Volkswagen Golf 2.8 V6 4Motion Highline (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 2.8 V6 4Motion Highline |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 135.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik vond 1 MyReview voor dit type auto wel wat karig; vandaar deze review. Ik heb de auto nog maar net, maar ik heb van tevoren wel de nadelen en voordelen op een rijtje gezet.
Voordelen: veel comfort, snel (ook bij lage toeren), veilig, rijgedrag, degelijke bouwkwaliteit, V6 sound, uiterlijk (niet te gek, gewoon mooi)
Nadelen: onzuinig, niet erg ruim, niet exclusief maar eigenlijk toch ook wel (Golfjes zie je erg veel, maar niet de V6 4m)
Tot nu toe bevalt de auto erg goed. De uitrusting is ook dik in orde waarbij de extra’s als cruise control en beige leren bekleding met stoelverwarming de auto af maken.
Augustus 2006: de auto bevalt nog steeds prima. Leren bekleding is in de zomer echter niet altijd even fijn. De stoelen zouden ook gekoeld moeten kunnen worden (ik las pas in een autoblad dat dit bij een bepaalde auto in het topsegment een optie is). Binnenkort moeten er nieuwe banden onder; waarschijnlijk worden dit Bridgestone banden op aanraden van een kennis die in de bandenbranche werkzaam is.
Augustus 2007: geen bijzonderheden in het afgelopen jaar afgezien van een grote beurt, een nieuwe accu en 4 nieuwe banden (Continental). Ondanks dat de Golf een fijn scheurijzer is / was heb ik hem toch ingeruild voor een BMW 540i touring uit 1998. De Golf beviel wel, maar ik was op zoek naar iets groters en een automaat. Het hoefde niet persé iets snels te zijn, maar dat is het dus wel geworden. De Golf was een fijne, snelle en toch ook comfortabele auto. De vierwielaandrijving zorgt voor veel grip en tractie in bochten en in combinatie met de fijn klinkende V6 zorgt dit voor veel plezier bij inhaalacties en bochten. In tegenstelling tot (ouderwetse) turbomotoren is er altijd koppel voorhanden. Het is maar waar je van houdt... Het heeft allebei wel wat mijns inziens.
PROBLEMEN
Geen; afgezien van het abs en esp lampje dat af en toe na het starten blijft branden. Even in de gaten houden en wellicht een keer naar (laten) kijken.
Augustus 2006: na een check bij een officiële VW dealer bleek het hierboven beschreven probleem te maken te hebben met een defecte acceleratiesensor. Inmiddels is deze vervangen (circa EUR 150,-) en nu werkt alles weer prima. Tevens is het mechanisme van de centrale deurvergrendeling vervangen omdat het knopje in het portier aan de bestuurderszijde niet meer naar beneden wilde (circa EUR 200,-). Kostte wel wat geld, maar het is fijn als alles naar behoren werkt.
Augustus 2007: eind 2006 is de accu vervangen nadat er weer een lampje bleef branden. De accu bleek slecht te zijn en deze heb ik door een officiële VW dealer laten vervangen. In maart is m’n Golf gekeurd en zijn er 4 nieuwe banden onder gegaan. Samen met een grote beurt kostte dit in totaal iets van EUR 900,-
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.