Volkswagen Golf 2.0 TSI 4Motion R (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 2.0 TSI 4Motion R |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 9.650 km |
KM-stand laatst | 12.100 km |
Golf 7,5 R
- 12.100 km
Aangekomen bij mijn zevende Volkswagen Golf.
Nadat ik twee jaar in mijn golf 7R bijna 40.000 km heb gereden, heb ik enigszins onverwacht deze Golf 7,5R aangeschaft. Met bijna 10.000 km. Uiteraard een Nederlandse R.
Uit nieuwsgierigheid een proefrit gemaakt om een bevestiging te krijgen dat de 7R identiek is aan de 7,5R. Maar ik vond de rijeigenschappen dusdanig verbeterd. Daarnaast is de dsg 7 versnellingsbak een verbetering tov dsg 6 versnellingsbak. Natuurlijk geen reden om de 7R in te ruilen. Het digitale dashboard en de grote navi en de dynamische knipperlichten heeft ook meegewogen in mijn beslissing. De kleine uiterlijke details maakt de 7,5R moderner dan de 7R als je ze naast elkaar zet. Dat doet Volkswagen goed. Je moet Golf liefhebber zijn om dat te willen zien overigens.
Maar goed, daarnaast zijn er talloze redenen om je geld niet te verkwisten aan een auto.
De kleur van de auto is nogal ingetogen in vergelijking tot de lapiz blauwe.
Halve kenners zien er de Golf R line in en hebben nimmer van een R gehoord. Het levert minder uitdagende auto’s op die willen racen en de kleur is voor het boevengilde minder opvallend.
Vanzelfsprekend heeft JD de DSG en het vermogen aangepast. DSG aanpassen is een must. Absurd hoe enthousiast de DSG automaat schakelde. 50 in de zeven met 1200 toeren. Met het aangepaste vermogen is de 100 km per uur net binnen de 4 seconden te veroveren.
De auto heeft nagenoeg alle denkbare opties op het automatisch inparkeren na.
Sportstoelen geven de juiste steun wat ten goede aan het rijden komt. De snelheid en acceleratie is fenomenaal. Het geluid in de racestand is nogal matig te noemen. Auto is model 2018 die de zogenaamde plofjes niet meer kent. Het verbruik is 1 op 11 bij redelijk normaal gebruik. Cruisecontrol bij 80 km is 1 op 15. Maar mocht je een dergelijke auto voor het verbruik willen aanschaffen dan is er ergens iets misgegaan.
Wat betreft de prachtige navigatie zonder knoppen moet ik het eens zijn met het commentaar wat hier op is geleverd bij de verschillende tests. Zolang je maar van het scherm af blijft, komen er geen vingervlekken op. De gesture gadget is opvallend. Het werkt te pas en te onpas. Wanneer je deze optie uitzet is het duidelijk dat de gadget niet behoort te werken. Het audiogeluid veranderen zonder draaiknop is een gewenning. Prestatiemonitor is een leuke gadget. Bovenal heeft het een mooi design en geïntegreerd systeem met tal van mogelijkheden.
Voor mij is de Golf R de perfecte auto. Binnenruimte is meer dan voldoende, het blijft een compacte auto. De Golf R is betrouwbaar en eerder erg prijzig dan te duur.
Subjectief in plaats van klinisch bewezen.
En gun een ander ook eens een zitplaats in de trein, neem vaker de auto.
Pluk de dag.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.