Volkswagen Golf 2.0 Highline (2000)

autoreview

Volkswagen Golf 2.0 Highline (2000)

Signalement

UitvoeringGolf 2.0 Highline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf180.000 km
KM-stand laatst310.006 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Golf 2.0 Highline

  • 310.006 km

Omdat ik weinig Golf IV 2 liters met hoge kilometerstanden tegen kwam op de site wilde ik mijn ervaringen delen.

In 2011 was ik op zoek naar een Europese auto met airco en cruise control, voor onder de vijf duizend euro en kwam uit bij deze Golf IV.

Ik laat elke 15.000km onderhoud uitvoeren door een universeel garagebedrijf.
- Onderhoud
X Reparaties/storingen

Verbruik: zie tabblad verbruik
Olie: 1L / 10.000km

Onderhoud en reparaties:

Maart 2011 - 180.000km
- Aanschaf (€4250,-)

Augustus 2011 - 190.000km
- Grote beurt (laatste onderhoud vorige eigenaar: 175.000km)

December 2011 - 196.000km
- APK
- 4 nieuwe banden (te weinig profiel en droogte scheuren)
- Koppelbus

Mei 2012 - 205.000km
- Kleine beurt

December 2012 - 220.000km
- APK
- Grote beurt
- Tussendemper

Augustus 2013 - 235.000km
- Kleine beurt
- Distributieriem
X Auto wilde niet starten bij een warme motor de krukas-sensor bleek stuk (melding 16706, G28)
- Krukas-sensor
- Temperatuursensor

Oktober 2013 - 240.000km
X Ruitenwissers liepen traag, wisser aan bestuurderskant bleek vast te zitten (schijnt een kwaal te zijn) mechaniek zelf vervangen voor nieuw exemplaar. Met dank aan: http://www.vwforum.nl/golf-iv-v-vi-bora-jetta-touran-problemen-f14/ruitenwissers-golf-4-weer-gangbaar-maken-t89166.html
- Nieuw ruitenwisser-mechaniek

December 2013 - 243.000km
- APK

April 2014 - 250.000
- Grote beurt

December 2014 - 265.000
- APK
- Kleine beurt
- Voorbanden
- Koppelbus

Oktober 2015 - 280.000
- APK
- Grote Beurt
X ABS lampje brandde, werd veroorzaakt door een lekkende accu
- Nieuwe accu
X Richtingaanwijzer knipperde niet/onregelmatig
- Nieuwe knipper-relais en schakelaar

Maart 2016 - 287.000
X Waarschuwingslampje koelwater brande twee maal in korte tijd: Thermostaatbehuizing vervangen.

Mei 2016 - 289.500
X Slot bestuurderszijde stuk, gerepareerd
X dimlicht bestuurderszijde viel steeds uit: kabelbreuk, kabel vervangen.

Augustus 2016 - 294.500
- Kleine beurt
- 2 achterbanden
X piepend achterwiel ivm hangende remklauw: remklauw, -blokken en -leidingen vervangen.

Oktober 2016 - 298.500
- APK

7 november 2016 - 300.000
- Mijlpaal: 3 ton

Februari 2017 - 305.000
X acculampje brandt, spanningsregelaar dynamo vervangen.

September 2017 - 310.000
- APK
- Grote beurt
- Remblokken voor vervangen
- Oliepeilstokhouder vervangen

Juli 2018 - 316.000 (Afscheid)
We hebben besloten de Golf in de te ruilen voor een lichtere en minder dorstige auto. De keuze is gevallen op een Peugeot 107, welke naast onze Prius beter aan onze huidige behoefte voldoet. Ik heb de afgelopen zeven jaar mijn Golf 4 als een comfortabele en betrouwbare auto ervaren.

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.