Volkswagen Golf 1.4 TSI 122pk Highline (2008)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf BlueMotionVolkswagen Golf BlueMotionVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf

Signalement

UitvoeringGolf 1.4 TSI 122pk Highline
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Kort verslag,
Inleiding:
Na jaren trouwe dienst van mijn Leon 2.0FSI was het tijd om daar afstand van te doen.
Na proefritten koos ik voor de 1.4tsi DSG mede omdat deze net in de 20% bijtelling valt.

Comfort:
Erg prettige reisauto, stil, redelijk ruim qua zit en bagage. Knoppen en hendels zijn erg ergonomisch. Alleen de flippers van de DSG zitten aan het stuur, dus als je een 90graden bocht draait, kan je eigenlijk niet meer bij de flippers, want die zitten omgedraaid, dus ben je "genoodzaakt" met de pook op te schakelen in bochten.

prestaties:
de 122PK is best vlot, al zit je in de lage toeren met wat "turbo-lag", en moet je wachten op de duw in je rug. Duitsland reed hij op de navigatie exact 200km/pu zonder veel drama.
Wegligging is ok, bij snelle bochten wil hij wel over de voorkant zwabberen(onderstuur).

verbruik:
Valt simpelweg tegen, dit is natuurlijk mede door mijzelf, omdat ik zelf wil flipperen door de versnellingen, om meer controle over mijn Golf te houden, en als ik een auto wil inhalen, ikzelf de versnelling/toeren wil bepalen. maar met dagelijks gebruik kom ik ongeveer op de 1 op 14, wat eigenlijk overeen komt met het verbruik van mijn oude Leon 2.0 die meer vermogen had. Rij ongeveer op een volle tank 650km.

Minpunten:
Auto-ruitenwissers, gaan spontaan aan in de zon, en als het regent vaak te snel, of te langzaam, maar is prima mee te leven.

Buitenspiegels, in de regen geleiden de regen met een stroom omhoog over het raam, hierdoor word het zicht soms belemmerd.

DSG: na 60k km lijkt het alsof ik over een cola-blikje heenrij als ik opschakel bij hogere toeren, hopelijk is dat normaal en word dat geen revisie. Verder rijd het erg soepel, en is zeker een aanrader en moet je door de eerste fase van gewenning heen.

Pluspunten:
Boordcomputer met veel opties, waaronder de snelheid digitaal.

Zicht rondom prima ook op rotondes.

Audiosysteem uitstekend.

Gebruikte matrialen zijn uitstekend, geen knopjes, klepjes of andere dingen die rammelen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.