Volkswagen Passat 1.9 TDI 90pk (1999)

autoreview

Volkswagen Passat
Volkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieur

Signalement

UitvoeringPassat 1.9 TDI 90pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf82.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Datum eerste registratie: 7-1999, dus nieuwe model (details weet ik niet, enige verschil zichtbaar is andere versnellingspook en snelheidsmeter loopt bij mij tot 260 ipv. 220 voor 7-1999).
Gekocht in april 2001 nog geen 2 jaar oud. Kort na aankoop luchtmassameter vervangen. Voor de rest tot 150.000 doorgereden met alleen regulier onderhoud. Op 150.000 begon de fan van de airco te rammelen en moest vervangen worden. Was dure grap destijds in Hfl. ongeveer 500,-. Overigens, model is basisuitvoering met Climatronic als enige optie. Voor de rest m.u.v. de accu, koppakking lekte lichtjes (meer zweten dan lekken) , de draagarm (brief van dealer, gratis vervangen) en recent de aircopomp (heb dan ook altijd airco aanstaan, ook ’s winters) ad 700,- euro, alleen regulier onderhoud.
Positieve punten: comfort, ruimte, wegligging, uitstekende stoelen juist door hun stugheid, waardoor je genoeg steun hebt en zelfs na 24 uur zonder noemenswaardige onderbrekingen (doe wel eens 2000-2200 km naar zuidelijk kroatie rijden) kom je niet gebroken uit de auto. Grote kofferbak, betrouwbaarheid, efficient interieur.
Negatieve punten: duur onderhoud, de pluche-achtige bekleding bij sommige modellen die na 100.000 km al helemaal uitgeleefd is (heb zelf gelukkig de basisbekleding die na 250.000 km er nog zo goed als nieuw uitziet, geen slijtage). Voor de rest niet echt negatief, maar de vering mag wat harder zijn, maar dat is puur persoonlijk omdat ik regelmatig 170-180 ermee rij door Duitsland en bij bochten is dat dan wenselijk.
Vermogen van de motor is genoeg om goed mee te komen, maar het is geen racemonster uiteraard. Wel zuinig als je rustig rijdt (dus geen 180 ermee). Maar onder de 140 op de snelweg haal je makkelijk 1 op 18. In de stad bij vroeg schakelen 1 op 16.

PROBLEMEN

Scrollen naar beneden was wel handig. Problemen boven vermeld.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens