Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 146.434 km |
KM-stand laatst | 146.434 km |
Volkswagen Golf VI Variant 122PS 7DSG Highline
- 146.434 km
Voordat ik begin met de review, dit is mijn eerste review over überhaupt een auto op deze website. Ik ga proberen het zoveel mogelijk globaal te schrijven. Excuses voor alvast wat eventuele spelfouten. Maar goed in ieder geval veel leesplezier.
Aanschaf:
Voor mijn huidige werk en privé leven werd het tijd voor de aanschaf van mijn eerste auto. Samen ben ik met mijn vader gaan kijken naar een auto die voor mij moest voldoen aan wat eisen: Benzine, Automaat, Mooi van uitstraling, Zuinig verbruik, Ruime auto, Minimaal 100PK om een beetje met het dagelijkse woon werk verkeer mee te komen. En het liefst een auto met een kilometer stand rond de anderhalf ton.
Tijdens de zoektocht kwam vooral met mijn vader met vele Hyundai iX20. Echter vond ik kwa uitstraling niet echt een mooie auto om te zien. Na wat verder te hebben gekeken kwamen we uit bij een Volkswagen type zes. Mooi van buiten en ook best ruim van binnen. Uiteindelijk gekozen voor Variant, vond ikzelf net wat praktischer ook voor in de toekomst omdat ik hoop de eerste vijf jaar wel gebruik te kunnen maken van de auto. De auto stond te koop in Rijssen ongeveer vijftien kilometer van ons vandaan.
Proefrit:
Vrijdag vierentwintig november was het zover. Samen met mijn vader een afspraak gemaakt voor een proefrit. Rond drie uur waren we gearriveerd. De auto stond al buiten klaar. Na eerst wat uitleg gehad te hebben over de auto snel erin gestapt want het regende best hard buiten. Wat me direct opviel was dat er geen bluetooth aanwezig was in de auto en er geen cruise control opzat, wat wel op advertentie vermeld stond. Maar daar kom ik later op terug. Merkte al wel snel dat als de versnellingsbak snel opschakelde en al in de zesde versnelling met ongeveer twaalfhonderd toeren zestig reed, kreeg het gevoeld dat de auto bijna afsloeg. Echter stond de DSG Q200 daar bekend om. Ben zelf niet echt van het snel doorrijden dus was dit voor mij geen probleem. Ook was de bak af en toe zoekende naar de juiste versnelling. Voor de rest deed alles in de auto het kwa elektronica. Ook het interieur was kras vrij en zag er verzorgd uit. Wegligging was goed, tijdens het remmen bleef de auto recht en trok niet naar links of naar rechts. Onderweg nog onder de kap gekeken naar eventuele lekkages, maar alles zag er schoon en goed uit. Dit hebben we gedaan omdat er in het laatste kentekenrapport vermeld werd dat er lekkage van vloeistoffen aanwezig was tijdens de laatste APK beurt. Bij terug komst was ik verkocht, had er een goed gevoel bij, na wat onderhandelen heb ik de auto aangeschaft voor een bedrag van achtduizendzevenhonderdvijftig euro. Kon de auto zoo meenemen. Alleen de verzekering moest nog gemaild worden.
Opties:
Stand kachel (waar ikzelf erg tevreden over ben. Je kunt het zowel vanaf de boorcomputer inprogrammeren of met een handzender)
Park assist
Automatische AC
Getint glas
Stoelverwarming voor
Lederen stuur
Hill assist
Een RCD510 met cd verwisselaar voor zes cd's
E.Z.V.
Echter zou er Cruise Control en Bluetooth aanwezig moeten zijn. Dit was niet zo en met de verkoper overlegd om in ieder geval op zijn kosten Cruise Control erop te zetten. Voor de Bluetooth moet ik zelf op zoek gaan naar een module, want het blijkt dat alleen de voorbereiding er is.
Problemen:
Als snel kreeg ik problemen met de DSG7 Q200 versnellingsbak. Het eerste moment van gebreken begon op maandag vijfentwintig november. Reed weg bij mijn werk en vooral op maandag is het een grote file om van het bedrijventerrein af te komen. Dus met koude motor en koude versnellingsbak bleef ik steeds uitrollen. Merkte dat de auto toeren maakte terwijl ik in de D stond zonder überhaupt gaf te geven. Op een gegeven moment sta ik voor een verkeerslicht en bij het wegrijden schoot de bak meteen in de tweede versnelling, het mooie oranje/gele lampje begon te branden. Daarna geen problemen meer mee gehad bij het wegrijden uit stilstand. Echter werd het donderdag nog erger, wou weg rijden maar er gebeurde niks, zelfs als ik gas gaf kwam er geen beweging in. Snel de auto uitgezet en weer gestart en daarmee het probleem verholpen. Nu begin ik me wel zorgen te maken en heb weer contact opgenomen met de verkoper. Het probleem uitgelegd en werd verzocht om bij hem de auto uit te komen lezen. Dit dezelfde avond nog gedaan. Het probleem was of elektronisch of een van de koppelingsplaten was versleten. Kreeg een foutcode P175D "Koppeling één opent ongewenst". Waarschijnlijk had het te maken omdat de auto al een hele tijd had stil gestaan. Foutcode is er toen weer eruit geprogrammeerd en als zulke dingen weer voorkwamen, moest ik weer contact opnemen met de verkoper. Ongeveer driehonderd kilometer geen problemen gehad en toen gebeurde het weer bij het wegrijden. Toen weer de auto laten uitlezen en heeft de verkoper contact gezocht met de zo gehete "DSG dokter" Na ongeveer een week werd ik telefonisch bereikt met het verhaal dat het met de Mechatronic te maken had van de DSG7 bak "Het brein van de versnellingsbak". De verkoper zou mij laten weten hoe of wat nu, want wou zelf natuurlijk dat het probleem ook werd opgelost. Vrijdag vijftien december werd ik weer telefonisch benaderd. De Mechatronic zou gerepareerd worden ergen in Veghel.
Zodra ik meer weet houd ik jullie op de hoogte, Foto's volgen nog.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.