Volkswagen Golf 1.4 TSI 160pk Highline DSG (2009)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Golf 1.4 TSI 160pk Highline |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 75.000 km |
KM-stand laatst | 82.547 km |
EPC lampje- 4 zuigers vervangen
- 75.010 km
Dit betreft een leaseauto. Op 29-07-2011 ontving ik deze auto als voorloper. De auto had bij ontvangst 75.000 op de teller staan. Op deze dag kreeg ik al de melding epc op het dashboard. Vervolgens naar VW dealer in Den Haag (Wittebrug), was ik in de buurt. Deze beste man gaf aan dat ik daar best mee door kon rijden en dat dit lampje vanzelf weer uit ging.
In het weekend bleef de auto zich vreemd gedragen, hield in, sloeg af bij stationair.
Dus 02-08-2011 naar de VW dealer in Gorinchem (Ames) deze nam de klacht serieus. Na 4 dagen diagnose was het probleem boven tafel. Van 1 van zuigers was een stuk afgebroken en was naast de cilinder terecht gekomen. Om dit op te lossen zijn er 4 nieuwe zuigers in gegaan. Dit overigens wel na 1 week touwtrekken met de leasemaatschappij. 20-08-2011 was de auto weer in mijn bezit. De VW dealer gaf aan dat ze dit nog nooit eerder hebben meegemaakt. Ik gaf hun aan dat op het internet te lezen is dat de 1.4 tsi motoren veel problemen geven. En dus ook bij deze Golf.
Totale rekening was 2100 euro, waarvan 400 euro betaald is door de VW dealer en de rest van de kosten door de leasemaatschappij,
DSG slippende koppeling in 4de versnelling + ramme
- 82.547 km
Na de 4 nieuwe zuigers komt het volgende hoofdstuk in zicht bij probleem geval "Golf 1.4 TSI". Hierover later meer.....
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.