Volkswagen Passat 1.4 16V TSI Comfortline (2008)

autoreview

Volkswagen Passat
Volkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen PassatVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat Bluemotion

Signalement

UitvoeringPassat 1.4 16V TSI Comfortline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 85%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Stand van zaken

  • 20.000 km

Sinds 30 oktober rij ik in deze lease auto.

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben, de motor is zeker een topper, zelfs in deze lichtst uitvoering (122pk). Je hebt nooit het idee dat je een 1.4tje rijdt, dit komt hoofdzakelijk door het koppel van 210nm bij slecht 1500 toeren. Hij mist wat topvermogen, maar dat speelt pas vanaf 4000 toeren. De 6de versnelling is er enkel voor om het snelwegverbuik laag te houden, want met de 5 kom je ook al tot de 200. je kan de motor een beetje met een diesel vergelijken, qua koppel, alleen zonder dat gepingel onder de kap. Als die stationair draait en je staat er buiten naast is het niet veel, dan komt de 1.4 naar boven.

De afwerking staat op een hoog niveau, ik heb de standaard comfortline, behalve metallic lak geen opties, helaas was mijn budget niet toerijkend. Het is zeker geen spannende auto, maar gaat goed door de bocht, uiteraard onderstuurd, maar dat heeft iedere voorwielaandrijver volgens mij.

Ik kan weinig negatiefs bedenken over de auto, hij heeft een bij mij een verbruik van 1 op 13 a 1 op 14, maar als ik netjes zou gaan rijden zou 1 op 16 of beter moeten kunnen.

De auto is wel slecht gespoten, sinaasappelhuid, maar ook dit schijnt tegenwoordig meer regel dan uitzondering te zijn.

Het leuke is wel dat als je je raampje ophebt en je opschakelt je heel in de verte je waste-gate hoor fluiten... maar een impreza zal het nooit worden helaas.

Verde nog geen mankementen, ook nog niet bij de garage geweest, de car-kit (papagaai) is overigens ook op de stuurbediening aangesloten, werkt top!!

Als der nieuws is zal ik het hier direct melden

De teller staat nu op 20000km, en staat al 1.5 dag bij de garage, de motor kwam niet op temperatuur, op de snelweg richting de 70 graden, en in de stad liep die wel richting de 90 graden. Voorlopig nog niks gehoord wat het kan zijn....

Benzineverbruik zit overigens constant op de 1:14, varieert niet zo veel.

  • 46.000 km

inmiddels 46000 km greden binnen een jaar... na de thermostaat die vervangen is geen verdere problemen meer gehad, loopt nog steeds als een zonnetje... buiten de beurt om 1 liter olie verbruikt.

Het verbruik zit nog steeds rond de 1 op 14...

  • 52.000 km

Net 3 dagen bij de garage gestaan omdat m'n ruitenwissers het niet meer deden, bleek de ruitenwissermotor te zijn die vast zat... waarschijnlijk de kou/vorst/sneeuw. De unit is nu vernieuwd...

Schijnt bij meerdere modellen voor te komen, alleen de passat hadden ze nog niet gezien....

Denk dat VW de testen in lapland niet uitvoerig genoeg doet...

  • 70.815 km

Inmiddels al de helft van de leasetermijn achter de rug en eigenlijk niks aan het handje, verbuik 1:14,dus dat is netjes met een pittige rijstijl. Voor de slome bestuurders is 1:18 goed mogelijk.

Wat er nu alleen aan mankeert is dat m'n startmotor af en toe blijft hangen...

Verder prima, heb onlangs een Zenec 2040 laten monteren, ook die werkt top.

De stand staat inmiddels op 132000 km, verbruik blijft hangen op 1:14, maar ik heb dan ook nog nooit de moeite genomen hier iets aan te verbeteren.

Auto bevalt nog steeds prima, laatst is de nokkenasversteller vervangen, hij ratelde bij een koude start. Dit heeft een week geholpen, maar het is weer terug. Het was al een probleem wat niet te vinden was, als je nl. bij de garage aankomt is de motor warm, en dan is het geluid er niet. De eerste keer dachten ze dat het de startmotor was waar iets bleef hangen, hebben ze die in z'n geheel (onder garantie) vervangen. Dat was het dus niet.

Ik ben er nu klaar mee, heb geen zin om weer naar de garage te gaan. Wacht wel tot er iets kapot gaat.

Voorderest nog geen slijtage merkbaar, motortje loopt nog lekker, pittig genoeg, tik op de teller regelmatig 200 aan.

Nog een maand of 5, dan gaan we er weer afscheid van nemen, heb echter nog geen idee wat ik nu moet nemen. Ben het schakelen wel zat eigenlijk....

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.