Volkswagen Golf 1.2 TSI 85pk Trendline (2011)

autoreview

Volkswagen Golf 1.2 TSI 85pk Trendline (2011)
Volkswagen Golf 1.2 TSI 85pk Trendline (2011)Volkswagen Golf 1.2 TSI 85pk Trendline (2011)Volkswagen Golf 1.2 TSI 85pk Trendline (2011)Volkswagen Golf 1.2 TSI 85pk Trendline (2011)Volkswagen Golf 1.2 TSI 85pk Trendline (2011)Volkswagen Golf 1.2 TSI 85pk Trendline (2011)Volkswagen Golf 1.2 TSI 85pk Trendline (2011)

Signalement

UitvoeringGolf 1.2 TSI 85pk Trendline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf65.933 km
KM-stand laatst104.600 km
Lezerswaardering: 41%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Duitse kwaliteit

  • 66.091 km

Na veel auto's toch weer voor een VW Golf gegaan.
Na een erg luxe Alfa Mito nu een behoorlijk standaard Golf.
De rijeigenschappen van deze Golf zijn echt fantastisch, en dit is dan nog maar een 1.2 TSI met 86pk.
De doorslag was in dit geval het comfort en de ruimte in deze klasse. Een goede review moet natuurlijk nog volgen want ik heb pas een goede 100 km gereden.
Wat er als eerste aan gaat gebeuren is dat de Golf langs RICA gaat en getuned gaat worden. De 86 pk is meer dan voldoende in de stad maar op de snelweg kom je gewoon te kort. Ook komen er deze week parkeersensoren in, deze waren wij al jaren gewend en dan is het wel een gemis.
Een set mooie velgen komen later.

Eerste duizend kilometers

  • 67.041 km

De eerste duizend kilometer zitten erop en dit met volle tevredenheid. Inmiddels heb ik wel een aantal aanpassingen gedaan. Zo is de golf getuned door RICA, en is van 86 naar 126 pk gegaan. Dit extra vermogen is natuurlijk goed merkbaar, maar niet overdreven. De auto rijdt nu erg lekker en het is net of je met een 1800 cc onderweg bent.
Ook heb ik parkeersensoren laten inbouwen, een stuk prettiger als je inparkeert.
Ook heb ik lichtmetalen velgen laten monteren. Ik wilde de golf een iets sportiever uiterlijk geven, maar wilde geen comfort inleveren. Tja, de standaard 15 inch is natuurlijk het comfortabelste, maar in lichtmetaal wel erg iel. Dus de keuze zou gaan om 16 of 17 inch, na veel reviews te hebben gelezen en het advies van de verkoper ben ik toch gegaan voor de 17 inch. Het zijn DOTZ velgen met Michelin 4 seizoenen banden eronder. Ja wel een gok maar ik heb geen zin om 2 keer per jaar te wisselen. Gelukkig heb ik niet veel ingeleverd aan comfort met de 17 inch velgen, eerlijk gezegd vind ik het nog fijner rijden. De banden zijn iets luidruchtiger dan de 15 inch continentals. Wel tonen de velgen voor mij gevoel iets kleiner dan normaal.
Kortom de Golf is wat mij betreft klaar, hij heeft voldoende power en ziet er net wat leuker uit dan standaard.
Wat ik wel irritant vind is het kraken van de auto, elke drempel kraakt hij enorm, weet iemand hier een oplossing voor?

Eerste storingen

  • 69.150 km

Sneller dan verwacht meld zich een storing.
Er gaan 3 gele lampjes branden EPC het motormanagement en een auto. Bij het gas geven gaat hij erg stotteren en het lijkt wel of hij op 3 cilinders loopt of misschien wel een soort van noodloop.
Gelukkig zit ik nog in de garantie en heb de auto dus bij de garage afgezet. Een nieuwe bobine, bougies en kabels hebben het probleem weer verholpen.
Ook ging het mis met het raam. Bij het openen van het raam (bestuurder) om het parkeerkaartje in de automaat te doen sloot hij niet meer. Na 5 minuten rijden ging hij vanzelf weer dicht.
De auto rijdt heerlijk maar ik hoop dat deze storingen niet garant staan voor de komende periode.

Zo gaat'tie goed

  • 71.400 km

Inmiddels weer wat kilometers gemaakt tijdens de zomer.
Dit jaar bleven wij dichtbij en zijn wij naar Duitsland geweest.
De golf deed het geweldig, hij kon lekker meekomen en had genoeg power. Dit is natuurlijk mede te danken aan de tuning.
De golf is niet overdreven snel maar je komt ook niets te kort.
zelf bij een snelheid van 165 km is hij stil en lijkt het wel of je met een veel grotere motor inhoud onderweg bent.
Verbruik:
In de stad rijdt de golf ongeveer 1 op 14,5 (korte stukjes) bij normaal gebruik met airco.
Op de snelweg is 1 op 17 makkelijk haalbaar, wanneer een kilometer of 100 aangehouden wordt gaat deze naar de 1 op 20.
Dat is dus erg netjes, vind ikzelf.
Het is een heerlijke comfortabele reisauto.
Tot nu toe nog steeds erg blij met de golf

Gewoon goed

  • 80.000 km

Na weer een paar duizend kilometer te hebben gereden dacht ik, laat ik maar weer eens wat schrijven.
Tot nu toe ben ik nog erg tevreden met de Golf.
3 maanden geleden ging opeens het motormanagement lampje branden, dit had te maken met te weinig koelvloeistof.
Na het vullen bleek dat er binnen een maand weer wat koelvloeistof was verdwenen. De monteur heeft alles nagekeken maar kon niets vinden. Hij heeft hem weer gevuld en tot nu toe staat hij nog steeds goed. Ik heb mijn radio 210 serie vervangen voor een rcd 310 serie met bleutooth adapter.
Het staat mooier en de ruimte is nu mooi opgevuld. Buiten dit alles kunnen wij nu muziek afspelen via de telefoon.
De 4 seizoenen banden gaan cuppen. Ik had gehoopt dat dit toch de ideale oplossing was, maar wanneer ik weer nieuwe banden zou moeten, worden het geen 4 seizoen banden meer.
Volgende week gaat hij voor zijn eerste beurt, ik verwacht eigenlijk niets geks.
Het is een golf, gewoon degelijk en goed. Hij doet wat hij moet doen waarbij de rijeigenschappen uitstekend zijn. De banden zijn stug en het blijkt dat na een goede 10000km het comfort een stuk minder is.
Na de beurt mag de golf zich voor bereiden "in juli" op een rit naar Tsjechië.

Gewoon doorgaan

  • 89.620 km

Noem het saai of gewoon goed, maar tot op de dag van vandaag heb ik weinig tot geen klagen over de Golf.
Over 2 maanden heb ik de Golf alweer 2 jaar. En tot heden heb ik op een keer uitlezen na, geen ellenden gehad.
Over 2 maanden krijgt hij een APK en een grote beurt met nieuwe remmen.
De Golf heeft een heerlijke zit en een stille motor. Op de snelweg is deze erg rustig, zeker voor een 1.2 (tje). De tunning bij RICA was een regelrecht succes. Ik heb erg staan twijfelen, is het wel goed voor de motor, is RICA wel een aanrader. Toch heb ik een juiste keuze kunnen maken d.m.v. reviews. Met zijn ongeveer 126pk is het nog steeds geen strepen trekker maar je komt lekker mee in het verkeer. In het stadsdeel merk je de tunning het meest. je krijgt een ware duw in de rug. Op de snelweg is het allemaal niet heel bijzonder.
Tijdens de aanschaf van de 17 inch velgen, heb ik all weather banden van michelin laten monteren. Het eerste jaar waren ze vrij rustig, maar na bijna 2 jaar worden ze wel erg luidruchtig. Ik zal deze in het vervolg niet meer aanschaffen.
Vervelend is het af en toe kraken van de auto, maar ja dit is een kwestie van opnieuw smeren.
De Golf is een goede en degelijke wagen met veel ruimte op de achterbank.
Als basis uitvoering is hij niet heel spannend, maar voldoet hij wel aan het echte Golf gevoel.
Ik heb besloten om nog even door te gaan met de Golf.
Onze tweede auto gaat plaatsmaken voor een Skoda Citigo via Private Lease. Wij zijn benieuwd of dit wat is, maar proberen het 2 jaar. Dit is voorlopig ook het aantal jaar dat ik nog met de Golf door wil.
Zolang hij het zo goed blijft doen ga ik dus gewoon door.

Te goed om in te ruilen

  • 100.000 km

En ja, alweer 34000km en 3 jaar verder dan zou je toch zeggen met mijn auto verleden, waarom heb je die golf nog?
Nou gewoon om dat het zo'n goede auto is.
Tuurlijk ging ik even kwijlen toen een vriend met een bijna nieuwe Golf GTI langskwam. Maar ja, daar is de prijs dan ook wel weer naar.
Wel heb ik even getwijfeld, want weer wat anders met wat meer opties en nieuwe snufjes dat trekt mij wel aan. Dan toch even rationeel denken, met een auto in de private lease en het opknappen van mijn huis zou ik toch niet heel veel te besteden hebben. Daarbij is het ook nog eens zo dat de Golf mij nog steeds bevalt. Dus hebben wij besloten om hem toch nog maar te houden, het is immers geen straf. Nu heeft hij dus 100000km op de klok staan en staat hij vandaag in de garage. Nee niet omdat hij mankementen vertoont maar omdat hij 4 nieuwe banden en een grote beurt krijgt. Bij aanschaf (3 jaar geleden) had ik 17 inch velgen met 4 seizoenen banden gekozen van Michelin. Deze waren nog niet op maar gingen nu toch wel kabaal maken. Ik heb nu ook voor Michelin gekozen, alleen de zomerbanden. De golf is dus nog steeds een blijvertje. Bij aanschaf zijn er parkeersensoren opgegaan, velgen met banden en is hij getuned van 86 naar 126pk. Er is een andere radio in gegaan en ik heb de ramen laten tinten. buiten het reguliere onderhoud is als enige de waterpomp en remblokjes vervangen. Zou ik opnieuw een basis golf aanschaffen, jazeker. Wel moet de prijs dan erg scherp zijn. De opties die ik er zelf op heb gedaan kosten mij €2300,- . Als ik deze bij de aanschafprijs had gedaan had ik ook de 105pk stijle uitvoering gehad. Deze uitvoering had nog meer opties en was toen eigenlijk de betere keus geweest. Hoe dan ook, voorlopig eerst weer een jaar verder met de Golf, en dan zien we wel weer verder.

verkoop aan mijn zoon

  • 104.600 km

Deze zomer zijn wij niet zover weg geweest, maar toch, de golf heeft het weer prima gedaan. Helaas een aanrijding gehad (niet mijn schuld) en daar is vandaag een nieuwe bumper opgekomen.
Na 3,5 jaar gingen wij eens nadenken, willen wij een recentere auto of gaan we private leasen. Andere kant de Golf rijdt nog heerlijk er zitten net nieuwe banden en remmen op, dus waarom zouden wij hem wegdoen.
Ja, we zouden hem wegdoen omdat we weer eens iets anders willen.
Omdat de Golf nog steeds een fantastisch rijdende auto is zal mijn zoon hem overnemen. Ik zelf ga een nieuwe Audi A1 leasen.
Om de 3,5 jaar met de Golf kort samen te vatten.
Heerlijke rijders auto, goede wegligging, maakt weinig toeren bij 120 km, in 3,5 jaar alleen een waterpomp moeten vervangen voor de rest het reguliere onderhoud. Het is ook een zuinige auto, 1 op 20 op de snelweg is mogelijk en 1 op 15 in de stad. De auto had ik bij aanschaf getuned bij RICA, dit is echt na volle tevredenheid en gaf hem net wat meer pit (126pk).
Qua ruimte zit het ook goed, de passagiers achter hebben niets te klagen.
De stoelen zitten uitstekend, ook na 1000km kom je er nog zonder pijntjes uit.
Om kort te zijn ik heb de Golf met veel plezier gereden en heb nog nooit zo lang een auto gehouden. Ik ben dan ook blij dat mijn zoon hem overneemt, zodat hij de komende jaren van de Golf kan genieten.
Golf 6 is een aanrader.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens