Volkswagen Golf 2.0 Highline (2000)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Golf 2.0 Highline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 180.000 km |
KM-stand laatst | 310.006 km |
Golf 2.0 Highline
- 310.006 km
Omdat ik weinig Golf IV 2 liters met hoge kilometerstanden tegen kwam op de site wilde ik mijn ervaringen delen.
In 2011 was ik op zoek naar een Europese auto met airco en cruise control, voor onder de vijf duizend euro en kwam uit bij deze Golf IV.
Ik laat elke 15.000km onderhoud uitvoeren door een universeel garagebedrijf.
- Onderhoud
X Reparaties/storingen
Verbruik: zie tabblad verbruik
Olie: 1L / 10.000km
Onderhoud en reparaties:
Maart 2011 - 180.000km
- Aanschaf (€4250,-)
Augustus 2011 - 190.000km
- Grote beurt (laatste onderhoud vorige eigenaar: 175.000km)
December 2011 - 196.000km
- APK
- 4 nieuwe banden (te weinig profiel en droogte scheuren)
- Koppelbus
Mei 2012 - 205.000km
- Kleine beurt
December 2012 - 220.000km
- APK
- Grote beurt
- Tussendemper
Augustus 2013 - 235.000km
- Kleine beurt
- Distributieriem
X Auto wilde niet starten bij een warme motor de krukas-sensor bleek stuk (melding 16706, G28)
- Krukas-sensor
- Temperatuursensor
Oktober 2013 - 240.000km
X Ruitenwissers liepen traag, wisser aan bestuurderskant bleek vast te zitten (schijnt een kwaal te zijn) mechaniek zelf vervangen voor nieuw exemplaar. Met dank aan: http://www.vwforum.nl/golf-iv-v-vi-bora-jetta-touran-problemen-f14/ruitenwissers-golf-4-weer-gangbaar-maken-t89166.html
- Nieuw ruitenwisser-mechaniek
December 2013 - 243.000km
- APK
April 2014 - 250.000
- Grote beurt
December 2014 - 265.000
- APK
- Kleine beurt
- Voorbanden
- Koppelbus
Oktober 2015 - 280.000
- APK
- Grote Beurt
X ABS lampje brandde, werd veroorzaakt door een lekkende accu
- Nieuwe accu
X Richtingaanwijzer knipperde niet/onregelmatig
- Nieuwe knipper-relais en schakelaar
Maart 2016 - 287.000
X Waarschuwingslampje koelwater brande twee maal in korte tijd: Thermostaatbehuizing vervangen.
Mei 2016 - 289.500
X Slot bestuurderszijde stuk, gerepareerd
X dimlicht bestuurderszijde viel steeds uit: kabelbreuk, kabel vervangen.
Augustus 2016 - 294.500
- Kleine beurt
- 2 achterbanden
X piepend achterwiel ivm hangende remklauw: remklauw, -blokken en -leidingen vervangen.
Oktober 2016 - 298.500
- APK
7 november 2016 - 300.000
- Mijlpaal: 3 ton
Februari 2017 - 305.000
X acculampje brandt, spanningsregelaar dynamo vervangen.
September 2017 - 310.000
- APK
- Grote beurt
- Remblokken voor vervangen
- Oliepeilstokhouder vervangen
Juli 2018 - 316.000 (Afscheid)
We hebben besloten de Golf in de te ruilen voor een lichtere en minder dorstige auto. De keuze is gevallen op een Peugeot 107, welke naast onze Prius beter aan onze huidige behoefte voldoet. Ik heb de afgelopen zeven jaar mijn Golf 4 als een comfortabele en betrouwbare auto ervaren.
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.