Volkswagen Golf R32 (2003) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf R32 |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Daar stond hij dan.
In reflexzilver en het was een snoepje om te zien. De uitstraling stond op mijn netvlies gebrand en gulzig zogen mijn ogen alle details op mijn netvlies en het knisperende geluid van de leren stoel klonk als muziek in mijn oren.
De sleutel klapte spontaan uit zijn houder in het contactslot en toen de geweldige machine tot leven werd gebracht, keek elke voorbijganger met een verrassende blik in zijn ogen naar mijn bolide en daarna naar mij.
Ik haalde diep adem en zette hem in zijn eerste verzet. Grommend kwam hij van zijn plek en mijn gewicht werd plotseling in de sportstoel gedrukt. Ik begon te grijnzen, want dit bekende gevoel kreeg ik al in mijn eerste VR6, maar dit sloeg werkelijk alles. Het geluid van de uitlaat begon te brullen toen ik de auto liet versnellen en ik hapte naar adem.
Wat was hij snel en wat een eindeloze wegligging had deze auto, geweldig gewoon.
Na de inrij-periode kon hij mij laten zien wat hij werkelijk in huis had op de Duitse autowegen.
Toen de naald op 270 km per uur stond moest ik helaas afremmen omdat er in de verte een auto ook op de derde rijbaan in ging halen. Het gaspedaal kon nog verder, maar dit werd ruw onderbroken door de inhalende auto.
Wat een wegligging had deze sublieme auto, als een blok op de weg en of je in rails reed.
Geen overbodig geruis of lawaai, maar je voelde de machtige machine zijn werk doen en hij reageerde optimaal op het gaspedaal.
Mijn partner naast mij voelde zich op haar gemak terwijl mijn haren op mijn huid overeind stonden van extase en veranderde in kippenvel bij de hoge snelheden.
Het gemak en de soepelheid van deze ’supercar’ zijn bijna niet te beschrijven en je moet gewoon er in gereden hebben om ook dat gevoel te ondervinden en dat zal je een lange tijd bijblijven.
Ook op adem gekomen?
Mijn volgende auto is weer een R32, maar nu met DSG, dus niet meer schakelen, maar uitgerust met de nieuwste automaat.
Hij wordt afgeleverd op 10 april 2006 en ik kan gewoon niet slapen van de spanning omdat ik weet dat ik weer opnieuw in bekoring raak van deze fantastische bolide.
PROBLEMEN
Helemaal niks.
Het enige wat ik opmerkelijk vond waren de 4 Continentalbanden 225/40/18 die na 30.000 km tot op de draad versleten waren.
Deze zijn door Michelin 225/40/18 vervangen en zitten er nog onder.
Misschien dat de Continentals niet tegen straf rijden kunnen en de Michelins wel.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.