Volkswagen Golf 1.8 CL (1987)

autoreview

Volkswagen Golf

Signalement

UitvoeringGolf 1.8 CL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1987
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf223.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb deze auto aangeschaft als eerste auto. De auto stond langs de weg te koop en de stoere uitstraling deed mijn nieuwsgierigheid tintelen. Met een vraagprijs van EUR 400 was het niet erg veel, dus een proefritje was snel gemaakt. Het oordeel was al snel duidelijk: achterstand in onderhoud. Desondanks de gok gewaagd en na een grote inhaalslag qua onderhoud weer helemaal bij. Onderhoud=behoud.

De 1.8 8v blijkt een betrouwbare partner te zijn. De motor is soepel, sterk genoeg en drinkt niet teveel. Gemiddeld kom ik wel aan de 1 op 12. De 3000 toeren ga ik zelden voorbij. Op de snelweg kan ik 120@3000 rijden, hetgeen wel zo rustig is. Het is een K-jet, dus injectie en een katalysator is aan boord. De lambda sonde is met de inhaalbeurt vervangen. De motor blijft droog en olieverbruik is laag. Hij stinkt nog niet als je er achter rijdt.

De binnenruimte is dankzij het minimalistische karakter erg groot. Volwassenen kunnen echt goed zitten achterin. Het sturen is dankzij breed rubber erg zwaar, maar op de snelweg is dat wel prettig. Een stugge auto qua vering (ook door het lichtmetaal) maar comfortabel genoeg voor ritten naar Spanje en Zuid-Frankrijk non-stop. Het interieurgeluid is wel wat aan de hoge kant, zeker in het laaggebied.

Roest is nog geen echt probleem op een paar plekjes na. Waarschijnlijk is de staat nog heel aardig dankzij metallic lak die blijkbaar beter is dan de standaardlak van Golfjes 2.

Standaard aandachtspunt voor de Golf 2 blijkt altijd de achtervering te zijn. Bij mij speelt het ook, dus als je met veel mensen aan boord denkt te rijden, moet je daarop letten. Bij mij gaat het met zijn 4"en netaan mis op grote hobbels. Dat komt mede door de bredere banden, die de wielkast dan gaan raken.

PROBLEMEN

Zoals gezegd een inhaalbeurt met veel items:
*ashoes EUR 100
*motorsteun EUR 110
*uitlaat voor/achter EUR 250
*lamda sonde EUR 135
*en nog wat, zoals achterruitwisser etc.

Nu is het gewoon grote beurten zonder speciale dingen. Die vallen zo rond de EUR 500 uit. Zolang de roest wegblijft en de motor niet vastloopt, blijf ik er wel in geloven.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.