Volkswagen Passat 2.0 TDI 140pk Comfortline (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Passat 2.0 TDI 140pk Comfortline |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 170.000 km |
Rampenbak
- 170.000 km
Betreffende Passat is een company car waar ik de tweede berijder van ben. De eerste berijder deelt met mij deze ervaringen volledig.
Om maar met de deur in huis te vallen, deze Passat is een rampenbak. De eerste twee jaar, tot ca 120.000 kilometer, heeft de auto goed gefunctioneerd op wat kleinigheidjes na. Veel olieverbruik 1 liter op 5000 kilometer hoort bij de 2.0 liter blokken. Hierna is er een hoop ellende ontstaan en ondanks diverse kapitale garagerekeningen volgde de ene storing op de andere. Tot vier keer toe heeft de auto zijn berijder in de steek gelaten. Een keer leidde dat tot een zeer gevaarlijke verkeerssituatie en een andere keer heeft de berijder bij -6 gr. anderhalf uur op een wegenwacht zitten wachten. Geloof me, dan wordt een auto heel koud van binnen.
Het is onvoorstelbaar knap dat een merk met zo'n kwaliteitsimago zich dit kan permiteren. De klachten van deze auto blijken niet eens exemplarisch te zijn als we Duitse betrouwbaarheidsstatistieken mogen geloven.
Is er dan niets positiefs te melden. ....ehhh....ehhh. De blauwe dashbordverlichting is best mooi en het veercomfort is ook prima. De 6-bak schakelt erg lekker en de auto is wel lekker snel als hij rijdt.
Met mijn voorgaande auto (Opel Vectra) heb ik in 170.000 kilometer precies drie keer de garage gezien voor slechts regulier onderhoud. Met de Volkswagen ken ik inmiddels alle wegenwachters persoonlijk bij hun voornaam.
Daarnaast heeft de Vectra een betere wegligging, is veel stiller en betere stoelen.
Het spijt me voor alle Volkswagens maar ik loop er voorlopig met een grote boog omheen.
Update
- 170.000 km
De critici hebben gelijk. De review is onvolledig.
Sorry maar de frustratie over deze auto zit redelijk hoog.
De problemen hebben bijna allemaal te maken met de brandstofvoorziening in combinatie met de electronica.
Vervangen zijn in het laatste jaar:
- Diverse malen de pompverstuivers (sommige meerdere keren)
- 2 maal brandstofpomp
- 2 maal de EGR-klep
- 2 maal de complete bekabeling voor de aansturing van de inspuiting.
Daarnaast krijg is ondanks alle reparaties hardnekkige meldingen over emmisions en check-engine.
De totale reparatiekosten zijn inmiddels boven de € 3.000,- uitgekomen en tot nu toe zonder resultaat.
Begrijp me goed, ik wil een Volkswagen of een Passat echt niet volledig afbranden maar als een auto je tot vier maal langs de kant van de weg doet belanden wordt je daar niet blij van.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.