Volkswagen Golf 2.0 TSI GTI (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 2.0 TSI GTI |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand laatst | 1.100 km |
GOLF VI GTI
- 350 km
Afgelopen zaterdag de GTI opgehaald bij M. De Koning, een bijzonder goede dealer met uitstekende service en persoonlijke klant benadering.
Eerste 1000 km rustig aan, maar het rijdt en klinkt geweldig.
Detroits zijn een must, en tevens de kleur zwart parel effect is schitterend.
de GTI VI is z'n geld meer dan waard
update GOLF VI GTI eerste rij ervaringen
- 1.100 km
kreeg wat klachten dat m'n review iets summier was...
Ten eerste ideaal dat er een olie temp meter in de auto zit, dan weet je tenminste wanneer je echt bovenop het gas kan gaan staan.
Onderin (bij lage toeren onder de 3000 RPM) bromt ie wat laag tonig maar wel mooi en trekt ie al goed, vanaf 3000 toeren hoor je de turbo er echt bijkomen en verandert het uitlaatgeluid, het wordt een luid vol en donker geluid en hij loopt moeiteloos door naar 7000 RPM, ik denk dat ik tegen de toerenbegrenzer aanzat bij een aantal keer stevig optrekken. Reeds een stoplicht sprintje achter de rug met een subaru STI van 2003, die hield het niet bij, of hij moet hebben misgeschakelt. Gisteren zat er toevallig een Nissan 350Z achter me, ook die hield het niet bij ook niet met versnellen vanaf 120 km / uur tot aan 200 / uur, toen liet ik m'n gas maar los. 200 km /uur is overigens 4500 RPM in z'n zes.
Ik heb zelf het idee dat ie wel is meer dan de opgegeven 210 PK zou kunnen geven het gaat namelijk echt hard en het is ook apart dat auto's zoals een STI en een 350Z het niet bijhouden.
Als het kinderstoeltje achterin bezet is, en je rijdt op de snelweg met een gangetje van 130-140 dan draait ie 3000 RPM en je hoort niks, hij is gewoon stil, totdat je natuurlijk gas geeft.
Stoelen (met gewoon de standaard ruitjes bekleding) zitten geweldig en kun je stellen hoe je het maar wil hebben. Het zit vorstelijk en de auto is absoluut niet te strak afgeveerd, hij rijdt gewoon comfortabel, ondanks dat je natuurlijk grote oneffenheden kan voelen.
Verbruik tot nu toe ligt tussen de 1 op 10/11.
Ook trouwens dat zogenoemde elektronische sper differentieel werkt subliem, hij trekt kaarsrecht weg ook als je bijvoorbeeld een rotonde verlaat.
Dan het gaspedaal, lijkt wel of daar 2 standen in zitten, je kan gewoon gas geven en dan reageert ie uiteraard fel (niet zenuwachtig trouwens) maar als je zeg maar vol gas geeft dan kan je het gaspedaal door een soort van weerstandje heen trappen en dan gaat ie echt als een idioot ook als je dit bv doet als je op 3000 toeren zit, het lijkt wel dat ie dan weet wat er van hem verlangt wordt.
Echt een sublieme auto dus, zeer zeker z'n geld waard.
Naar mijn idee robuuster en leuker dan een S3 die tevens 20K duurder is.
Hoor graag jullie reacties op bovenstaand
mvgr
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.