Volkswagen Passat 1.9 TDI 90pk (1998)

autoreview

Volkswagen Passat
Volkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieur

Signalement

UitvoeringPassat 1.9 TDI 90pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf103.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Kocht deze auto met net een ton op de teller. Net ingereden diesel dus. Dit bleek ook wel, want ik reed hier een jaar probleemloos mee. Het is een lekkere, comfortabele auto. Helaas had ik de basis-versie zonder airco en weinig extra’s, maar dat zijn we gewend bij VW.

Bij een tussentijdse beurt werd er een defecte draagarm geconstateerd. Deze moest vervangen worden, een zwak punt van Passats.
Later kreeg ik een brief van de importeur. De draagarm werd vergoed + uit- en inbouw.
Later kreeg ik een raar geluid tijdens het sturen. Gelukkig was ik vlakbij de dealer, wat bleek: een lek in het stuurhuis! Dure grap. Stuurhuis moest vervangen worden. Toen gelijk APK laten doen en een grote beurt. Volgens de dealer waren er meer problemen: andere draagarm (werd ook vergoed), defecte luchtmassameter en wat kleine dingetjes.

Was hier wel goed ziek van, maar besloot de VW niet op te geven en hem niet weg te doen.
Vanaf die tijd geen enkel probleem meer gehad met de auto. Een jaar lang met minimale onderhoudskosten.

Heb de motor laten chiptunen (bij de Ringsleutel). Is goed gedaan. De 90 paarden kregen versterking van nog eens 21.
En het koppel: van 233 Nm naar 309 Nm!!
Dit merk je wel bij het optrekken. Het koste me €240,-. De motor liep er lekkerder door, had geen hoger brandstof of olieverbruik en was pittiger. Goeie zet dus.

PROBLEMEN

Draagarmen (vergoed door VW)
Stuurhuis
Luchtmassameter

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens