Volkswagen Golf 1.9 TDI 100pk Pacific (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.9 TDI 100pk Pacific |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 209.500 km |
KM-stand laatst | 246.100 km |
21000 km verder
- 230.500 km
Inmiddels een jaar verder en ruim 22000 km gereden in mijn golf 4 TDI pacific.
Tot nu toe ben ik heel erg positief over deze auto. Hij rijdt goed, is zuinig en ziet er nog goed uit ondanks dat die al 11 jaar oud is.
Ik wou specifiek een pacific omdat deze standaard al vele opties hebben affabriek. Xenon, sportonderstel, sportstoelen en 16 inch sportvelgen.
Onderhoud:
212000km
Juli 2013 kleine beurt en een APK.
Auto is in zeer goede staat. 2 nieuwe achterbanden, olie ververst, nieuwe filter en rijden maar.
215000km
Augustus 2013 bij starten geluid van de poelie hoorbaar van de dynamo.
Poelie en dynamo gelijk vervangen
218000km
15 oktober starten gaat wat moeizaam. Nieuwe accu gemonteerd en hij start weer perfect.
Bij 224000 0,5 liter bijgevuld. Halve liter verbruik na 12000km is toch wel bijzonder!
Februari 2014 naar oost Duitsland geweest met een constante snelheid van boven de 170. De 200 vaker overschreden. Heen en terug was het zo een 950 km. Echt een klasse auto!
Met een volle tank circa 50 liter diesel rijd ik zo een 850 km. Maar dan rij ik wel stevig door gecombineerd binnen de stad en snelweg kilometers.
Als ik het bereken kom ik uit op een 1 op 18 gemiddeld. Verbruik vind ik prima!
Binnenkort laat ik de remschijven en blokken voor vervangen. Dit zal denk ik samen met de APK gebeuren en een grote beurt. Ik houd jullie op de hoogte!
15000km verder
- 246.100 km
Net voor de vakantie heeft de auto een grote beurt gehad. Ik dacht dat de schijven en blokken toe waren aan vervanging. Waren nog prima! Olie ververst alle filters vernieuwd en een APK! Totale kosten €275 inclusief een flesje forte!
19 juli 2014 vertrokken naar zuid Spanje, murcia om precies te zijn. Volgeladen met een constante snelheid van 150km per uur. Prima te doen!
Geweldige auto, voldoende power in de bergen.
Terug van vakantie voelde de koppelimgspedaal licht aan. Hoofdkoppeling cilinder lekte olie. Medio oktober hoofdkoppeling cilinder en hulp koppelingcilinder vervangen. Totale kosten €150.
Al met al een geweldige compacte en sportieve auto. Zuinig in verbruik, zowel brandstof als afschrijving en onderhoudskosten.
We blijven doorrijden!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.