Volkswagen Golf 1.9 TDI 110pk Highline (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.9 TDI 110pk Highline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 170.000 km |
KM-stand laatst | 230.000 km |
Ok in mijn vorige review (al enige tijd geleden) riep ik nooit een Golf te kopen, grappig want ik rij nu alweer bijna 2 jaar in een Golf.... en die auto bevalt me prima!!! sterker nog hierna koop ik er weer een! (over 2 ton ofzo hopelijk)
Een echte rijdersauto gekocht in oktober 2008 omdat ik met veel snelweg rijden me niet fantastisch voelde in de Polo, ik wilde een wat grotere auto, toen liep ik tegen deze Golf aan met ongeveer 170.000km op de teller van de 2e eigenaar welke dealeronderhouden is geweest. Turbo was ook al een keer vervangen bij de 120.00km. Een 1.9 TDI Hihgline met 110pk fabriek-af gechipt door VW naar 130 pk. Hihgline opties (sportieve stoelen, stootstrips in kleur, climate control, boordcomputer, cruisecontrol etc.)en ingebouwde navigatie in de radio (nog nooit gebruikt) RIJDEN dat ding!!! Ik kwam uit een SDI polo met 68pk, wat een wereld van verschil. Ik wist het toen meteen, deze auto hou ik langer dan welke auto ook die ik de afgelopen 12 jaar heb gehad (en ik wissel nogal eens)
Even gereden en distiributieriem en spanrollen laten vervangen (uit voorzorg) bij 190.000km. Ik ga niet naar de dealer want ik heb een eigen vakgarage. Tevens auto grote beurt gegeven.
Bij 205.000 wederom een beurt gehad met nieuwe remschijven en remblokken voor. (ik moet zeggen dat ik die Golf echt fantastisch vind remmen, veel beter dan welke auto ik ook tot nu toe gehad heb!)
Ook 19 inch aangeschaft maar die hebben er maar een paar maanden onder gezeten, toen ik de winterbanden met stalen velgen monteerde wist ik weer wat comfort was en 1:20 rijden.... nooit meer 19 inch voor mij! Volgens mij heeft dat ook mijn schokdempers aan de voorkant gekost want die moest ik ook laten vervangen (en de schotels). Nu 17 inch TT velgen eronder van de auto van mijn vrouw.
Oh ja het electrische raam aan de bestuurderskant had het ook begeven in de McDrive viel ie zo naar beneden! Bij controle en nieuwe APK bleek ook de aircopomp kapot te zijn, ik heb dit niet laten vervangen omdat ik dat nogal duur vond.. dan maar de ramen open... (dit wil ik op termijn nog wel doen)
Auto rijdt fantastisch, gewoon goed onderhouden, regelmatig beurten gehad (olie etc) en alles in orde (hier en daar wat kleine onderdelen (slijtage) vervangen)
Je voelt je ook veilig in de auto, hij is degelijk en ik vind het allemaal netjes eruit zien van binnen, ook geen kraakjes en piepjes, stoelen zitten ook echt prima (Highline stoelen) en na een paar duizend kilometer rijden voor vakantie nergens last van..
1x pech gehad en volgens mij gebeuren die dingen altijd op vakantie... in februari 2010 op vakantie naar Frankrijk ineens een knal en alleen maar zwarte rook uit de uitlaat zag komen!
Ik dacht: Turbo kapot, DAAAAAAAAAAG spaarcenten.....
Het viel mee, aanvoerbuis vd turbo gesprongen, 230 euro verder en ik kon weer rijden. Een hele tijd ging dat goed tot vorige maand... sindsdien rijdt de auto niet super meer, als ik 70-80 rij dan houdt hij iets in en zie je wat zwarte rook uit de uitlaat... ineens "schiet" de auto weer verder richting 100-110 en dan weer hetzelfde. Heel erg irritant!!
Druk op de turbo is goed en de reparatie is ook goed uitgevoerd. Ik moest maar "Tune-Up" in de tank gooien... moet zeggen is iets minder geworden maar nog steeds aanwezig. Ik heb nu 55000 km met de Golf gereden en baal hier wel van, nee ik scheur absoluut niet met deze auto/ rij niet hard/ trek niet op als een malle dus ik baal er wel van... zeker omdat het niet te "vinden" is...
Misschien dat iemand iets weet? Ik heb vandaag ook V-power diesel erin gegooid en dat merk ik ook wel... hij rookt iets minder..
Ik wil deze auto namelijk nog wel zeker 1 ton zoniet 2 ton houden!
- 230.000 km
Auto best een tijd gereden, na regulier onderhoud geen kosten gehad. 2x problemen gehad met dingetjes rond de turbo maar verder heerlijke rijdersauto. Auto ingeruild op een BMW E90 320i in okt 2010
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.