Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf

Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)

autoreview

2
Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)
Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)
Anoniem
  • Gebruikersreview
25 september 2010 om 15:22
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf 1.4 TSI 122pk Highline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf9 km
KM-stand laatst3.214 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Citroën verbleekt bij VW Golf

  • 3.214 km
  • 25 september 2010

Selectieproces en eerste ervaringen.

Na 23 jaar een tevreden Citroën rijder te zijn geweest (2 x BX, 2 x Xantia en C5, allen diesel) geweest was mijn C5 aan inruil toe (181.000 km op de teller). Kinderen het huis uit, dus iets minder ruimte nodig en een kleiner formaat is eigenlijk ook wel wat praktischer in parkeergarages.
Door een aanrijding (buiten mijn schuld) had ik twee jaar geleden drie weken in een VW Golf Comfortline gereden en was me het comfort bijzonder meegevallen in vergelijking met de C5. De keuzes, die ik bij inruil overwogen heb, waren: een nieuwe C5, een twee jaar oude A4 en een nieuwe VW Golf. Ik rij 30.000 km/jaar, waarvan 12.000 km zakelijk. Met behulp van de handige kosten per km berekeningen van autoweek bleek dat bij de keuze voor VW Golf de km-kosten de helft bedroegen vergeleken met C5 of Audi, veroorzaakt door lager verbruik en lagere afschrijving. Het comfort van de Golf was me ook erg meegevallen, dus heb ik begin juni een nieuwe Golf gekocht. De uitvoering is:
- VW Golf highline benzine (1.4 TSI 122pk 6v), ivm kantelpunt benzine/diesel
- 5 deurs-uitvoering met elec. ramen achter
- kleur: blue graphit
- executive pakket (met RNS 310, licht en zicht, alarm plus)
- telefoonvoorbereiding voor slechts 70 euro
- de Continental sloffen direct laten vervangen door Michelin energy saver (+ een gewoon reservewiel, want de ruimte is er)
Na 2,5 maand wachten (duurt toch best lang) was de auto er.

Eerste ervaringen (km-stand 3.214):
de luxe van de auto is zo overweldigend, dat ik de C5 direct vergeten ben. Qua comfort kan ik slechts een minpunt bedenken, en dat is verwerking van kleine oneffenheden. Dit is sterker, naarmate je met meer mensen in de auto zit. Verder zitten de stoelen voortreffelijk, met name door de goede lendesteunen. Overigens bewust gekozen voor de normale Golf en niet voor de verhoogde 65+versie. Nu ik de Golf-versies onderweg ook beter bekijk, vind ik de plus versie gewoon minder mooi om te zien en door de mindere stroomlijn, is het brandstofverbruik ook hoger.

De auto is buitengewoon zuinig. Na 3.200 km zit mijn gemiddeld verbruik op 6,1 l/100 km (1 : 16,4) en dat is iets zuiniger dan de prospectus aangeeft. Nu rijdt ik voor woon-werk 2 x 35 km/dag en af en toe een lange rit door het land (ca. 320 km). Het lage verbruik is met het nieuwe rijden goed mogelijk. Als je regelmatig boven de 120 km/h zit gaat het verbruik uiteraard omhoog. Ook als je snel optrekt uiteraard, want hij wil best. Ik heb overigens bewust niet voor de bluemotion gekozen omdat ik het prettig vind om op de Duitse autobahnen niet op het kruipspoor te moeten rijden.

Het navigatiesysteem RNS 310 werkt plezierig. Je kunt snel omschakelen van nav naar telefoon naar media (USB) of radio. De navigatie houdt rekening met de files, maar voorspelt de aankomsttijd niet altijd goed (zit soms een hik van wel 20 minuten in, zonder dat er een file is). Je moet overigens wel oppassen met de vele electronica in de auto, want het lijdt wel af, ook al zit het voor je neus. Gelukkig kun je onder het rijden wel een adres in de nav intypen, want het is natuurlijk wel bevoogdend als je daarvoor moet stilstaan.
Het licht en zicht (standaard bij executive) is fantastisch, niet alleen regensensor, maar ook mistlampen, die bij de bocht insturen het deel opzij van de auto belichten.
Verder helemaal geen kinderziektes bij de auto, hij is door Pouw gewoon uitstekend afgeleverd.
Verder voelt alles lekker strak aan, de versnellingspook schakelt soepel en precies, en de afwerking van de auto is heel goed. O ja, wat ik mis in vergelijking met de C5 zijn allerlei rammeltjes, maar dat zal wel komen, omdat ik inmiddels 42 jaar in Franse auto's heb gereden.
Kortom, ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe aanwinst, die bovendien tot lagere lasten leidt (ondanks dat ik niet de basisversie heb gekozen). De Cleveland velgen zien er mooi uit, wel oppassen voor stoeprandjes (ivm beschadigingen).
Een extra bij het executive pakket is het alarm plus systeem. Handig om te weten is dat het om een klasse III systeem gaat. Voor ca. 40 euro krijg je een certifikaat van de garage, wat voor de verzekering handig is.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Golf? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 489
Stel samen ▸
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 499
Stel samen ▸
Arval
Arval
Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (5D/6A)
€ 511
 
Volkswagen Golf in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Golf 1.2TSI AIRCO CRUISE STOELVERWARMING AFNEEMBARE TREKHAAK

    Volkswagen Golf 1.2TSI AIRCO CRUISE STOELVERWARMING AFNEEMBARE TREKHAAK

    • 2012
    • 93.128 km

    € 13.999

    Volkswagen Golf 2.0 TFSI GTI | Zwarte hemel | Leder | Navi | Stoel verw | Cruise | NL AUTO |

    Volkswagen Golf 2.0 TFSI GTI | Zwarte hemel | Leder | Navi | Stoel verw | Cruise | NL AUTO |

    • 2008
    • 123.890 km

    € 10.948

    Volkswagen Golf 1.4 TSI R-LINE / Highline 17'' LMV CAMERA APPLE CARPLAY

    Volkswagen Golf 1.4 TSI R-LINE / Highline 17'' LMV CAMERA APPLE CARPLAY

    • 2012
    • 109.505 km

    € 11.945

Meer Volkswagen Golf occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Golf VIII

    406
    • 14 december 2021

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Kia Cee'd 1.6 GDI - Ford Focus 1.0 Ecoboost 125 pk - Renault Mégane TCe 130 - Vo

Kia Cee'd 1.6 GDI - Ford Focus 1.0 Ecoboost 125 pk - Renault Mégane TCe 130 - Vo

Bij Kia weet je tegenwoordig één ding vrijwel zeker: een nieuw model is een flinke stap vooruit...

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Highline (2010)

    Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion...

    11
    • 28 juli 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 TDI 105pk BlueMotion Technology Comf. (2012)

    Volkswagen Golf 1.6 TDI 105pk BlueMotion...

    1
    • 22 juli 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2011)

    Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline...

    5
    • 1 juli 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2009)

    Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline...

    3
    • 16 december 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.4 TSI 160pk Highline (2009)

    Volkswagen Golf 1.4 TSI 160pk Highline...

    9
    • 19 september 2018
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 TDI 105pk BlueMotion Technology Comf. (2012)

    Volkswagen Golf 1.6 TDI 105pk BlueMotion...

    9
    • 5 juli 2017
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Trendline (2011)

    Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion...

    3
    • 6 september 2016
meer reviews
Volkswagen Golf GTI Edition 35 - Op de Rollenbank

Volkswagen Golf GTI Edition 35 - Op de Rollenbank

We schijven 2011 als de Volkswagen Golf GTI 35 jaar bestaat. Dat moet natuurlijk worden gevierd,...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 17 mei 2022
  • Volkswagen Golf VR6 Syncro - Op de Rollenbank

    Volkswagen Golf VR6 Syncro - Op de Rollenbank

    43
    • 27 april 2022
  • Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant - Dubbeltest

    Peugeot 308 SW vs. Volkswagen Golf Variant...

    229
    • 22 april 2022
  • PREMIUM
    Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

    Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon...

    • 19 april 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 125pk Comfortline Business (2017)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 125pk Comfortline...

    3
    • 27 maart 2022
  • Volkswagen Golf GTI – 2009 – 330.904 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf GTI – 2009 – 330.904 km...

    • 14 maart 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Golf Country (1990) – In het Wild

    Volkswagen Golf Country (1990) – In het...

    43
    • 13 maart 2022
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Volkswagen Jetta (1984) - Klokje Rond - Uit de Oude Doos

    Volkswagen Jetta (1984) - Klokje Rond -...

    24
    • 17 mei 2022
  • PREMIUM
    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Volkswagen Tavendor: nieuwe SUV met opvallend design

    Volkswagen Tavendor: nieuwe SUV met opvallend...

    49
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI 105pk BlueMotion (2011)

    Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI 105pk...

    8
    • 14 mei 2022
  • Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    Ford Fiesta vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

    118
    • 13 mei 2022
  • Nieuws
    BMW en Volkswagen: EV’s snel net zo winstgevend als de rest

    BMW en Volkswagen: EV’s snel net zo winstgevend...

    86
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai en Volkswagen ID5 heel goed

    NCAP: Assistentiesystemen Nissan Qashqai...

    12
    • 11 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden