Volkswagen Golf Plus 1.4 16V TSI 122pk Comfortline (2008)

autoreview

Volkswagen Golf Plus
Volkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf PlusVolkswagen Golf Plus - interieurVolkswagen Golf Plus - interieurVolkswagen Golf Plus - interieur

Signalement

UitvoeringGolf Plus 1.4 16V TSI 122pk Comfortline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf9.900 km
KM-stand laatst46.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Topper

  • 15.500 km

Na twee Toyota Verso's (Avensis en Corolla),100.000 probleemloze en tevreden kilometers liep ik toevallig tegen deze Golf plus aan.Inmiddels hebben we er ruim 5000 km opzitten.
Om gelijk met de deur in huis te vallen: Wat een geweldige auto en wat een ongelooflijk sterke motor!
Deze VW rijdt enorm soepel, is zeer koersvast en stuurt prima door de bochten. De vering is ruim voldoende comfortabel en drempels zijn probleemloos te nemen.
Wat me opvalt is het ongelooflijk goede afwerkingsniveau buiten en binnen in de auto, alles sluit naadloos aan, de stoelen zitten heel goed en zijn uitstekend te verstellen.
En dan de motor.....enorm sterk, eigenlijk onbegrijpelijk voor een 1.4. Zelfs rijdend met 60 km in de zesde versnelling merk je dat je voldoende vermogen hebt om zonder problemen snel op te trekken. Je hebt het gevoel dat je in een sterke diesel zit. Prestaties die beter zijn dan de tweeliter die ik gewend was. Dit gekoppeld aan een gunstig verbruik ( 1: 15 op de grote weg, 1:14 rondom de deur met veel korte stukken en 1:13,5 met alleen korte stukken)is een prachtig gegeven.

Caravantrekker

  • 17.500 km

We hebben 150 km met de caravan gereden, een Eriba Troll met prima luchtweerstand, beladen 1300 kg en kwamen bij een snelheid van gemiddeld 95 km uit op 1:11. Een geweldige waarde.

Caravantrekker2

  • 26.000 km

Inmiddels heb ik er 2800 km opzitten met de caravan. Veel tolweg gereden met vele "Ardennen" heuvels. Gemiddeld ben ik uitgekomen op 1;9,5 met een gemiddelde snelheid van 95 km/uur.
Heel positief ben ik over de airco, heb nu ervaring met 5 auto,s met Airco, maar deze doet zijn werk zo rustig en je hebt er totaal geen last van.
Het verbruik komt uit op gemiddeld 1:15, dat is een prima waarde.

Problemen:
ruitenwissersproeiers zijn vervangen doorm een exemplaren met een groetere diameter, daar 2 van de 3 verstopt waren.Volgens de dealer kwam dit door goedkope vloeistof!??

Heb een kleine rammel in de kofferbak, is nog niet naar gekeken

  • 46.000 km

Inmiddels heb ik er weer 20000 km opziten en ik blijf zeer tevreden over deze auto wat betreft comfort.
Ik heb afgelopen zomer af en toe last gehad met een haperende airco, maar dit was eenvoudig op te lossen door de airco uit en gelijk weer aan te zetten. Binnenkort laat ik dat nakijken of dit probleem is opgelost.
De auto heeft met 3000 km caravan 1:9.5 gebruikt en verder gebruikt de auto bij lange stukken 1:14,5. Mestal rijden we alleen korte stukken en in de winter heeft dit 1:12,5 opgeleverd.

Problemen: behalve de airco geen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.