Volkswagen Golf 1.4 TSI 160pk Highline (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.4 TSI 160pk Highline |
---|---|
Versnellingen | 7, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 15 km |
KM-stand laatst | 100.000 km |
aankoop nieuwe auto
- 5.500 km
eind december naar de dealer om de golf6 te bestellen het werd uiteidelijk een zwarte highline.
meeruitvoering multimedia ,DDC,DSG,vierdeurs,35% getintglas achter,pareleffect,zonder type-aanduiding.
toen begon het lange wachten hij zou omstreeks week 14 geleverd worden, maar het werd uiteindelijk al week 10 dat ik hem op kon halen.
rij nu dus 3 maanden in de auto en kan in een woord zegen dat alles aan en in de auto zeer goed aanvoelen.
voor het eerst nu een automaat dat is wel zeer ontspannen autorijden.
af en toe als ik alleen rij even de s stand en de sport inschakelen dan rij je echt even in een gti.
ben nu al 2x in duitsland geweest en kon toen even lekker de auto uitproberen topsnelheid 230km geen enkel probleem.
tot nu toe geen problemen maar wacht nog wel steeds op de chroomen uitlaat sier stukken.
heb wel het bagagenet er bij gepraat het is in de praktijk een erg handig net.
update
- 14.000 km
auto nu 10 maanden in gebruik en ongeveer 14000km meegereden bij 10000km een klein 1/2 liter moterolie bijgevuld voor de rest zijn alle vloeistoffen nog op pijl . brandstof gebruik gemiddeld 1 op 14 voor de rest weinig te melden want alles doet het goed . behalven wat je mist is een winterstand op de dsg . heb wel een extra set highline velgen aangeschaft voor winterbanden wat een verschil veel meer grip . auto word veel gebruikt op korte afstanden dan duurt het wel lang voor hij op temp is met deze buiten temp. auto is dus nog niet in de garage geweest voor een service beurt . heb wel 6 maanden terug uitlaatsierstukken er op gezet staat erg goed.
pech !
- 17.500 km
auto begon plotseling erg in te houden en te stotteren. bij de dealer konden ze het niet zo snel oplossen, heb toen ongeveer 4 dagen met een fox rond gereden. toen ze opbelden toen hij weer klaar was zeiden ze dat er 4 nieuwe injectoren in waren gekomen, auto heeft toen ongeveer 10 dagen goed gereden maar toen was het weer raak met het zelfde probleem. auto staat nu weer bij ze een heb nu zolang een polo meegekregen.
follow up
- 20.250 km
na een kleine week in de polo te hebben gereden, belde de dealer op dat de auto weer gemaakt was. dit keer zijn er vier nieuwe bougies ingekomen. nu ongeveer 2500 km verder nog geen problemen gehad, rijdt erg goed. tank wel sindsdien de duurdere ron98 benzine en hoop dat hij nu goed blijft.
auto vandaag in de meguiars tech wax 2.0 gezet, zie de nieuwe profielfoto's.
SERVICE NOW
- 30.157 km
30.000 km zitten er op in 20 maanden tijd toch altijd weer sneller dan als je verwacht had.
In augustus op vakantie geweest in Zweden 2 weken op rond reis geweest en ongeveer 4500 km gereden, wel een land van rust en ruimte, ook op de wegen .
Daar er niet hard word gereden pas je snel je rij stijl aan wat erg goed is voor je verbruik ik kwam uit op 1 op 17 tijdens de vakantie gemiddelde snelheid tussen de 90 en 110 km/uur.
De auto heeft sinds het laatste extra werkplaats bezoek ( zie boven ) 10.000 km probleemloos gereden. Begin het vertrouwen te krijgen dat de storingen voorgoed verleden tijd zijn.
Het verbruik is nu gemiddeld 1 op 15 rijstijl iets aangepast (zweden). Tank nog steeds de ron 98.
Olie verbruik is tot heden precies 1 liter geweest.
Bij 30157 km heeft de golf zijn eerste onderhoudsbeurt gehad na ongeveer 2 uur wachten en wat uitleg van een medewerker over de rekening van 240 euro kon ik de werkplaats verlaten, geen bijzonderheden gevonden en op de olie en filter na geen onderdelen vervangen.
Rij inmiddels ook weer op de winterbanden dat is verleden jaar erg goed bevallen vooral met veel neerslag in wat voor vorm dan ook .
en het gaat maar door !!
- 53.000 km
Ja dan word de auto zomaar weer 2 jaar oud en dan is de garantie over met in het achter hoofd toch wel de eerste problemen en je leest en hoort links en rechts wat dat als het echt goed verkeerd gaat dat het wel erg veel geld gaat kosten. Toen toch maar gekozen voor 1 jaar extra garantie. Tot nu toe 1x van gebruik gemaakt ivm de stoel die wilde niet meer omlaag / omhoog stond muurvast dit is netjes door de dealer verholpen. Voor de rest allen soms wat moterolie bij gevuld .Tot nu klein 2 liter bij gevuld. En ik tank sinds een maand of 6 ook weer de goedkopen ron95 benzine heb in duitsland afgelopen zomer vakantie wel nog een paar keer dure shell getankt en het leek wel dat hij er iets mooier op liep maar het verschil is minimaal. Voor de rest niks schokkends met de auto ik denk dat in maart,april de 2de servicebeurt er aan zit te komen met als extra de remvloeistof die dan ook moet worden vernieuwd. wat na klein 3 jaar nog opvalt is dat er nog geen een lampje is stuk gegaan. Ja en nu maar wachten op de golf 7
service beurt +nog wat
- 56.000 km
Omdat hij op 6 maart uit de extra garantie loopt die ik een jaar terug er bij heb gekocht een afspaak gemaakt voor een naloop of ze iets konden vinden en omdat hij zowat aan de 60000 km beurt ook toe was kon dit mooie tegelijk gebeuren. Wat me wel was opgevalen met weg rijden dat hij dat dan erg biberend deed maar niet altijd .Maar toen hij uitgelezen werd op de computer zagen ze dat gelukig ook. Nu komt er een nieuwe koppeling in. Is niet versleten maar er is onbelans? het zal wel zo zijn maar erg betrouwbaar is de dsg dus niet of ben ik de eerste.Rekening gelukig voor de verzekering wat het gaat kosten weet ik ook niet eens.Bij de sevice beurt 4 bougies,interieurfilter,remvloeistof,motorolie,vernieuwd.Weet ook nog niet wat de beurt gaat kosten rekening volgd nog . de onder delen voor de kopeling worden besteld afspraak volgd
nieuwe koppeling
- 57.000 km
De onderdelen voor de koppeling waren snel binnen en de garage had snel tijd om hem te vernieuwen. Dus rijden we al weer wat dagen met de nieuwe koppeling rond en er is zeker verschil te merken. Hij schakeld nu boterzacht je voelt vrij wel niets met opschakelen. Ik las op internet iets over dat dit nu een verbeterde versie is . De rekening ook gehad van de grote beurt en ja het valt altijd tegen maar ja we kunnen er weer 30000km tegen. 530 EURO voor de beurt en 1350 euro voor de koppeling. Die laatste gelukig voor de verzekering. Wel we zijn nu 3 jaar verder en totaal 770 euro kwijt aan onderhoud en 57000km dus dat is ruim 1cent per/km ik weet niet of dat veel of weinig is. Heb de betrouwbaarheids sterren bijgesteld naar 2.
Hoor ik geratel ?
- 60.000 km
Hoor ik dat nu echt of is het normaal als ik de motor start even wat geratel .De dealer gebeld en het gemeld moest de auto langs brengen en kreeg dan een leenauto mee .Want s morgens wilden ze het zelf horen bij koude motor, werd later op de dag gebeld dat het meer onderzoek zou vergen om exact te weten wat het was. In overleg met Pon moesten ze beginen met de code van de nokkenasversteller na te zien en ja wel hoor dit was niet goed.Dus deze moest zo wie zo vervangen worden maar nu ze toch bezig waren moest ook de ketting en alles wat daar mee samen hangt ook vernieuwd worden. Nu is de auto 3 jaar en 3 maanden oud dus geen garantie meer, dit kost dan ongeveer 1700 euro maar ik moest uiteindelijk 425 betalen door toch wel een goede coulance regeling. Ik kreeg een week gratis een andere auto van de dealer THEO ROOD in Opmeer. Geluid met starten is nu weer normaal hoop dat het zo blijft, auto rijd weer heerlijk maar erg betrouwbaar is het allemaal niet en dat is wel erg jammer .
pech op de stelvio
- 70.000 km
Met de auto op vakantie geweest naar Italie in de omgeving van de Stelvio pas. Veel in de omgeving gereden en van het mooie uitzicht genoten. De een na laatste dag nog eenmaal de pas opgeweest dat ging nog goed maar op de terug weg na 100 meter geen aandrijving meer dus maar uit laten rollen en alleen op de rem naar beneden gereden in het dal de auto op een parkeer plaatst stilgezet. contact een paar keer aan/uit gezet gehoopt op een reset maar de dsg wilde niet meer uit de P stand. Nou daar sta je dan.Dan moet je dus bellen met de Italiaanse hulpverlening. Uiteindelijk komt er dan na 2 uur wachten toch een vrachtwagen om hem naar de dicht bijzijnde dealer te brengen. Na een dag telefoon gekregen dat de mechatronic(is een onderdeel van de dsg bak)stuk is prijs van dit onderdeel is 1598 exl btw.Het goede nieuws is dat dit voor 100% coulance is en ik alleen het arbeidsloon moet betalen. Het onderdeel word besteld en duurt 2 dagen voor het er is en in gezet is. Nou dan moet je dus nog terug naar huis met een auto die niet erg betrouwbaar is.(maar dat wist ik al)Hier in nederland heb ik de afsleep kosten van 180 euro nog terug gehad via mijn dealer. De vakantie is door dit voorval zeker niet verpest want die was erg mooi en ook nog eens 3 dagen langer op kosten van de reisverzekering. Auto rijdt nu alweer zes maanden!!! probleemloos rond.
Alleen een service beurt.
- 90.000 km
Na de pech eerder in Italië tot nu toe geen storingen of iets anders gehad. Wel het olie verbruik goed in de gaten gehouden want heb toch wel in 30.000 km ongeveer 1.1/2 moeten bijvullen. Vooral als je af en toe eens hard rij dan verbruikt hij wel wat.De remmen rond om zelf vervangen door een set van Brembo schijven en cotec-remblokken van het merk TRW.Dan zijn we weer 90.000 km veilig onderweg.Zitten wel groten schijven onder dit typen 3120 mm voor en achter 2530 mm.En meteen maar weer de winterbanden er op gezet met nog 6 mm profiel voor en 4 mm achter kom ik de winter nog wel door . De zomer banden hebben nog 3 mm .De dealer voor de rest de standaard beurt laten uitvoeren met wat hoort bij 90.000 km met als extra de remvloeistof wat nu om de 2 jaar moet .Dan is de rek 349,euro en kan hij er weer 2 jaar tegen aan .Heeft iemand nog tips voor nieuwe zomerbanden in de maat 205/55-16-91-v het geluid moet zo laag mogelijk zijn...
.
AFSCHEID
- 100.000 km
Vol goede moed op vakantie naar Oostenrijk, dit was eind augustus. Nadat we de eerste dag de omgeving hadden verkent hield de auto er eind van de middag mee op. Na telefonisch overleg met VW kwam na ongeveer 1 uur er een sleepwagen aan om de auto naar een dichts bij zijnde VW garage te brengen . Dit was op een donderdag middag om 5 uur.We kregen direct een huurauto mee en de mededeling dat we vrijdag kregen te horen wat er aan de hand was.Vrijdagmiddag werd ik gebeld en kreeg te horen dat beide brandstof pompen stuk waren.Dinsdag kregen we een belletje dat we de auto weer konden ophalen. Huurauto ingeleverd en na betaling van E 1100 voor de pompen terug naar het vakantie adres waarna we besloten om de volgende dag naar huis te gaan. Afsleep kosten en 3 dagen huur waren voor VW voor die andere dagen waren we verzekerd. Met nog 1 maand te hebben gereden hebben we besloten om de auto te verkopen.Het vertrouwen was helemaal weg in deze auto na het laatste akkefietje. Auto inmiddels ingeruild voor een Audi A3 sportback 3.2 quarto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volkswagen Golf
Had je deze auto's al gezien?

Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI BlueMotion Navi, Leer/Alc, CC, PDC, Multimedia, PDC, LM, z.g.a.n. APK – Inruil Mogelijk –
- 2012
- 194.111 km

Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline / Navi / PDC / Park Assist / Stoelverwarming
- 2009
- 197.200 km

Volkswagen Golf 1.4 Trendline / Clima / 5 Deurs / LMV / Cruisecontrol
- 2011
- 115.436 km