Volkswagen Golf 1.9 TDI 150pk GTI (2001)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf - interieurVolkswagen Golf - interieur

Signalement

UitvoeringGolf 1.9 TDI 150pk GTI
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf234.250 km
KM-stand laatst252.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 252.000 km

Update 25-2-2013

Ondertussen 12000 km verder en de diesel still going strong. Ondertussen de airco pomp, gloeistiften en turboslang vervangen.
Geen bijzonderheden, ik maak op het moment weinig kilometers maar rijden met dit vermogen blijft een feestje!

***************************
I.v.m. verhuizing van bedrijfslocatie was ik genoodzaakt te gaan dieselen.

Ik had de keuze een kleine belastingvrije diesel te kopen, wellicht nieuw of jong gebruikt, echter gezien mijn sportieve voorkeur wilde ik perse een auto met luxe en voldoende vermogen en een van de meest betrouwbare "dikke" diesels zijn de JTD's of de 130/150pk PD motoren van VAG.

Mijn keus was dus gevallen op een VW met de sterkste 1900cc pompverstuiver temeer ik in het verleden eens een proefritje had gemaakt en zeer onder de indruk was.

Vermogen/verbruik : 320nm/150 pk is meer dan genoeg voor snelle inhaalacties, voor alledaags normaal gebruik heb je voldoende koppel tot 2500tpm, dit vertaald zich in een gunstig gebruik.

Ik rijdt doorgaans bijna de fabrieksopgave (ca 1:18,5) en dat met 90% snelwegkilometers tussen de 120-130 waarbij de toerenteller tevens niet boven de 2500rpm komt. De motor wil graag toeren maken en trekt gretig tot 4000 toeren (hoger is mogelijk maar niet zinvol).
Af en toe flink doortrekken geeft een kick en houdt de katalysator schoon.

In de winter lust de diesel wel een slok meer, ook vanwege de winterbanden die meer rolweerstand hebben, de motor die langer nodig heeft om op te warmen, etc.

Technisch zijn er een flink aantal reparaties geweest, niet vreemd bij een VAG auto van 10 jaar oud, een aantal zaken was achterstallig onderhoud, een deel preventief en een deel storing. Echter zelfs in de barre winter van 2011 startte de motor zonder problemen in -15 graden en kouder!

-draagarmrubbers (TT gemonteerd)
-aircopomp
-4 x banden + winterbanden
-uitlijnen
-xenon lampen
-cruise control schakelaar
-tellerklok (startblokkering defect)
-velgen opnieuw gecoat ivm loslaten lak

Mijn tip : houdt je van luxe en snelheid, zoek een 130/150pk PD Golf 4, geef de auto goed onderhoud bij de een specialist in de buurt en je krijgt er een fijne auto voor terug met dito rijplezier.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.