en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Golf 1.8 5V Turbo GTI |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 64.000 km |
KM-stand laatst | 170.000 km |
Na jaren lang met veel plezier in een oude Mini Cooper te hebben gereden werd het wel eens tijd voor een normale auto. Na veel wikken en wegen toch maar bij vw terecht gekomen. Aangezien ik in een grote stad woon moest er toch een auto komen die niet teveel opviel (grijze Golf).
Dus in 2005 een grijze Golf gti gekocht van een vw dealer. Bij de aanschaf ook maar gelijk een paar continental winterbanden gekocht (aanrader), welke op gewone stalen velgen staan.
Aangezien ik gewend was om over de weg te stuiteren met mijn mini vond ik de golf toch wel heel erg deinen. Dit las ik ook op internet dus daarin was ik niet de enige. Dus na twee weken gelijk nieuwe monroes laten monteren (ook een aanrader). Hierdoor is de wegligging toch wel heel erg verbetert. Een snelle bochten auto zal het nooit worden tenzij je er een klein kapitaal in pompt.
Verder vind ik dit een geweldige reisauto. Niet heel snel maar net een soepele 6 cilinder. gemiddeld verbruik is rond de 1 op 10 /11. Top rond de 220 op teller (verbtuik dan 1 op 6), waarbij de auto langzaam een beetje zweverig begint aan te voelen.
Problemen heb ik nog niet gehad. auto krijgt gewoon zijn standaard beurtjes alleen begint de laatste tijd het interieur steeds meer te kraken, is een beetje standaard golf 4 probleem.
Twee maanden geleden de auto laten chippen bij JD engineering. Dit toch omdat een gti toch een snelle auto hoort te zijn. Ik werd de laatste tijd toch wel heel vaak voorbij gestoven door moderne diesels.
Het vermogen is gestegen van 150 naar 200 pk en koppel winst van 210 naar 290 nm
Nu twee maanden later nog steeds geen spijt. Zo had VW de auto moeten leveren in 1998. Het enigste nadeel is dat er nu octaan 98 in moet, maarja dat is al vergeten op het moment dat je snelweg opdraait.
geen grote problemen
- Rechter voorlamp unit lek, nog niet vervangen.
- Interieur begint alleen steeds meer te kraken.
- Ergens zit er een sluiting in 1 van de Airbags.
Na al die jaren nog in het bezit van deze trouwe golf. Nog steeds rijdt hij zoals het hoort buiten een paar kleine reparatie zeer betrouwbaar en zeer tevreden. elektromotor open dak vervangen, sproei-installatie achterklep vervangen (was lek).
Dus geen motorische problemen. Top (op de snelheidsmeter)ligt voorbij de 230. Helaas begint dan de auto toch echt op te stijgen en ligt echt niet meer lekker op de weg. Tot de 220 voelt alles goed.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.