Volkswagen Golf 1.4 16V Comfortline (1999)

autoreview

Volkswagen Golf 1.4 16V Comfortline (1999)

Signalement

UitvoeringGolf 1.4 16V Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf139.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na vele bezoekjes op Marktplaats kwam ik bij de VW dealer eindelijk een Golf IV tegen passend in mijn budget. Het ging om een donkerblauwe 1.4 16v comfortline met 139000 km ervaring. Na een proefrit was het mij duidelijk: dit moest hem worden. De auto had veel leuke opties als een elektrich schuif-kanteldak, elektrische ramen, electrische spiegels, centrale vergrendeling met afstand bed, 6 airbags enz. Tel hierbij een volledig afgestempeld onderhoudsboekje en 6 maanden volledige garantie bij op en mijn keuze zal je waarschijnlijk niet verbazen (het is toch een prettig idee dat je ervan verzekerd bent het eerste half jaar niet voor noemenswaardige kosten komt te staan).

De garantie loopt bijna af, en ik mag blij zijn dat deze erbij werd geleverd. Inmiddels zijn vervangen:

-Remschijven en blokken (voor)
-Remleiding en blokken (achter)
-Knipperlichschakelaar
-Radiateur
-Startmotor

Al met al geen kattepis en ik hoop dan ook dat het nu een keertje stopt. Aan de andere kant is het wel fijn te weten dat deze, toch niet onbelangrijke en over het algemeen kostbare onderdelen, zijn vervangen en ik hier de komende tijd geen zorgen meer over hoef te hebben.

Tot zover de wat minder leuke ervaringen.

De 1400 motor is een fantastich machientje. Uit de praktijk gebleken op de sprint van 0 naar 100 praktisch even snel als een 110 pk TDI. Motor is altijd goed bij de les en heeft ook onderin opvallend veel souplesse. Wegrijden met 50 km p/u in z’n 5 is geen enkel probleem!
Ook het verbruik is (afhankelijk van je rijstijl) keurig te noemen. 1 op 14 is zonder meer haalbaar. Alleen op de snelweg kom je eigenlijk een 6e verzet tekort. Bij een 120 km p/u staat de naald van de toerenteller op 4000.

Onder mijn auto zitten inmiddels 16’ RS6 velgen. Hiermee wordt het echt een plaatje!
Zeker als de auto ook nog eens gepoetst is, is het een nekkendraaier eerste klas. De velgen hebben een nadeel. De brede banden die er om zitten zijn knoeterhard. Iedere oneffenheid in de weg voel je tot op je botten. Daar staat tegen over dat de banden altijd grip hebben en je er ongekend hard mee eem bocht in kunt duiken.

PROBLEMEN

-Schijven krom (remblokken en schijven voor vervangen)

-Knipperlicht naar links doet het niet (knipperlichtschakelaar vervangen)

-Radiateur lekt (radiateur vervangen)

-Lekke remleiding rechts achter (remleiding + blokken vervangen)

-Direct na het aanslaan van de motor produceerd de startmotor een vreemd geluid (startmotor vervangen)

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.