Volkswagen Golf 1.9 SDI (2002)

autoreview

Volkswagen Golf 1.9 SDI (2002)
Volkswagen Golf 1.9 SDI (2002)Volkswagen Golf 1.9 SDI (2002)Volkswagen Golf 1.9 SDI (2002)Volkswagen Golf 1.9 SDI (2002)Volkswagen Golf 1.9 SDI (2002)Volkswagen Golf 1.9 SDI (2002)Volkswagen Golf 1.9 SDI (2002)

Signalement

UitvoeringGolf 1.9 SDI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf54.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 70.000 km

Na zeven jaar gereden te hebben in een VW POLO SDI (nieuw gekocht) was daar plotseling het afscheid. Met 215000 km op de teller was daar plotseling een cement truck. Polo 'technisch totall loss' (leuk om te zien dat hij trouwens wel weer in het verkeer deelneemt.
Noodgedwongen op zoek naar een wat grotere SDI. Dit werd in juni 2005 een Golf uit 2002.
Wat als eerste op viel was de rust bij stationair draaien (Polo SDI is wat rumoeriger). Qua rijden is het toch weer een duidelijk stap vooruit. Ligt goed op de weg (195 banden), stuurt goed en remt uitstekend (4x remschijf). Schakelen is fantastisch. Olieverbruik is bijna niets. Ik rij veel snelweg en doe het rustig aan (jakkeren op de linkerbaan hoeft van mij niet en gezien de drukte is gemiddeld 100 per uur perfect). Ik gebruik veel cruise control. Met de hulp van de computer is snel te zien wat het verbruik doet. De auto is in de lage toerentallen niet snel. Verwacht geen wonderen, wil je snelheid dan dan was een TDI een betere optie geweest. Met een SDI is in de lagere toerenregionen snel op schakelen vereist om er wat snelheid in te krijgen. Inhalen op de snelweg gaat, maar wederom verwacht niet dat je achter in je stoel gedrukt word. Voor mijn was de hoofdzaak comfortabel op en neer naar mijn werk. Kan niet anders zeggen dat dat wel kan met deze auto. Hij is zuinig zoals gezegd 1/21,7 gemiddeld.
Al met een prima auto die zuinig is maar waar je geen wonderen van moet verwachten. Van binnen typisch VW, zakelijk maar voor mij okay. Pluspunten: prima stoelen (goede zit), de cruise control, airco en als laatste het houdertje voor m'n waterflesje.

PROBLEMEN

De auto is gekocht met een Pon verzekering die een hoop zaken dekt die niet vallen onder verbruiksonderdelen (remmen, banden etc. etc).
Na een aantal weken ging tijdens het rijden het ABS lampje + handremlampje branden.
Om een lang verhaal zeer kort te maken werd dit probleem mede dankzij de prima hulp van een SEAT dealer in Dordrecht opgelost. Via deze verzekering werd een ABS regelunit vervangen (totale kosten 1000 euro, voor mij niets!). De extra kosten om de auto voor het tweede jaar te verzekeren (250 euro) werden door het vervangen van deze ABS regelunit snel terug verdient.
De kleine beurt in oktober 2005 gaf geen problemen weer.
90000 km beurt: was er een lekke waterpomp. Een met de klant zeer meedenkende Volkswagen dealer in Genderen THUR maakte wederom gebruik van de bovengenoemde verzekering. Dus weer wat terugverdiend!
105000 km beurt: de remschijven zijn schoongemaakt omdat bij bochten in lage snelheid een piepend geluid hoorbaar was. Scheen dus rest materiaal van de remblokken te zijn dat vast gaat zitten op de schijven. Nadat alle schijven waren schoongemaakt was het probleem verholpen.
112750: cilinder slot is helaas aan de binnenzijde gebroken waardoor de sleutel er niet meer uit wou. Kan lastig zijn?!?! Na vervanging, wederom probleem opgelost. Dit probleem schijnt volgens de dealer wel vaker voor te komen.
115000 km beurt: geen problemen.
130000 km: op een mooie zonnige morgen het rechterraam electrisch laten zakken werd uiteindelijk een noodzakelijk bezoek aan de plaatselijke Volkswagen dealer. Het mechanisme dat het open en dicht van het raam voor mij regelt had de geest gegeven. Dit werd netjes vervangen en bovendien geheel kosteloos uitgevoerd! Ik later de rekening nog thuis, scheelt toch ff 150 euries!
135000 km beurt: geen problemen
150000 km beurt: geen problemen alleen m’n vriend slecht te starten. Bleek uiteindelik na veel ’troubleshootwerk’ een massa aansluiting te zijn van de startmotor naar de accu die niet meer goed zijn werk deed. Met behulp van een zeer goede Volkswagendealer (te Genderen) kwam alles uiteindelijk goed.
165000 km beurt: geen problemen.
180000 km beurt: naast de distributie riemen is ook \'extra\'de water pomp vervangen en is de remvloeistof ververst. Kortom geen grote verrassingen! Banden en remmen zijn ook nog okay.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens