Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Trendline (2011)

autoreview

Volkswagen Golf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Trendline (2011)

Signalement

UitvoeringGolf 1.2 TSI 105pk BlueMotion Techn. Trendline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf60.100 km
KM-stand laatst62.865 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Golf 1.2 TSI Blue Motion

  • 62.865 km

Deze Golf 1.2 TSI Blue Motion is nu 1,5 maand in gebruik. We hebben er ongeveer 2500 km mee gereden. De auto bevalt prima. Het rijgedrag, de zuinigheid en het comfort is keurig voor elkaar. De Golf is netjes uitgerust, inclusief 16 inch lichtmetalen velgen.

In vergelijking met mijn vorige Golf V (2.0 TDI) valt op hoe stil en comfortabel deze auto is.

Verder vind ik deze auto erg zuinig. Op 80 km wegen kan je 1 op 25 halen. Wel valt op dat wanneer je boven de 125/130 km rijdt het verbruik erg toeneemt. Dan is 1 op 16/17 nauwelijks haalbaar. Gemiddeld verbruik 1 op 19,8 (relatief veel 80 km wegen)

In de praktijk is deze Golf iets zuiniger als een 2.0 TDI. Daar tegen over staat dat diesel gemiddeld 30 cent goedkoper is dan benzine. Maar de belasting van een Golf diesel is weer aanzienlijk hoger. Verder is de verzekering € 9,50 per maand goedkoper (WA + Casco) dan van mijn vorige TDI.

2.0 V TDI
Belasting: €115,=
Brandstof: € 0.30 per liter goedkoper
Verbruik: 1 op 17,5
Verzekering €47,92 per maand

1.2 VI TSI
Belasting € 42,=
Brandstof: € 0.30 per liter duurder
Verbruik 1:19,8
Verzekering: €38,43 per maand

Uitgaande dezelfde rijstijl, 20.000km per jaar, benzineprijs van €1,444 en dieselprijs van € 1.119 kom ik op de volgende berekening wat betreft jaarlijkse wegenbelasting en brandstofkosten:

Golf VI 1.2 TSI Benzine:
(12mnd * €42,=) + (20.000km / 19.8 (verbruik) * € 1,458,58) = € 1962,58

Golf V 2.0 TDI Diesel:
(12mnd * €115,=) + (20.0000km / 17.5 (verbruik) * €1.119) = € 2658,86

Berekening is een indicatie.

Het BlueMotion systeem (start/stop systeem) is in het begin even wennen. Het weer aanslaan van de motor gaat snel en soepel zodat je er geen nadeel van ondervindt.

De motor hoor je nauwelijks (zeker in vergelijking met een TDI). Op de 80km wegen en de snelweg hoor je eigenlijk alleen bandengeruis.

Verder heeft deze Golf minder opruimvakjes als mijn vorige. Zo is het lastig om CD hoesjes op te bergen. Dat kan liggen aan het feit dat dit een Trendline (minder luxe) uitvoering is de vorige een Comfortline.

Bij elkaar opgeteld vind ik dat deze Golf een nette, zuinige en fijn rijdende auto is. En daar gaat het uiteindelijk om.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.