Volkswagen Golf 2.0 TSI R 4Motion (2010)

autoreview

Volkswagen Golf 2.0 TSI R 4Motion (2010)

Signalement

UitvoeringGolf 2.0 TSI R 4Motion
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf25 km
KM-stand laatst4.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kilometers

  • 2.500 km

Na lang getwijfeld te hebben of het de moeite waard was om mijn GTI in te ruilen voor een R toch maar eens gaan proefrijden. Naast het feit dat een nieuw model natuurlijk altijd weer mooi is voor wat betreft de binnenkant als wel de buitenkant, was ik erg enthousiast over de extra's die standaard op de R zitten, bodykit, velgen, dagrijverlichting enz. Toen ook de rijervaring super bleek was ik om.
Na lang wachten (21 weken waar VW 9 beloofde....) heb ik nu sinds een paar maandjes de R. Ik heb gekozen voor de handgeschakelde versie vanwege het feit dat de DSG toch wat zuinig afgesteld lijkt te zijn en dat hij in de manuele stand nog steeds uit zich zelf op en terug schakelt, lijkt me vervelend, het zelf schakelen geeft naar mijn mening een sportiever gevoel.

Hieronder de opties:

RNS 510 navi
Dynaudio
Black Pearleffect lak
Leren bekleding

Het grootste verschil is de wegligging, je merkt bij snel genomen bochten dat je weinig tot geen wielspin hebt waar dat bij de voorwielaangedreven GTI regelmatig voorkwam. Ook het extra vermogen en het geluid zijn natuurlijk erg fijn. Als vanaf ca. 2700 toeren de turbo begint mee te blazen is de auto erg snel, zelfs op de snelweg bij 130 in 6 gas geven geeft je niet het gevoel dat je terug moet schakelen. Grappig is dat je op de snelweg regelmatig uitgedaagd wordt door andere snelle auto's, iets wat bij de GTI eigenlijk niet gebeurde.

De nadelen zijn tot nog toe het verbruik, ik haal nog geen 400 km op een volle tank, in de stad gaat het helemaal hard. Ik hoop dat dit nog iets beter wordt als er wat meer kilometers op de klok staan.

Het allerergste was dat er in nacht 6 al een ruit ingetikt was van het achterportier. Gelukkig hebben ze mijn RNS 510 er niet uit gehaald, hopelijk door het alarm of dat ze de deur alsnog niet open kregen. Dit laatste weet ik overigens niet zeker maar ik las op een forum dat die beveiliging er op zit nog niet geprobeerd.





nieuwe foto's

  • 4.500 km

Net een paar nieuwe foto's toegevoegd verder nog weinig te vermelden. Het verbruik van de auto is momenteel al beter, op een volle tank geeft de boordcomputer aan ca. 550 km te kunnen rijden, acceptabel. Zodra ik wat meer gereden heb zal ik de review weer een update geven, iemand suggesties?

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.