metallic lak.
PROBLEMEN
Na ca. 5000 km elektronica-problemen met de achterklep. Deze wilde niet meer sluiten. De garage heeft dit euvel meteen verholpen. Ook de drukveren zijn vervangen, omdat de achterklep zeer moeizaam open en dicht ging.
De eerste servicebeurt moet al bij 23.000 km plaatsvinden (volgens de board computer).
Ook de banden slijten wat sneller dan gewend.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren