Volkswagen Golf (2018)

autoreview

Volkswagen Golf (2018)

Signalement

Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf23.380 km
KM-stand laatst71.000 km
Lezerswaardering: 27%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Golf voor Polo budget

  • 23.380 km

Het moment was eindelijk aangebroken.
Bijna klaar met mijn studie, baan in zicht en dus autoshoppen geblazen!

Nu ben ik niet geheel een leek in autoland. Tijdens mijn studie als bijbaan 5 jaar bij een Volvo dealer gewerkt, dus ik heb een beeld van wat goed rijdt, waar je op moet letten en wat ik wel en niet zou willen.

Ik mocht op zoek naar een auto binnen het merkenbeleid tot 20 k en met max 30k op de klok.
Het ging tussen de Fiësta, Polo, Golf en de Skoda Rapid.
De fiësta was bij nader inzien toch een vrouwen/ oude mensen auto en ene polo wilde ik enkel rijden met een automaat, als ik dan toch voor een kleine auto moest gaan.
Uiteindelijk viel de Polo af vanwege het incourante aanbod van dat moment, bijvoorbeeld: alles erop, behalve de cruise control. Hoe bedenk je het!

De proefrit
om te beginnen gereden met de Golf, een geÏmporteerde Join edition. Zwar, getinte ruiten, leuke wielen, adaptive cruise, DAB+, stoelverwarming, rondom sensoren etc. etc etc. een heel complete auto voor het geld.
Enige nadeel: 86 pk en een 5-bak.
de 3-pitter in het vooronder voelde prima en ik had niet het gevoel vermogen tekort te komen.

Nog kort gereden met de rapid, maar deze verloor ondanks de automaat direct op basis van banden- en windgeluid en het afwerkingsniveau. Daarbij vond ik hem simpelweg niet sexy.

De golf moest het worden!

Inmiddels rijd ik een maand in de golf. Eigenlijk te kort om er iets zinnigs over te zeggen, behalve dat hij tot nu toe fantastisch bevalt.

I'll keep you posted!

Update 3 maanden verder, 12.000 km 2 vakanties

mijn bevindingen tot nu toe:

Apple carplay was niet geactiveerd. Na 2 maal oostenrijk ingestuurd te zijn onderweg heb ik dit laten activeren. die navigatie van Volkswagen is te beroerd voor woorden.

het vermogen, 85 pk, houdt niet over. Voor stad en snelweg is het prima, maar een sportieve rijstijl, zeker in combinatie met het 16"lichtmetaal mag je vergeten. De tweede vakantie met 40 graden door Frankrijk en de Pyreneeën Was geen enkel probleem. De auto heeft ruim voldoende koppel en vermogen om precies daar te komen waar jij wilt. ook als deze afgeladen is met spullen.

de auto is fluisterstil van binnen, ideale reisgenoot daardoor. Door de JOIN trim van het karretje heb je ook prima stoelen. En met de Adaptive cruise kom je net een stukje prettiger aan op bestemming.

Onderweg terug vanuit Barcelona zat ik in het donker wat te klooien met groot licht, tot ik ineens een A zag in het icoontje. en met dat ik dat probeer, gaat groot licht aan, en zie ik een groot zwijn op de weg. dankje de grootlicht assistent kon ik tijdig remmen en is een aanrijding voorkomen. Het systeem werkt prettig, ook met halogeen.

Wat ik als negatief zie:
De auto is simpelweg niet dynamisch. Bochten zijn geen hobby van de golf.
Er is een tekort aan USB poorten, enkel die voor carplay is beschikbaar. met een passagier aan boord, of een ipad die je op wilt laden is dit een tekortkoming.

Tot nu toe kan ik de auto aan iedereen, mits je rustig wilt rijden en je accu vol is, aanraden.

Kraakjes

  • 40.900 km

Weer een stukje verder. Buiten wordt het langzaam maar zeker kouder.
Bij de start valt mij op dat de motor soms een keer extra rondgaat. of dit verder blijft ontwikkelen? geen idee, we zullen zien. voor nu start hij prima...

Maar kraakjes en rammeltjes. die verschrikkelijke kraakjes en rammeltjes bij een koude start. Het rechter voorportier, daar zit nu standaard een wigje tussen de kunststof binnenbekleding en het kunststof deel van de B-stijl geduwd. dan is die deur in ieder geval stil. Maar muziek aan? werkelijk alles zal rammelen tegen het harde kunststof van de deuren.

De planning: schuimrubberen blokken in de deuren, in de hoop dat de akoestiek verbetert en de deur minder rammelt.

Een jaar verder

  • 71.000 km

Inmiddels rijd ik de auto bijna anderhalf jaar en is mijn laatste toevoeging bijna een jaar geleden.

Aan de auto is inmiddels een trekhaak toegevoegd, een fietsendrager op de klep is namelijk ook niet alles.

Afgelopen jaar zijn er geen defecten geweest een heeft de auto precies gedaan wat hij moet doen. Het rammeltje in de deur bleek een gebroken bekleding clip te zijn, deze is onder garantie vervangen.

Vreemd genoeg (ofja, VW dus misschien wel logisch) moet er elke 15 a 20k km een half liter olie bij. Dit had ik niet verwacht, mijn oude Mercedes cabrio verbruikt minder.

Wat inmiddels storend begint te worden zijn de resonerende achterdeuren bij muziek. Al bij half volume is dit hoorbaar, schijnt normaal te zijn.

Het blijft een prettige reiscompaan, ook voor langere afstanden. voor mijn werk ga ik het hele land door, dan bieden de stoelen ruim voldoende steun en ook de stoelverwarming blijft heerlijk.

De automaat mis ik nog niet heel erg, de 1 liter driepitter heeft voor zo ver mogelijk prima koppel en lange versnellingen, je bent dus niet voortdurend aan het schakelen. Ook de combinatie met adaptieve cruise en de autohold werkt prettig.

Het verbruik lijkt af te nemen, mede dankzij de snelheidsbeperkingen vanuit Den Haag. Zoals jullie begrijpen is het geen snelheidsduivel, alles behalve dat. Maar doordat de snelheid gemiddeld genomen lager ligt is het gemiddeld verbruik gedaald naar ongeveer 1 op 20.

Aangaande de opmerking over het bijbouwen van USB poorten... Met een Renault Laguna begrijp ik dat je niet vies bent van sleutelen, wil je blijven rijden dan hoort dat erbij.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.