Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf

Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)

autoreview

30
Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2010)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf 1.4 TSI 122pk Highline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst13.750 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 750 km
  • 8 maart 2009

Op 17 februari onze Golf 1.4 122 pk Highline in gebruik genomen.

In dit eerste bericht een paar zaken belichten mbt het gebruik, verbruik en kleine uitgevoerde aanpassingen.

Waar ik tijdens het wachten op de auto al aan dacht heb ik afgelopen vrijdag laten uitvoeren: Conti's eraf, Michelins erop: een nog stillere auto is het gevolg!

Nog een kleine geluidstip: de balletjes van de hoedenplank: als ik tok-tok willen horen koop ik wel kippen.... De touwtjes vervangen door ronde, zwarte elastiek en deze op maat gemaakt en (keurig door een collega) voorzien van lusjes (met krimpkous) en een rubbertje aan de onderkant (ook met krimpkous). Resultaat: een volledig stille hoedenplank.

Over het verbruik: dit is zuiniger dan mijn boordcomputer aangeeft. Op langere afstand bij de eerste tank 1 op 14,7 en klein 1 op 12,3. Veelal rijd ik nu met cruise control. Ik houd het verbruik bij en zal hier nog op terug komen.

Verder weinig op of aan te merken op dit moment. Blij met Licht & Zicht, alleen jammer dat je bij Coming Home eerst nog de lichthendel moet bedienen. Zou fijner zijn als het werkte als de sleutel van contact gaat.

Ten opzichte van de Golf 5 is de 6 er ECHT op vooruit gegaan. Het is voor mijn gevoel dus geen '5,5'... Vooral het rij- en geluidscomfort zijn super!

Vragen/opmerkingen? Let them hear!!


Groet,

Havana

PS: foto's volgen!!

Toevoeging...

  • 800 km
  • 9 maart 2009

Kleine toevoeging:

Als je een Highline bestelt doe er dan een Licht & Zicht pakket bij... Dimmende binnenspiegel en regensensor zijn toch wel erg prettig....

In onze Golf zit een RCD510 en hierop heb ik een Kufatec BT laten monteren. Voordeel is dat je deze kan bedienen via het touchscreen, niet via multistuur. Vond dit de mooiste oplossing ipv een (zeker goede) Parrot, maar ik wilde zo min mogelijk extra schermpjes op het dashboard.

Voor bevestiging van de TomTom heb ik van een Brodit een klemmetje besteld voor 25 euro en deze zet ik in het middelste luchtrooster als ik de TT gebruik. Dus geen geplak op of geboor in het dashboard. Fijne oplossing...

Voor degenen die zich afvragen: waarom geen RNS510? Heel simpel: ik vind de prijs te hoog voor wat hij te bieden heeft, dan is er voor minder heel wat meer te koop (Kenwood of JVC bijvoorbeeld...).

1 minpuntje, maar da's eigen schuld: had misschien nog een zonnedak mee moeten bestellen (heb cabrio gehad, vandaar...)

Groetjes,

Havana

Nog steeds alles ok...!

  • 5.000 km
  • 6 juni 2009

Na 5.000 km nog steeds geen klachten over de auto.

Verbruik ligt rond de 1 op 13,5. De rammels zijn verholpen door wat buigwerk bij de gordelhouder.

Ik betrap me er wel soms op dat ik het volume hoger zet via het stuurwiel en denk dat ik dan de cruise control bedien, met andere woorden: zou erg handig zijn als het kon...

Verder overweeg ik om de RCD510 te vervangen voor een RNS310, wie weet...

Over 2 weken op vakantie, ong. 3.000 km rijden. Bevindingen volgen uiteraard na afloop!

Vakantie...

  • 14.000 km
  • 4 oktober 2009

Met de auto naar Bella Italia gereden via Zwitserland en dat ging prima!

Daags ervoor nog even de achterruiten laten blinderen en in Italië bleek dit wel te helpen qua warmte in de auto na enige tijd in de zon te hebben gestaan, MET afgedekte voorruit...

Wat me na 300 km opviel waren de stoelen... Perfecte zit (en met mijn versleten wervel kom ik daar snel achter!) en dat bleef zo de hele rit...

Verbruik over 2.500 km was 1 op 14,5 en dat stelde me zeer tevreden!

Op de terugweg ('s nachts) met de radio uitgeschakeld gereden met een snelheid van ong. 130 km/h, in Duitsland wat harder waar mogelijk ivm wegwerkzaamheden, en de auto is zeer stil. Windgeruis is minimaal en ook uit het motorruim komt er weinig geluid binnen.

Over 3 weken komen de Conti winterbanden eronder en mag wat mij betreft de sneeuw ons land aandoen, maar als 'ie wegblijft zal ik er ook niet om rouwen!

Mis ik nog iets? Ja.... cruise control op het stuur, zoals reeds vermeld!

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

  • 850 km
  • 1 februari 2010

Op 7 januari de nieuwe Golf Highline in ontvangst genomen. Nummer 1 kon tegen een erg gunstige vergoeding van eigenaar wisselen en nu staat er een andere kleur (Deepblack ipv Silverleaf) op de oprit met een aantal extra's tov de 'oude'.

Ik zeg het nog een keer, ik blijf cruise control OP het stuur missen... :-)

Verder is de auto nu nog voorzien van LM-velgen met winterbanden, dus hoe de auto met sportonderstel EN 17" aanvoelt moet ik jullie nog schuldig blijven.

De RNS310 voldoet uitstekend, alsook de Media aansluiting voor I-Pod in de miidenarmsteun en bediening via stuur of touchscreen.

Naar mijn gevoel is de motor in deze Golf iets 'mooier' en beter op het gas dan de vorige, maar dat kan inbeelding zijn...

Het verbruik is gelijk aan de vorige, goed dus. Ongeveer 1 op 13 (met winterbanden).

Premium telefoon werkt prima. Geluid is perfect. Toch zou VW er goed aan doen als deze ook te bedienen was via het touchscreen van de RNS310 en niet alleen bij de 510. Maybe ooit nog een update?

Verder geen opmerkingen...

Gewoon rijden.....

  • 3.650 km
  • 7 april 2010

De auto staat op 3.650 km en is nu voorzien van de 17" Porto velgen.

Stuurt prima en de Conti's vallen me niet tegen na al die jaren Michelin...

Op het 4 GB SD-kaartje staat nu navigatie EN muziek en die 2 werken prima samen. Nu alleen kijken of ik het kan kopieeren naar een 8 GB kaart... (wordt de navigatie code meegekopieerd??) Of het kan laat ik zsm weten.

Verder geen opmerkingen...

Op naar nummer 3??

  • 9.850 km
  • 31 augustus 2010

De teller gaat richting de 10.000 km en nog steeds probleemloos rijden.

Misschien gaat deze Golf wel vervangen worden door een 1.2 TSI DSG in januari maar ook een Yeti 1.4 TSI lonkt sinds enige tijd. Vind het een leuk model en met wat toeters en bellen kosten ze bijna evenveel...

De Golf doet gewoon wat 'ie moet doen en doet dat goed. Het verbruik blijft 1 op 13...

Weinig te melden dus! Geen nieuws is goed nieuws!

Stationwagon....

  • 13.750 km
  • 9 november 2010

Was de 3e Golf inmiddels besteld, nu via dezelfde dealer omgeschakeld ivm gezinsuitbreiding!

Bewust de keuze gemaakt voor een Skoda Octavia Combi 1.2 TSI DSG Business Elegance (dit wil ik ook allemaal op de achterklep hebben staan! haha).

Prijsverschil met een vergelijkbare Golf is € 3.500,- en daar kun je heel wat luiers voor kopen en je koopt voor 90% een VW. Daarbij ook een iets grotere kofferruimte en in mijn ogen gewoon mooier om te zien dan een Golf Variant. Of geeft iemand mij ongelijk...??

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Golf? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 489
Bekijk nu ⟩
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 499
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (5D/6A)
€ 545
 
Volkswagen Golf in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Golf 1.2 TSI Tour II BlueMotion, Navi, Cruisecontrol, Climatcontrol

    Volkswagen Golf 1.2 TSI Tour II BlueMotion, Navi, Cruisecontrol, Climatcontrol

    • 2011
    • 187.624 km

    € 6.250

    Volkswagen Golf 1.4 TSI COMFORTLINE + STOELVERW. / CRUISE / CLIMATE CONTROL / TREKHAAK

    Volkswagen Golf 1.4 TSI COMFORTLINE + STOELVERW. / CRUISE / CLIMATE CONTROL / TREKHAAK

    • 2009
    • 149.049 km

    € 7.950

    Volkswagen Golf 2.0 GTI

    Volkswagen Golf 2.0 GTI

    • 2011
    • 131.470 km

    Op aanvraag

Meer Volkswagen Golf occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Golf VIII

    406
    • 14 december 2021

Lezersreacties (30)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Kia Cee'd 1.6 GDI - Ford Focus 1.0 Ecoboost 125 pk - Renault Mégane TCe 130 - Vo

Kia Cee'd 1.6 GDI - Ford Focus 1.0 Ecoboost 125 pk - Renault Mégane TCe 130 - Vo

Bij Kia weet je tegenwoordig één ding vrijwel zeker: een nieuw model is een flinke stap vooruit...

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Highline (2010)

    Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion...

    11
    • 28 juli 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 TDI 105pk BlueMotion Technology Comf. (2012)

    Volkswagen Golf 1.6 TDI 105pk BlueMotion...

    1
    • 22 juli 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2011)

    Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline...

    5
    • 1 juli 2020
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2009)

    Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline...

    3
    • 16 december 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.4 TSI 160pk Highline (2009)

    Volkswagen Golf 1.4 TSI 160pk Highline...

    9
    • 19 september 2018
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 TDI 105pk BlueMotion Technology Comf. (2012)

    Volkswagen Golf 1.6 TDI 105pk BlueMotion...

    9
    • 5 juli 2017
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Trendline (2011)

    Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion...

    3
    • 6 september 2016
meer reviews
Volkswagen Golf GTI Edition 35 - Op de Rollenbank

Volkswagen Golf GTI Edition 35 - Op de Rollenbank

We schijven 2011 als de Volkswagen Golf GTI 35 jaar bestaat. Dat moet natuurlijk worden gevierd,...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012...

    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline Business R (2018)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline...

    2
    • 22 juni 2022
  • Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI - Dubbeltest

    Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI -...

    197
    • 17 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.6 Optive (2007)

    Volkswagen Golf 1.6 Optive (2007)

    2
    • 14 juni 2022
  • PREMIUM
    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI

    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen...

    • 14 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 130pk Life Business (2021)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 130pk Life...

    1
    • 10 juni 2022
  • Achtergrond
    Is de Volkswagen ID3 een betere EV dan de e-Golf?

    Is de Volkswagen ID3 een betere EV dan...

    477
    • 4 juni 2022
Merk
Merk
  • Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012 – 303.058 km - Klokje Rond

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI – 2012...

    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Volkswagen ID Aero: tot ruim 600 kilometer elektrisch

    Volkswagen ID Aero: tot ruim 600 kilometer...

    244
    • 27 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Tiguan 1.4 TSI PHEV 245pk R-Line Business+ (2022)

    Volkswagen Tiguan 1.4 TSI PHEV 245pk R-Line...

    4
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Greenwheels stapt versneld over op EV's

    Greenwheels stapt versneld over op EV's

    52
    • 22 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline Business R (2018)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150pk Highline...

    2
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Volkswagen: 'Productie loopt risico door stop Russisch gas'

    Volkswagen: 'Productie loopt risico door...

    42
    • 22 juni 2022
  • Nieuws
    Volkswagen ID Aero: elektrische sedan komt in 2023

    Volkswagen ID Aero: elektrische sedan komt...

    47
    • 22 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden