Volkswagen Golf Diesel (1989)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf Diesel |
---|---|
Versnellingen | 4, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1989 |
Jaar van aanschaf | 1990 |
KM-stand bij aanschaf | 47.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Mijn ouwe trouwe rode Golf Manhattan:
Kocht ’m toen ie 1 jaar was, heb ’m nu 14 jaar en staat inmiddels op 551000 km. Dealerbeurten: eens maar nooit meer, veel te duur. Is al 14 jaar bij dezelfde ’gewone-man’ garage in onderhoud. Doe alleen de jaarlijkse APK en vervang dan wat nodig is. Olie ± om de 20.000 km. De versnellingsbak is 2x vervangen door een sloop-bak, bij 350 en 500 duizend. De roest komt nu toch wel opzetten. Hij is erg traag, stuurt als een tank en heeft niks extra’s, de meest kale basisdiesel uit die tijd. Motorisch nog altijd fit, verbruik 1:20. Hij laat je eigenlijk nooit in de steek, hoewel het einde er nu toch wel aan zit te komen. Maar ja, dat kan na 15 x de wereld rond. Ik zou’m eigenlijk moeten stallen, wie weet wordt het nog een klassieker...
PROBLEMEN
Na 551000 km:
2 ruil versnellingsbakken
verlichting zwak punt, lampjes vaak stuk.
2 x uitlaat vervangen
voorkant overgespoten ( steenslag )
remklauwen en blokjes slijten snel.
deursloten zwak.
open dakje vaak lekkage.
uitlijnen is vaak nodig, trekt al snel weer naar links / rechts.
Verder zo’n 10 setjes banden versleten.
NB: helaas, hij is niet meer. Jongstleden juli "04 heeft de versnellingsbak het weer begeven, nogmaals repareren is nu toch echt gekkenwerk, heb "m naar een sloperij gebracht. Uiteindelijk zijn het 557.000 km geworden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.