Volkswagen Golf 1.9 TDI 90pk Trendline (2000)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieur

Signalement

UitvoeringGolf 1.9 TDI 90pk Trendline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf256.000 km
KM-stand laatst297.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

40.000 mee gereden

  • 297.000 km

Na 1,5 jaar in een benzine slurpende Audi TT gereden te hebben met de nodige onderhoudskosten op zoek gegaan naar iets "simpels" en liefst diesel voor niet al te veel geld (net een huis gekocht). Eerst bij de dealer gaan kijken en gereden in een 110 pk Leon tdi uit 2000 met slechts 150.000 op de teller. De auto reed prima maar vanbinnen zag het er uitgeleefd uit en het stuur wat daar mee aan de hand was weet ik niet maar leek wel helemaal verweerd. Daarna naar mijn huidige golf gaan kijken bij een particulier met 256.000 km op de teller. Hoewel meer km's dan de Leon reed deze wagen eigenlijk ook prima en zag er vanbinnen nog netter uit ook. De enige extra's zijn airco en cruisecontrole. Deal gesloten en gelijk over laten schrijven.

Het is even wennen van 225 pk naar 90 pk maar het went snel zeker na een paar keer tanken. De auto doet eigenlijk precies wat je ervan verwacht, geen poespas degelijk in elkaar gezet en zelfs met bijna 3 ton op de teller rammelt er nog niets en voelt het aan of ie nog een ton mee kan. Aan het zitcomfort van de bestuurderstoel merk je de kmstand wel maar goed dat mag. De auto helt wat over in de bochten maar op de snelweg vrij comfortabel. Omdat ik wat pouwer onderin miste heb ik bij 272.000 de auto nog laten chipen. Volgens de tuner kon dit nog met deze kmstand en het resultaat mag er zijn. Hij pakt vanonder net wat beter op.
Het verbruik ligt altijd rond de 1 op 18 en zomers 1 op 19.

Problemen:
In het begin bleek al snel dat de radiateur lek was, dit was inclusief uren nog een duur geintje € 400. Daarna alleen regulier onderhoud

Kosten:
De eerste (grote) beurt heeft € 500 gekost. Daarna besloten om de reparaties door een beun te laten doen. De kleine beurt van november 2010 inclusief apk met wat laswerk aan de uitlaat (ophanging) heeft me € 130 gekost, dat lijkt er al meer op. De distributie met spanrollen is bij 275.000 vervangen a € 600.

Kortom een tevreden rijder, ik hoop er nog een jaar mee te rijden dan zal het wel weer gaan kriebelen en ga ik op zoek naar iets groters maar tot die tijd hoop ik er nog zeker 20.000 mee te rijden

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.