Volkswagen Golf Cabriolet 1.8 75pk (1996)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf Cabriolet 1.8 75pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 80.000 km |
KM-stand laatst | 215.000 km |
- 168.000 km
Ideale auto voor zowel zomer als winter. Ik rijd er zo'n 15.000 km per jaar mee. Het is geen supersnelle auto met 75pk. Maar ondanks de weinig vermogen vind ik niet dat ie het predicaat langzaam verdient. Heb er in Duitland een keer 200 mee gereden. (160 top in specificaties?).
Verzekering 14 Euro per maand met 75% no claim. Wegenbelasting 42 euro per maand. Gebruik circa 1 op 12/13. Onderhoud gemiddeld 52 euro per maand (heb ook dak laten vervangen in tussentijd). Deze auto's schrijven bijna niks af. Als ie maar glimt verkoop je hem zomers wel.
Meeste vrouwen vinden deze auto zomers fantastisch. Helemaal als je ze zelf laat rijden. Waarom niet? hij is niet duur en gaat niet snel kapot.
Ideale beginners auto. Niet duur in aanschaf! en als je een beetje technische bent kan je bijna alles zelf doen.(niet het dak!)
Rare dingen: Alarm ging kapot waardoor die slecht ging starten. Na twee startmotoren en een accu kwam men erachter. Kosten alarm verwijderen 403 euro. Een nieuw dak na 14 jaar. Deze koste mij 650 Euro (Sonneland stof dus geen goedkoop dak het kan goedkoper).
Nadelen: Plank gas op de snelweg tegen de wind in gaat het dak een beetje suisen. (je had waarschijnlijk niet iets anders verwacht). Dashboard verlichting brand niet fel. Een impreza gaat sneller door een bocht en is eerder weg bij een stoplicht.
Voordelen: Cabrio! Echte vierzitter (meeste cabrio's kan je echt niet achterin zitten). Genoeg bagageruimte. Hij is goedkoop maar ziet er niet zo uit! Het is een volkswagen Golf. Meeste vrouwen vinden het een leuke auto. Behoud z'n waarde beter dan normale auto's.
Update
- 176.000 km
Laatste APK 65 Euro. Wij zijn destijds met deze auto door de Sahara gereden. Vanaf Nederland door Marocco tot aan Algerije (6500 km heen en terug). Geen enkel probleem gehad. Echter komt nu nog steeds saharazand uit de luchtroosters ha ha. Het is verbanzing wekkend wat in de auto past. Als je het dak opent kan je complete kledingkasten erin rechtopzetten. Zelfs de paramotor past erin (mits van bovenaf geladen). Deze auto's zijn echt een aanrader qua afschrijving, onderhoud en brandstofverbruik (75pk versie). Vorig jaar met deze auto op wintersport geweest. Het stoffen dak isoleert volgens mij beter dan een auto met een stalen dak. De auto rijdt door de sneeuw als een normale golf. Winterbanden met stalenvelgen kosten mij in de winter 175 Euro! Blijf bij mijn mening dat dit de beste/leukste auto is die je voor weinig geld kan kopen.
Ook deze auto kan kapot
- 197.000 km
Het bewijs is er. Het is toch een auto en ook deze kan kapot. Op een wintersport starte hij niet meer halverwege de skivakantie. ANWB gebeld en gelijk naar een renault dealer afgesleept. De verdeelkap had het begeven. Kosten 110 Euro en hij reed weer. Auto had een half dagje bij de dealer gestaan. Het grote voordeel is toch dat het een simpele motor betreft wat bijna iedere monteur in notime kan fixen. Toch vind ik dat ie het altijd echt goed doet. Het is de eerste keer in 117000 km dat ie mij liet staan. Ik zal wel weer eens een keer de foto's vernieuwen. Er zat namelijk een nieuwe kap op.
Winterbanden
- 203.000 km
Had nog beloofd foto bij te doen van de nieuwe kap. Hij staat nu op winterbanden met velgen.
Verkocht
- 215.000 km
Helaas pindakaas. Aan alles komt een eind. Ik heb hem ingeruild voor een Ford Mustang cabrio. Na bijna 10 jaar toch tijd voor wat anders.
Ik hoop dat er nog iemand blij mee gemaakt kan worden. En wie weet zie ik hem over een jaar of wat nog ergens rondrijden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.